• Strona Główna
  • /
  • Strona

Monika BEDNAREK | Mentorka biznesu

Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego, przez 25 lat związana z polskim i europejskim rynkiem mediów. Była Prezeska Eurozet, właściciela Radia ZET, wtedy części międzynarodowej korporacji multimedialnej Lagardere. W latach 1999-2014 zajmowała stanowisko Prezesa Związku Mediów w Konfederacji Prywatnych Pracodawców Lewiatan. Od 2010 do 2016 roku była członkiem Rady Nadzorczej banku BNP Paribas. Łączy ciekawych ludzi z niemal całego świata. Podróżniczka, pasjonatka rozwoju osobistego. Praktykuje kriya yogę. Zrealizowała jedno z największych swoich marzeń́ – bycia niezależną zawodowo po 50 – tym roku życia. Od ośmiu lat jest trenerką i specjalizuje się w inteligencji emocjonalnej i neuronauce. Ma certyfikat trenera CPCC wystawiony przez firmę Coaches Training Institute CTI zgodny ze standardami ICF. Program CTI, CPCC jest jednym z najbardziej rygorystycznych w coachingowym międzynarodowym biznesie i uznawany jest za standard coachingu przez większość́ firm z Doliny Krzemowej. Jest ambasadorką Fundacji Opiekuńcze Skrzydła Joanny Radziwiłł i członkinią zarządu Fundacji Słoneczna Akademia.

Barbara KRYSZTOFCZYK | CEO agencji Krystal Point

Prowadzi konsultacje oraz szkolenia m.in. z zakresu wystąpień publicznych, budowania marki osobistej i zarządzania kryzysami. W przeszłości kierowała działaniami PR Anny Lewandowskiej, wcześniej była szefową PR kampanii prezydenckiej Szymona Hołowni oraz jego osobistą trenerką medialną. Pracowała też z innymi znanymi politykami m.in. z Donaldem Tuskiem i Bronisławem Komorowskim. Jako wieloletnia prezeska zarządu agencji PR Synertime koordynowała ponad 150 polskich i międzynarodowych projektów PR. Jest współautorką „Leksykonu public relations”; członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations; opiekunką merytoryczną certyfikowanego przez MEN kursu „PR na Nowe Czasy” w Instytucie Marki Online i Komunikacji.
W 2021 roku magazyn Forbes Woman umieścił ją na liście Top25 Mistrzyń LinkedIna, w roku 2022 zajęła pierwsze miejsce w konkursie LinkedIn Top Influencer, a w 2023 i w 2024 roku opracowała i zorganizowała LINfluencers – ranking osobowości polskiego LinkedIna pod patronatem Gazety Wyborczej.

Damian ZIĄBER | Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Od ponad dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w biznesie. W trakcie swojej kariery pracował dla wielu organizacji, w tym w branży ubezpieczeniowej, bankowej, FMCG, hotelarskiej, IT. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce, a w swojej roli profesjonalnego komunikatora przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej – od asystenta i specjalisty po dyrektora biura komunikacji i rzecznika największej grupy finansowej w tej części Europy. Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo UE w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczniczek i rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji.
W przeszłości był jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji PR na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu, a także rocka i muzyki w ogóle. Na co dzień jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Karolina ŁUCZAK | Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska

Od początku swojej kariery zawodowej zaangażowana w tematy komunikacyjne spółek z branży finansowej.
W Provident Polska od 2013 roku, gdzie najpierw odpowiadała za projekty PR, następnie została Communications Managerem, a od stycznia 2018 roku jest odpowiedzialna za pracę biura prasowego i komunikację wewnętrzną, włącznie z komunikacją sprzedażową. Zaangażowana w liczne projekty z obszarów media relations, social media, komunikacji korporacyjnej, analityki mediów, employer brandingu, public affairs, sustainability. Bliskie jej sercu są kwestie związane z aktywizacją i rozwojem kobiet na rynku pracy i równouprawnieniem kobiet i mężczyzn. Jest aktywną członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i szefową działającego w jego strukturach Klubu Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych. Wcześniej przez ponad 5 lat odpowiadała za PR, komunikację wewnętrzną i CSR w ING Lease, ING Car Lease, ING Commercial Finance. Pierwsze kroki w finansach stawiała w towarzystwie ubezpieczeniowym Generali. Absolwentka Dziennikarstwa i PR i Marketingu Politycznego. Uczestniczka licznych szkoleń i kursów związanych z komunikacją, rozwojem kompetencji menedżerskich i zarządzaniem. Lubi ludzi, poznawanie nowych zakątków Europy, zawsze chętnie wraca do Hiszpanii, bacznie obserwuje trendy związane z komunikacją, hobbystycznie przygląda się strategiom komunikacyjnym firm z branży fashion.

