Grzegorz SZCZEPAŃSKI, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations i CEO Hill+Knowlton Strategies Polska

Z branżą public relations związany od 25 lat. Pierwsze 10 lat pracował w agencjach Burson-Marsteller i Business Communications Associates, której był twórcą i prezesem do chwili przejęcia przez Edelman PR Worldwide. Do chwili powołania na stanowisko prezesa zarządu H+K Strategies był dyrektorem ds. korporacyjnych w Grupie Żywiec (2008-2014), a wcześniej w latach 2003–2007 pełnił tę funkcję w Banku Pekao SA. Wiceprezes Międzynarodowego Związku Firm Doradztwa Komunikacyjnego (ICCO), członek Press Club Polska i Rady Ekspertów THINKTHANK. W 2015 r. uznany za Człowieka Roku PR przez magazyn Brief. W latach 2009-2010 członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Public Relations (IPRA Board Member). W 2002r. uznany przez redakcję miesięcznika Home&Market za jednego z 25 najlepszych polskich managerów (członek „Walnego Zgromadzenia Polskiej Gospodarki”).

Janusz SCHWERTNER, Dziennikarz Onetu

Dziennikarz Onetu. Publikował m.in. na łamach “Playboya” i tygodnika Esquire”. Wcześniej związany z miesięcznikiem “?dlaczego”, tygodnikiem “Bloomberg Businessweek Polska” i “Przeglądem Sportowym”. Pomysłodawca projektu “Smoleńsk. 96 wspomnień”. Zdobywca Grand Press 2018 w kategorii “News”. Laureat Nagrody im. Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby i finalista Nagrody im. Torańskiej. Dwukrotnie zdobywał Grand Prix Nagrody Dziennikarzy Małopolski oraz trzykrotnie zwyciężał w konkursie “People Awards” Ringier Axel Springer Polska. Nominowany do Grand Press i Mediatorów za tekst o mobbingu w “Szlachetnej Paczce”. Prowadzi zajęcia z dziennikarstwa internetowego na SWPS.

Klara UFNALEWSKA, PR Manager CEE, Rzecznik Prasowy Panasonic Marketing Europe GmbH

Ekspert do spraw Public Relations.  Absolwentka Stosunków Międzynarodowych i Dyplomacji w Collegium Civitas PAN, absolwentka podyplomowych studiów z obszaru strategicznego PR i zarządzania komunikacją organizacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.  Od ponad 10 lat związana z Public Relations. W latach 2007 – 2014 pracowała w General Motors Poland, gdzie przez 4 ostanie lata w Departamencie PR. Od 2014 roku związana z branżą elektroniki konsumenckiej w firmie Panasonic Marketing Europe GmbH. Przez rok kierowała działaniami Public Relations w Polsce i krajach bałtyckich, a następnie w 17 krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Odpowiada za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną, produktową i korporacyjną firmy Panasonic, a także prowadzi działania CSR firmy.

Olivia DROST, Managing Partner at Spotlight Agency

Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i studiów magisterskich na London School of Economics and Political Science. W ramach stypendium Ministerstwa Nauki i Kultury Indonezji studiowała język indonezyjski na dżakarckiej politechnice. Otrzymała wyróżnienie President’s Education Awards Program za osiągnięcia naukowe od prezydenta USA Baracka Obamy (2012). Laureatka nagrody głównej w konkursie TVN i Grupy Polska Press na reportaż im. Macieja Szumowskiego (2015) oraz wyróżnienia w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich za najlepszy reportaż w kategorii dziennikarstwo społeczne (2016). Współpracowała z Onetem, indonezyjskim CNN, Wprost.pl, “Gazetą Wyborczą” i National Geographic Poland. Od stycznia 2019 roku pełni stanowisko partnerki zarządzającej w Spotlight Agency, a od sierpnia pracuje jako mentor ds. mediów i marketingu dla zagranicznych startupów w Startup Hub Poland. Odwiedziła 24 państwa na 4 kontynentach. Zakochana w Azji Południowo-Wschodniej, a szczególnie w Indonezji, gdzie mieszkała przez rok.

Magdalena BRZEZIŃSKA, Kierownik Działu Korporacyjnego Grupy Żywiec

Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec S.A., gdzie odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną i społeczną odpowiedzialność biznesu. Z branżą public relations związana od 15 lat. Ekspert z doświadczeniem w zakresie tworzenia i realizacji strategii komunikacji korporacyjnej, CSR oraz komunikacji wewnętrznej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego i energetycznego. Przed objęciem stanowiska Szefa Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec S.A., kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w agencji HAVAS PR Warsaw. Stworzone przez nią programy były wielokrotnie nagradzane w konkursach Złote Spinacze i Content Marketing Awards. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Mentorka Vital Voices. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Cyprian MACIEJEWSKI, Główny specjalista w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Członek Zarządu PSPR

Praktyk PR z kilkunastoletnim doświadczeniem – zarówno po stronie klienta jak i agencji. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz członek zwyczajny Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Pracuje w gdańskim magistracie oraz jako niezależny doradca. Specjalizuje się w komunikowaniu i budowaniu relacji dla takich branż opresyjnych jak energetyka, gospodarka odpadami, budownictwo infrastrukturalne czy ciepłownictwo. Był rzecznikiem prasowym i odpowiadał za PR oraz CSR jednego z największych zakładów zagospodarowania odpadów w Polsce (ZU Sp. z o.o.), wprowadzając spółkę do “Rankingu Odpowiedzialnych Firm” i Raportu “Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki”, a także inicjując pierwszy w Polsce raport GRI G4 wśród podmiotów publicznych z sektora gospodarki odpadami. Przez sześć lat PR Manager w trójmiejskiej agencji Ambermedia odpowiedzialny przede wszystkim za strategie i plany komunikacyjne, obsługę klienta, new business.

