Jakie znaczenie mają profesjonalne relacje z mediami przy organizacji wydarzeń, jak to robić i jakie narzędzia zastosować, aby osiągnąć sukces? Na co zwraca uwagę dziennikarzy gdy otrzymuje informację prasową? Jakich zasad należy przestrzegać i czego unikać w kontaktach z mediami? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą prelegenci podczas kolejnej edycji Kongresu Profesjonalistów Public Relations.

Promocja wydarzeń podczas Kongresu
Już za cztery miesiące, w dniach 21-22 kwietnia 2016 r. w Rzeszowie, odbędzie się Kongres Profesjonalistów Public Relations, w którym corocznie uczestniczy ponad 200 osób. Jego organizatorami są Newsline sp. z o.o. oraz Ideo sp. z o.o.  Kongres skierowany jest zarówno do ekspertów, specjalistów, ale także do osób, które dopiero rozpoczynają swoją pracę w branży PR. Głównym tematem najbliższego wydarzenia będą relacje z mediami i promocja wydarzeń. Warto w tym miejscu zauważyć, iż aby organizowany projekt odniósł sukces, niezbędna jest nie tylko jego profesjonalna organizacja, ale także odpowiednia komunikacja. Konieczne jest przy tym poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, bo tylko to co pozwala nam się wyróżnić, może wzmocnić oczekiwane efekty. Czasem trzeba przyjrzeć się także tym, którzy z sukcesem realizowali różne projekty i kampanie – warto korzystać z dobrych doświadczeń. Elementem promocji wydarzeń są też relacje z mediami lokalnymi lub ogólnopolskimi. Niestety z tym bywa różnie, o czym będzie mowa podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations.
Problemy w komunikacji z mediami
Jest wiele błędów, które PR-owcy popełniają w kontaktach z mediami: wysyłanie informacji prasowej „na oślep” do osób nie zajmujących się daną tematyką, zbyt częste pytania o publikacje lub po prostu nudne teksty. Bywa, że do dziennikarzy wysyłane są teksty o charakterze reklamowym, co z pewnością nie przyniesie zamierzonych efektów, może wręcz ograniczyć szanse publikacji. Do „grzechów” PR-owców zaliczane są także „zbyt ciężkie” wiadomości wysyłane mailem. Jak zatem profesjonalnie komunikować się z mediami? Opowiedzą o tym prelegenci podczas Kongresu.
Po raz szesnasty o dobrych praktykach
Kongres od lat cieszy się dużą popularnością wśród osób pracujących w branży PR, marketingu czy HR. Wydarzenia branżowe w Rzeszowie i Wrocławiu to dotychczas ponad 3000 uczestników, którzy od 2001 roku pogłębiali na nich swoją wiedzę. To także tysiące stron publikacji naukowych oraz case study. To kilkanaście projektów badawczych, które przygotowane zostały wespół z firmami badawczymi. To w końcu wiele materiałów filmowych i edukacyjnych, które od początku realizacji projektu tworzone były przez partnerów. Kongres to spotkanie podczas którego dominuje dyskusja o praktycznych aspektach wdrażania rozwiązań komunikacyjnych. Podczas kolejnej edycji naszego wydarzenia z pewnością nie zabraknie przykładów interesujących wdrożeń, prezentacji narzędzi a także metod oceny efektów. Jak zwykle prelegentami Kongresu będą praktycy z wieloletnim doświadczeniem, którzy podzielą się swoją wiedzą z uczestnikami. – podsumował dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Exacto Sp. z o.o. Więcej informacji o Kongresie znajduje się na stronie www.kongresprofesjonalistow.pl

*****************
Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmy Newsline Sp. z o.o. oraz Ideo Sp. z o.o. Sponsorem Głównym jest PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 16 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.  

Relacje z mediami – pod takim szyldem upłynęła kolejna edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbył się w dniach 23-24 kwietnia br. w Rzeszowie. Merytoryczne rozmowy toczyły się podczas prelekcji, ale również w trakcie przerw. To najlepszy dowód na to, że wzajemne relacje obu środowisk są tematem aktualnym i wymagają stałej atencji.