Michalina GRZESIAK | Twórca internetowy, właścicielka agencji Story not Sorry

Jako współwłaścicielka agencji i twórca internetowy jest drugą siłą napędową, stojącą za sukcesem firmy. Z pasją do świata digitalu i zrozumieniem trendów wskazuje kierunek dla innowacji w branży. Łączy kreatywność z biznesowym instynktem.

Sebastian KOWALCZYK | Influencer

Tancerz, choreograf oraz aktor. W Internecie działa aktywnie już od ponad 8 lat, a łącznie obserwuje go w social mediach  ponad 4,5 miliona osób. Ma na swoim koncie wiele sukcesów, a jego motto życiowe „Wiara pozwala widzieć dalej, niż widzą oczy”,  codziennie dodaje siły i motywacji do działania, wielu jego fanom.  Twórca trendu z trendu „ZGERYPAŁA” 

Sebastian BYKOWSKI | Wiceprezes Zarządu IMM S.A.

Zarządza największą w Polsce firmą zajmującą się kompleksowym monitoringiem mediów, analizami medialnymi i doradztwem. Współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations. Stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations. Prowadzi prezentacje na kongresach, konferencjach i warsztatach związanych z tematyką PR, zarządzania, mediów, sportu, marketingu.

Arkadiusz SZCZEPAŃSKI | Dyrektor Generalny Jacobs & Schwartz

Jest wykładowcą na poznańskiej uczelni COLLEGIUM DA VINCI. Prowadzi zajęcia z Crisis Managementu i Designu relacji – to jego fun. Zawodowo, zajmuje się budowaniem strategii i komunikacją kryzysową, dokonuje analiz medialnych. Tworzy zespoły kryzysowe, dokumentację – manuale kryzysowe. Zarządza i wdraża rozwiązania IT, które pomagają mu dywersyfikować zagrożenia w komunikacji kryzysowej. Współpracuje z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie mediowym i psychologami bądź socjologami posiadającymi praktyczną wiedzę na temat skutków hejtu na zachowania ludzkie. Tworzy “personal branding” managementu, szkoli i buduje pozycję przewagi. Pracuje przy kryzysach, tam gdzie zwykle ludzie tracą życie, aktywa, wizerunek, rzadziej z markami. 

Krystian CIEŚLAK | Właściciel agencji Ro.team

Z branżą public relations związany od ponad 20 lat. Właściciel i dyrektor agencji Ro, która specjalizuje się w obsłudze podmiotów innowacyjnych. Ekspert w dziedzinie digital PR oraz wykorzystywania sztucznej inteligencji w komunikacji, wykładowca akademicki. W wolnych chwilach pasjonat biegania.

Joanna DRABIK | Expert SoMe i influencer marketing, szefowa agencji marketingowej HC Agency

Właściciel agencji marketingowej HC Agency. Wśród klientów agencji można znaleźć m.in. Chicco Poland, RECARO, Tchibo Polska, Maxi Zoo, MAJALAND Polska, Wojas S.A., Sylveco, Vianek, Aloesove, Biolaven, Jukki, Vanuba, Bank Spółdzielczy grupa KARPATIA, Brama W Gorce, Hubun, Petmex, kampanie wyborcze (Marketing Mix) oraz wiele innych. Doradca i szkoleniowiec. Pasjonatka oraz praktyk, która od ponad 13 lat współpracuje z firmami różnych branż w ogólnie pojętym marketingu, 7 lat w branży marketingu internetowego w tym przede wszystkim social media oraz influencer marketing tworząc kampanie zasięgowe, wizerunkowe, sprzedażowe, PR-owe, eventy z mikro, midi oraz topowymi influencerami jak: Małgorzata Rozenek, Kuba Wojewódzki, Marysia Jeleniewska, Joanna Koroniewska, Maciej Dowbor, Klaudia Halejcio, Anna Skóra i wiele innych. Prelegent Puls Biznesu, Polski Instytut Rozwoju Biznesu, Ecommerce Trends, Targi eHandlu. Expert nowymarketing.pl

Michał WRZOSEK | Rzecznik prasowy, Budimex

Dziennikarz i menadżer public relations z 20 letnim doświadczeniem w branży kolejowej, infrastruktury i motoryzacji. Pracował jako dziennikarz m.in. w Radiu Zet i dla TVP. Komunikacją zajmował się w takich firmach jak: PKP S.A. Metro Warszawskie, Agencja Rozwoju Przemysłu i PKP Intercity. Brał udział w dużych projektach komunikacyjnych jak: Euro 2012 czy Światowe Dni Młodzieży. Laureat drugiego miejsca w konkursie PROTONY na najlepszego rzecznika prasowego 2009 roku. Wykładowca public relations w Wyższej Szkole Psychologii Społecznej. Rzecznik Prasowy Budimeksu od 2018 roku. Odpowiada wraz z zespołem za komunikację zewnętrzną na rynkach polskich i zagranicznych.