Adam BURAK, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN

Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PKN ORLEN S.A. oraz członek Rady Nadzorczej Unipetrol, a.s. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie komunikacji, public affairs i marketingu. Menedżer w spółkach giełdowych z branży energetycznej i finansowej. Były dziennikarz radiowy i telewizyjny. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec i doradza ds. wizerunku. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera na kierunku dziennikarstwo i PR oraz studiów Executive MBA organizowanych przez GFKM.

Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce.

Stefan BOGUCKI,

Stefan Bogucki dołączył do zespołu Revolut 1 czerwca 2018 roku jako PR & Community Manager. Jest odpowiedzialny za działania komunikacyjne związane z wejściem na lokalny rynek i budową marki w Polsce i regionie CEE. Ma ponad 11 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut przez 5 lat był konsultantem PR w Partner of Promotion, następnie 5 lat w polskim biurze Grayling, a kolejne 2 lata jako Senior Associate doradzał klientom Hill+Knowlton Strategies (WPP). Jego doświadczenie obejmuje m.in. tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, wprowadzanie na rynek nowych usług finansowych oraz komunikowanie transakcji fuzji i przejęć. Realizował działania PR dla firm takich jak Luno, Twino, Facebook, Chubb, Innova Capital, GE Capital, AIG, ING, BNY Mellon, BZ WBK, Erste, Provident i Wonga. Wspierał klientów biorących udział w procesie konsultacji społecznych ustaw i wdrażania nowych regulacji w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i pożyczkowym.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon

Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Pełnił funkcję doradcy zarządu m.in. Association of Business Service Leaders (ABSL), Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, WKS Śląsk Wrocław. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl) – promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom oraz Zawartosci (zawartosci.com) – skupionej na insightach i foresightach strategicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, SWPS, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Wykładowca na studiach MBA (m.in. na WSH we Wrocławiu). Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie “Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów. Więcej: szymonsikorski.pl 

Arkadiusz MIERZWA, Head of Communications, Jeronimo Martins Polska

Od sierpnia 2017 r. na stanowisku Corporate Communications Senior Managera w Jeronimo Martins Polska odpowiada za relacje sieci Biedronka z mediami oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku lidera polskiej branży handlowej. Wcześniej prowadzący i członek grona ekspertów programu „Firmowe ewolucje”, emitowanego na antenie TVP1. W latach 2013-2016 dyrektor ds. komunikacji i PR oraz rzecznik prasowy platformy nc+ i CANAL+ w Polsce. Wcześniej, od 2008 r. do 2013 r., rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Dwukrotnie w tym okresie znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 jako dziennikarz ekonomiczny i reporter TVN24, a także TVN CNBC Biznes, relacjonował wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, m. in. z Kazachstanu, Brazylii, USA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Forum Ekonomiczne w szwajcarskim Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także American Studies Center tej samej uczelni. W 2019 roku ukończył Advanced Management Programme IESE Business School w Barcelonie.

Kamil BOLEK, Chief Marketing Officer, LifeTube

Dyrektor marketingu w LTTM, największej w Polsce grupie świadczącej usługi z zakresu wideo i influencer marketingu, w skład której wchodzą LifeTube, TalentMedia, HubYT i Mellon Media. Po kilkudziesięciu konferencjach, na których występował i kilkuset godzinach szkoleń, które poprowadził, Kamil doszedł do wniosku, że pisanie własnego bio (i do tego w trzeciej osobie!) jest nieco dziwne i chyba czas z tym coś zrobić. Całe swoje doświadczenie postanowił więc skrócić do: “Dzielę się wiedzą o YouTube, youtuberach i influencer marketingu. Chętnie podzielę się również z Tobą :)”

Wojciech JABCZYŃSKI, Rzecznik Orange Polska

Od 2008 roku rzecznik Orange Polska. Z branżą PR związany od przeszło 20 lat. Wcześniej dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Realizował wiele projektów z zakresu PR kryzysowego, korporacyjnego i produktowego. Jeden z pierwszych rzeczników w Polsce, który prowadził z sukcesami blog firmowy (od 2008 roku). Entuzjasta wykorzystania social mediów w komunikacji i PR.

dr hab. Karina STASIUK-KRAJEWSKA, profesor Uniwersytetu SWPS

Zajmuje się etyką public relations oraz teorią komunikacji i mediów. Kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na U SWPS we Wrocławiu, inicjatorka i autorka programów studiów w obszarze komunikacji wizerunkowej, w  tym zwłaszcza public relations. Ekspertka i autorka niemal stu publikacji (naukowych i popularyzatorskich) w zakresie jakościowych i ilościowych badań komunikacji (w tym zwłaszcza teorii dyskursu) oraz aksjologii mediów (zwłaszcza w kontekście etyki PR i dziennikarstwa).

Facebook