Wojciech SZYMAŃSKI | CEO Ideo Force

Prezes Zarządu agencji e-commerce i e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. oraz Wiceprezes agencji public relations – Exacto. Wykładowca studiów podyplomowych Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Ekspert Questus (CIM) w zakresieDigital Optimisation oraz Digital Customer Experience. Autor metodyki 12-kroków optymalizacji cyfrowej oraz narzędzia diagnostycznego „E-marketing Self Diagnostic Tool”. Angażuje się w rozwój startupów – był mentorem w Startup Weekend, SAMSUNG INKUBATOR oraz Rzeszów Startup Akcelerator. Był członkiem komitetu oceniającego w akceleratorze “IDEA Global”

Amelia DĄBROWSKA | Category Manager Chicco, Artsana Polska

Doświadczona specjalistka w dziedzinie komunikacji marketingowej i lojalnościowej, która przez wiele lat doskonaliła swoje umiejętności, współpracując z markami takimi jak Wprost, Royal Canin, Electrolux czy Bridgestone, zarówno jako ekspert wewnętrzny, ale również jako konsultant z ramienia agencji na rynku polskim i międzynarodowym. Obecnie pełni funkcję Category Managera w Chicco, gdzie wykorzystuje swoją wiedzę i umiejętności do skutecznego zarządzania kategorią produktową.

Paula BARTKIEWICZ | Purchasing/Media Manager, MAJALAND Polska

W pracy zawodowej jest odpowiedzialna za dział marketingu w grupie parków rozrywki Majaland . Od ponad 15 lat związana z branżą reklamową i mediową. Swoje doświadczanie zbierała między innymi w Telewizji PULS, TVP oraz w Havas Media Network. Aktualnie zajmuje się działaniami mającymi na celu promowanie szerokiej oferty Majaland Polska.

Jacek ŁAWRECKI | Dyrektor ds. Komunikacji, Fortum

Jacek Ławrecki jest ekspertem ds. komunikacji korporacyjnej z ponaddwudziestoletnim doświadczeniem w firmach międzynarodowych. Od 2012 roku związany jest z fińską grupą energetyczną Fortum. Odpowiada za komunikację w Polsce i pełni funkcję rzecznika prasowego. W latach 2019-2021 zarządzał także obszarem PR w krajach bałtyckich. Przed dołączeniem do Fortum był odpowiedzialny za komunikację korporacyjną, produktową i wewnętrzną w firmach farmaceutycznych: Novartis i AstraZeneca. Pracował także w agencjach public relations. Jako niezależny konsultant zajmuje się też doradztwem strategicznym w obszarze public relations. Chętnie angażuje się we współpracę z branżą lotniczą, łącząc doświadczenie zawodowe ze swoją pasją – lataniem. Wspierał m.in. projekty bicia lotniczych rekordów Guinnessa w samotnych lotach dookoła świata. Sam także jest pilotem, posiadaczem samolotowej licencji turystycznej PPL(a). Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego (lingwistyka stosowana) oraz Szkoły Głównej Handlowej (Program Studiów Europejskich: komunikowanie).

Sylwia ROGOWSKA | Social Media & Local Campaign Manager Maxi Zoo Polska

Sylwia Rogowska zawodowo od dwudziestu lat związana z marketingiem. Od ponad 2 lat buduje świadomość i lojalizuje klientów do marki Maxi Zoo – sieci sklepów zoologicznych. Kampanie otwarciowe, wsparcia lokalne czy działania w mediach społecznościowych nie są jej obce. Media społecznościowe to jej pasja nie tylko zawodowa, ale także prywatna.

Iwona ZACZEK | Ekspertka Public Relations, członkini PSPR

Ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w obszarze komunikacji, public affairs i public relations. Była rzeczniczką prasową oraz managerką ds. public affairs i komunikacji w polskim oddziale Coca-Cola. W Nestle Polska odpowiadała za PR korporacyjny i produktowy, a także pełniła rolę rzeczniczki firmy. Była także dyrektorką gabinetu prezesa i rzeczniczką prasową Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Pracowała w dwóch agencjach PR, w których budowała strategie komunikacji największych zagranicznych i polskich marek. Wspierała również PR-owo TEDx Warsaw Woman. Podczas ostatniej kampanii prezydenckiej była liderką biura prasowego Szymona Hołowni, a po wyborach została dyrektorką komunikacji ruchu Polska2050. Obecnie jest senior PR managerem w firmie ubezpieczeniowej.
Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Koła Rzeczników Prasowych w PSPR.

Katarzyna DWORZYŃSKA | Founderka i CEO PR Calling

Agencja współpracuje z firmami będącymi liderami technologicznymi, budując ich wizerunek jako ekspertów w swojej branży. W ciągu ostatnich 10 lat, wraz z zespołem, odpowiadała za wizerunek ekspercki takich marek jak: Allegro, PayU, iTaxi, Audioteka, Mindshare, PayPo, PayTel, Billennium i Morizon, a także Lendi, Flying Bisons, SmartLunch czy Talent Place. Odpowiada za strategię firmy, umacnianie jej wizerunku na zewnątrz i wewnątrz organizacji oraz budowanie i rozwój relacji biznesowych z klientami. Ekspertka Sieci Mentorów PFR. Mentorka w programach akceleracyjnych dla dynamicznie rozwijających się firm technologicznych. Swoją wiedzą chętnie dzieli się na LinkedInie, w magazynach branżowych, a także w trakcie prelekcji czy szkoleń. Absolwentka Akademii Leona Koźmińskiego, gdzie ukończyła kierunek Zarządzanie i marketing oraz Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji społecznej Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie entuzjastka zdrowego stylu życia, kocha crossfit i długie podróże. Mama trzech chłopców – Mikołaja, Teodora i Ksawerego.

pułkownik Joanna Klejszmit | Szefowa Zespołu – Rzeczniczka Prasowa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego,

Jako ekspertka PR odpowiada za koordynację działań komunikacyjnych w Siłach Zbrojnych RP. Wykorzystuje w tym celu przeszło 20-letnie doświadczenie zdobyte w służbie na różnych szczeblach wojskowych i administracyjnych. Posiada wysokie kompetencje w prowadzeniu kampanii wizerunkowych, zarządzaniu zespołami, budowaniu relacji z mediami i realizowaniu projektów o zasięgu krajowym i międzynarodowym. Przez ostatnie 4 lata, jako rzecznik prasowy Sztabu Generalnego Wojska Polskiego, stoi na czele zespołu odpowiedzialnego za komunikację wewnętrzną, zewnętrzną oraz strategiczną. Wcześniej przez kilkanaście lat w Ministerstwie Obrony Narodowej zajmowała stanowiska specjalisty w oddziale kontaktów krajowych i zagranicznych, Biurze Rzecznika Prasowego MON i Departamencie Prasowo-Informacyjnym. W tym czasie m.in. odpowiadała za komunikację Programu F-16 pozyskiwania nowoczesnych myśliwców wielozadaniowych dla polskich Sił Powietrznych. Była także rzecznikiem prasowym Inspektoratu Wojskowej Służby Zdrowia i Dowództwa Garnizonu Warszawa. W pracy najbardziej ceni nowe i kreatywne wyzwania, które podejmuje z precyzją i dbałością o każdy detal. Od kilku lat związana z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations. 

Agata BIERNACKA | Kierowniczka Działu Komunikacji i PR ALDI Polska

Absolwentka Socjologii Reklamy i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Śląskim, Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej ze specjalnością Public Relations na Uniwersytecie Wrocławskim, studiów podyplomowych Akademia Profesjonalnego Coachingu Wyższej Szkoły Biznesu. Od 2017 roku związana z marką ALDI, dla której od podstaw budowała komunikację zewnętrzną i wewnętrzną. Aktualnie zarządza kilkuosobowym zespołem, lokalnymi i międzynarodowymi projektami z zakresu komunikacji i PR w strukturach Marketingu i Komunikacji w centrali firmy w Katowicach. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Żaneta PRZYBYLSKA | Rzeczniczka prasowa Qemetica (do czerwca CIECH), wiceprezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

W Qemetice odpowiada za obszar komunikacji zewnętrznej, w tym spółek zagranicznych firmy, media relations i rozwój kanałów social media. Wcześniej starsza specjalistka ds. współpracy z mediami w Muzeum POLIN. W PSPR odpowiada między innymi za relacje na linii świat nauki – branża PR. Trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online. W przeszłości odpowiadała za całość wizerunku partii politycznej Nowoczesna w mediach społecznościowych, wspierała obszar media relations ugrupowania. Członkini Komitetu Alumnów Fundacji im. Lesława A. Pagi, współpracowała ze Stowarzyszeniem Kongres Kobiet, Fundacją Szkoła Liderów Politycznych, Pracowała również w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej, była także dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na kierunkach europeistyka i dziennikarstwo, studiów podyplomowych zarządzania marką w Szkole Głównej Handlowej, studiowała również w Szkole Doktorskiej SGH oraz w Instytucie Nauk Politycznych Sciences Po w Strasbourgu.

Aleksandra MACIEJEWICZ | Co-founder & Partner, Lawmore

Rzecznika patentowa, prawniczka, współzałożycielka kancelarii LAWMORE, założycielka ONDARE legal/business hub. Doradza startupom, naukowcom i przedstawicielom przemysłów kreatywnych. Wykładowczyni i mentorka. Zawodowo specjalizuje się w prawie nowych technologii, w szczególności w healthtech i computer sciences. Psycholożka in spe.

Konrad CIESIOŁKIEWICZ | Prezes Fundacji Orange

Prezes Fundacji Orange, zajmującej się edukacją informacyjną, medialną i cyfrową dzieci i młodzieży oraz wspieraniem nauczycieli i liderów społecznych. Przewodniczący i współzałożyciel Komitetu Dialogu Społecznego KIG. Laureat Nagrody Korczaka 2023. Z wykształcenia psycholog, politolog, doktor nauk społecznych. Związany z Uczelnią Korczaka, gdzie kieruje, m.in. Centrum Analiz Społeczeństwa Informacyjnego

Małgorzata WILIŃSKA | Dyrektorka Departamentu Marketingu, VeloBank

Managerka z niemal 20 letnim doświadczeniem w rozwijaniu marek, zarówno po stronie agencji (Client Service w DDB Warszawa) jak i departamentów marketingu, ze szczególną słabością do banków (m.in. eurobank, PKO BP, VeloBank). Absolwentka Politologii na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu. Dzieli się dobrą poezją na some_people_like_poetry@instargram. Nagrody: Zespół Marketingu Roku, In2 SABRE 2024 w kategorii „Innovator of the Year: Brand”.

Katarzyna Koper | Dyrektorka Biura Public Relations, VeloBank

Doświadczona menedżerka, która prowadziła komunikację dla firm z wielu branż. Specjalizuje się w zarządzaniu reputacją, działaniach public affairs i komunikacji antykryzysowej. Była dyrektorką Biura Relacji Zewnętrznych i rzeczniczką prasową w PKP Energetyka (wówczas spółce z portfolio CVC Capital Partners). Wcześniej zarządzała agencją Publicis Consultants Polska, pracowała jako Account Director w MSL Group oraz Account Manager w Leo Burnett. Odpowiadała za wsparcie strategiczne i wizerunkowe dla podmiotów m.in. z sektora finansowego, technologicznego czy FMCG. Absolwentka Socjologii na Uniwersytecie Łódzkim, Chartered Institude of Marketing oraz Akademii Psychologii Przywództwa. Nagrody: In2 SABRE 2024 w kategorii „Innovator of the Year: Brand”.

Marcin Sałański | Head of Communications Nextbike Polska

Marcin Sałański Ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie doradztwa komunikacyjnego i public affairs dla firm technologicznych i finansowych. W firmie Nextbike odpowiedzialny za kompleksowe zarządzaniereputacją marki.
Kieruje działaniami skierowanymi zarówno do użytkowników rowerów publicznych, jak i samorządów oraz firm, które mogąskorzystać z oferty usług reklamowych Nextbike. Wcześniej pracował m.in.w agencji MSL oraz InPlus Media doradzając takim firmom jak Huawei, ING,Play, Netflix, VMware czy Atman. Były dziennikarz TVN24 Biznes i Światoraz absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Karolina Borkowska | Co-owner i Wiceprezes agencji Public Dialog

Wiceprezes Zarządu i Co-owner agencji Public Dialog. Wiceprezes SAPR na kadencję 2020 – 2022, Wiceprezes Zarządu ZFPR na kadencję 2016-2018 i 2018-2020. Współautorka książki „Instrukcja obsługi Agencji PR”. Lider i współtwórca działu Public Relations w Białej Księdze Komunikacji Marketingowej. W 2019 roku dołączyła do programu StartUp PFR – Sieć Mentorów PFR. Członek Sektorowej Rady ds. kompetencji sektora komunikacji marketingowej. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Marketing Polityczny i Public Relations. Prowadzi szkolenia w zakresie wystąpień publicznych oraz wykłady na uczelniach wyższych: Collegium Civitas, Uniwersytecie Warszawskim oraz Wyższej Szkole Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie z zakresu etyki w PR. z zakresu public relations i komunikacji wewnętrznej.

Justyna Dąbrowska-Cydzik | Redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl

Od 2017 roku związana z największym w Polsce serwisem o mediach, marketingu, reklamie i public relations – Wirtualnemedia.pl. Jako redaktorka prowadząca dba o wzrost portalu, jego kanały w mediach społecznościowych i komunikację wewnętrzną redakcji. Pisze o szeroko rozumianej komunikacji, kryzysach wizerunkowych i marketingu politycznym. Jurorka branżowych konkursów public relations. Zanim zaczęła pracę w dziennikarstwie branżowym, zdobywała doświadczenie w topowych agencjach PR i reklamowych w kraju (m.in. Havas PR Warsaw, 180heartbeats + JUNG v. MATT). Absolwentka filologii polskiej oraz dziennikarstwa ze specjalnością public relations i marketing medialny na Uniwersytecie Warszawskim.

 

Rafał Kowalczyk | Prezes Fundacji OPTEA

Rafał Kowalczyk to nie tylko Prezes Fundacji OPTEA, ale również dynamiczny lider o wielowymiarowych umiejętnościach. Jego ścieżka zawodowa ukierunkowana jest na strategiczne zarządzanie, a jednocześnie wrażliwość społeczna stanowi serce jego misji. Jako prawnik o wykształceniu zdobytym na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i absolwent studiów MBA, Rafał doskonale łączy wiedzę prawniczą z umiejętnościami biznesowymi. Założyciel i Prezes Zarządu Fundacji OPTEA nie tylko tworzy strategie i określa misję organizacji, ale także aktywnie angażuje się w praktyczne działania na rzecz aktywizacji osób z niepełnosprawnościami. Jego doświadczenie w dużych firmach na stanowiskach dyrektorskich obejmujących obszary sprzedaży, finansów, marketingu, inwestycji i HR-u sprawia, że jest nie tylko liderem wizjonerskim, ale także skutecznym operacyjnie menedżerem. Rafał Kowalczyk to nie tylko twórca strategii biznesowych, ale również pasjonat optymalizacji procesów oraz innowacyjnych rozwiązań. Jego wkład w rozwój działań na rzecz zatrudniania i rekrutacji osób z niepełnosprawnościami na otwartym rynku pracy jest nieoceniony. Jako autor wielu publikacji, panelista konferencji oraz twórca Kongresu i Ogólnopolskich Targów Pracy NETWORKPOWER, Rafał zdobył uznanie jako laureat „50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w biznesie”. Jego determinacja i zaangażowanie sprawiły, że Fundacja OPTEA stała się pionierem w dziedzinie aktywizacji osób z niepełnosprawnościami, a projekty tej organizacji stanowią inspirację dla innych na całym świecie. 

 

 

Maciej Gajek | Deputy Editor-in-Chief „Forbes Polska”

Maciej Gajek – Deputy Editor-in-Chief „Forbes Polska” W mediach od ponad dwóch dekad. Przez lata w telewizji. Od 2015 r. w Ringier Axel Springer Polska. Najpierw w „Newsweeku” jako wydawca serwisu online i redaktor prowadzący. W 2022 r. dołączył do zespołu „Forbesa”, gdzie jako szef wydawców odpowiadał za obszar paid. Od czerwca 2024 r. drugim zastępcą redaktor naczelnej odpowiedzialnym za serwis Forbes.pl oraz obszar online. W wolnych chwilach pisze o nowych technologiach i gospodarce cyfrowej. Nałogowo słucha podcastów, pije kawę i ogląda koty na Instagramie.

 

Luiza Jurgiel-Żyła | Ekspertka komunikacji, była prezeska PSPR 

Luiza Jurgiel-Żyła – ekspertka komunikacji z ponad 15-letnim doświadczeniem w PR dla branży nieruchomościowej, telewizyjnej i med tech. Stoi na czele działu marketingu w firmie CliniNote, gdzie jest odpowiedzialna za ekspansję globalną marki. Ostatnio prowadziła zespół public relations w agencji kreatywnej N42 Group. Wcześniej przez wiele lat pracowała dla firm doradczych na rynku nieruchomości komercyjnych, takich jak Newmark Polska, Cresa Polska, czy Cushman & Wakefield. Karierę rozpoczynała w FIRST Public Relations, gdzie przeszła drogę od praktykantki do dyrektorki. Odpowiadała za obsługę klientów w branży rozrywkowej prowadząc kampanie PR-owe dla takich marek jak: Cartoon Network, CNN International, TCM, History, czy Lifetime. Swoją pasję do PR realizuje także poprzez działanie w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations, gdzie przez cztery lata pełniła punkcję prezeski zarządu, a za swoje zasługi na rzecz branży PR została wyróżniona mianem Lwa PR, honorowym członkostwem, a także Nagrodą im. Andrzeja Stolarczyka. 

 

Anna OLSZEWSKA | Dyrektor Departamentu Komunikacji, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.

Doświadczenie marketingowo-komunikacyjne zdobywała w firmach z branży FMCG, farmaceutycznej oraz finansowej (Danone, Wella, PepsiCo, Eli Lilly, GlaxoSmithKline, KIR). Specjalizuje się w marketingu strategicznym, komunikacji korporacyjnej i produktowej. Obecnie jest rzeczniczką KIR – technologicznego huba usług wspólnych dla sektora finansowego. Odpowiada za działania PR wspierające m.in. usługi zaufania (zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, mobilny podpis elektroniczny mSzafir), rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe i obieg informacji w sektorze publicznym i prywatnym (split payment, e-paragon, Tarcza PFR) oraz produkcyjne wdrażanie nowych technologii (sandbox blockchain, trwały nośnik). Współautorka sukcesu „Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży »Mam Haka na Raka«” realizowanego na zlecenie GlaxoSmithKline przez Hill+Knowlton Strategies, we współpracy z Polską Unią Onkologii oraz Fabryką Komunikacji Społecznej, uznanego za Kampanię PR XX-lecia.

 

Olaf Krynicki | Director of Communications, spokesman w Samsung Electronics Polska

 

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego w Instytucie Dziennikarstwa, gdzie zajmował się m. in.  badaniem przekazów pod kątem etyki w komunikacji politycznej i aspektami wykorzystywania technik manipulacyjnych. Od początku kariery związany z rynkiem komunikacji marketingowej. Od ponad 10 lat rzecznik prasowy i dyrektor komunikacji korporacyjnej w Samsung Electronics Polska. Arbiter w Komisji Etyki Reklamy. Wiceprezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, w której odpowiada ze działanie Komitetu Przełomowych Technologii zajmującym się m.in. aspektami sztucznej inteligencji. Lubi dzielić się zdobytą wiedzą i doświadczeniem ze studentami.

 

Agnieszka Kaczorowska-Pela | Polska tancerka, choreografka, aktorka, prezenterka telewizyjna i osobowość medialna.

Młodzieżowa mistrzyni świata w tańcach latynoamerykańskich z 2010. Zwyciężczyni trzeciej edycji programu rozrywkowego Polsatu Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami (2015).

Agnieszka pracę nad swoim rozwojem zna już od najmłodszych lat. Od szóstego roku życia zaczęła trenować taniec towarzyski. Jej pierwszymi partnerami tanecznymi byli Karol Gaweł i Jan Borecki. W latach 2007–2009 tańczyła z Pawłem Milcarzem, z którym zdobyła tytuł młodzieżowych mistrzów Polski 2009 w stylu latynoamerykańskim. W latach 2009–2010 tańczyła z Pawłem Tekielą, z którym w 2010 zdobyła tytuły: mistrzów Polski w kategorii młodzieżowej i młodzieżowych mistrzów świata w stylu latynoamerykańskim, a także zajęła trzecie miejsce na mistrzostwach Europy. W latach 2010–2011 jej partnerem był Kostiantyn Samarski. Reprezentuje najwyższą, międzynarodową klasę taneczną „S” w tańcach latynoamerykańskich i standardowych.

W latach 2014–2018 była trenerką tańca w programie rozrywkowym Polsatu Dancing with the Stars. Taniec z gwiazdami. Jej partnerami tanecznymi byli: Rafał Maślak, Krzysztof Wieszczek, Łukasz Kadziewicz, Nikodem Rozbicki, Michał Malinowski i Antek Smykiewicz. W parze z Wieszczkiem wygrała w finale trzeciej edycji programu.

Od 1999 gra Bożenę w serialu TVP1 Klan. Zagrała też w kilku odcinkach serialu Na dobre i na złe (2016, 2017, 2019).

W 2016 zadebiutowała w teatrze rolą Anny w spektaklu Kochanie na kredyt w reżyserii Olafa Lubaszenki. W 2017 zagrała w spektaklu Karol – musical o życiu Jana Pawła II, a także wystąpiła w teledyskach do piosenek: „Dziewczyno” zespołu Ciupaga[18] i „Już nie ty” Antka Smykiewicza.

W latach 2022–2023 grała postać Judy w spektaklu objazdowym Teatru Tu i Teraz “Ślub doskonały”, a następnie, od roku 2023 postać Amy w spektaklu “To Tylko Botoks”.

Współprowadziła koncerty plenerowe: „Radiowy przebój roku – Super hit FM” na Polsat SuperHit Festiwal 2015[24], „Roztańczony PGE Narodowy” (2016–2017) i „Wrocław w rytmie Disco” (2017), a także koncerty sylwestrowe Polsatu (2015–2017). W latach 2019–2020 prowadziła autorski program internetowy Będę mamą / Jestem mamą. Od maja 2023 prowadzi podcast W swoje ręce dla RMF Classic.

 

dr Tomasz Michalak | Assistant Professor at University of Warsaw & Team Leader at IDEAS NCBR

Lider samodzielnego zespołu badawczego w IDEAS NCBR oraz wykładowca na Wydziale Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Absolwent Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W czasie kariery naukowej prowadził badania na Wydziale Informatyki Uniwersytetu Oksfordzkiego, w Szkole Inżynierii i Informatyki Uniwersytetu w Southampton, na Wydziale Informatyki Uniwersytetu w Liverpoolu oraz Wydziale Ekonomii Stosowanej Uniwersytetu w Antwerpii, na którym otrzymał tytuł doktora ekonomii. Co-Director w projekcie “R-GRID: AI algorithms for Threat Prediction and Power Grid Protection” z grantem NATO.

Marcin Szczupak | CEO Mediaboard Polska

Marcin Szczupak to wykładowca akademicki, współpracujący z takimi uczelniami jak Uniwersytet Jagielloński, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Bankowa. Jego działalność dydaktyczna obejmuje tematy związane z public relations, marketingiem i zarządzaniem informacją.

Jest współtwórcą i autorem kilku mierników wykorzystywanych w branży marketingu i PR, które pomagają w ocenie efektywności działań komunikacyjnych. Jest także autorem licznych publikacji dotyczących komunikacji, zarządzania informacją i komunikacji kryzysowej w firmach.

Jest również ekspertem w branżowych konkursach takich jak PR Wings, organizowanych przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Jako juror i konsultant, przyczynia się do wyznaczania standardów w branży i oceny najlepszych praktyk w zakresie public relations.

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów. Dzięki jego doświadczeniu i wiedzy, agencja stała się liderem na rynku analizy mediów, oferując zaawansowane usługi dla klientów z różnych sektorów. Jako specjalista w zakresie badań mediów, pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Jego analizy i badania stały się fundamentem strategicznych decyzji komunikacyjnych wielu organizacji.

Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu, gdzie ukończył kierunek public relations, oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Solidne wykształcenie oraz wieloletnie doświadczenie praktyczne sprawiają, że jest jednym z czołowych ekspertów w Polsce w dziedzinie public relations i zarządzania informacją.

Jego zainteresowania obejmują nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, a także zagadnienia związane z public relations, marketingiem, sprzedażą i zarządzaniem. Występuje jako ekspert w projektach mających na celu opracowanie standardów kompetencji zawodowych. Brał udział w tworzeniu standardów dla takich zawodów jak analityk informacji i raportów medialnych, analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych oraz specjalista zarządzania informacją. Jego praca w tych obszarach znacząco przyczyniła się do rozwoju i profesjonalizacji rynku informacji i analiz medialnych w Polsce.

 

Daria Sulgostowska | Dyrektorka Komunikacji i ESG

Daria Sulgostowska – Dyrektorka Komunikacji i ESG z wieloletnim doświadczeniem. Trenerka tenisa. Obecnie kieruje obszarami komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju największego na świecie marketplace z cyfrową rozrywką, G2A.COM. Pełni również funkcję członkini zarządu Polskiego Związku Tenisowego. Wcześniej wicedyrektorka komunikacji korporacyjnej oraz ESG Grupy CCC – platformy eobuwie, Modivo, DeeZee, CCC oraz HalfPrice. Pełniła również funkcję rzeczniczki prasowej OTCF, właściciela marki 4F. Zajmowała się także branżą energetyczną, realizując projekty dla fińskiej grupy Fortum. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.

Joanna Darwińska | Dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktów, Sylveco Sp. z o.o.

Joanna Darwińska, obecnie Dyrektor ds. marketingu i rozwoju produktów Sylveco Sp. z o.o. związana jest z firmą od jej wczesnych lat działalności. Joanna wraz ze swoim zespołem skutecznie współtworzy, wdraża oraz rozwija nie tylko szeroko znane i lubiane marki jak Sylveco czy Vianek, ale także Aloesove, Biolaven, Feed Skin, Rosadia, Duetus, Sylveco Dla Dzieci, Oleiq, Sylveco WOW oraz ZIELKO – naturalne środki czystości. W lipcu tego roku do portfolio firmy weszła kolejna, już ciesząca się ogromnym zainteresowaniem, marka Sylveco DERMO. Produkty marek należących do Sylveco znaleźć można w sklepie internetowym www.sylveco.pl, sklepach, drogeriach oraz aptekach online i stacjonarnych w całej Polsce, w tym również w znanych sieciówkach jak Rossmann oraz HEBE. 

 

Mariusz Z. Jędrzejko dr hab. prof. AP

Mariusz Z. Jędrzejko. Pedagog specjalny i społeczny, socjolog, logoterapeuta. Pracownik naukowy Instytutu Pedagogiki Akademii Piotrkowskiej. Kieruje Ośrodkiem Wsparcia dla Dzieci i Dorosłych z Zaburzeniami i Uzależnieniami w Józefowie. Mediator rodzinny i społeczny.