Przeżywamy okres dynamicznego rozwoju technologii, w tym zwłaszcza sztucznej inteligencji. Generowanie grafik na podstawie opisów oraz boty prowadzące naturalne rozmowy zmieniają procesy komunikacyjne. Dla branży PR to początek nowej ery, pełnej szans, ale także potencjalnych zagrożeń i źródeł kryzysów wizerunkowych. Wszystkie te kwestie podejmą eksperci, którzy zgromadzą się w Rzeszowie w dniach 19 i 20 września na Kongresie PR.

Podczas tegorocznego Kongresu panele dyskusyjne i prezentacje pozwolą na skuteczne poszukiwanie sposobów na radzenie sobie z wyzwaniami, jakie niesie era AI, zmieniające się trendy komunikacyjne oraz nowe technologie. Poruszone zostaną m.in. kwestie wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w public relations, a także prewencji kryzysowej w kontekście zmian związanych ze sztuczną inteligencją.

– Gwałtowny rozwój AI, w tym zwłaszcza dużych modeli językowych, ma ogromny wpływ na kształt oraz przyszłość branży PR. Stanowi ona zarówno zagrożenie, jak i szansę dla każdego kto zajmuje się budowaniem relacji i komunikowaniem – mówi dr hab. Dariusz Tworzydło, prof. UW, pomysłodawca i organizator Kongresu. – Z jednej strony sztuczna inteligencja może przyspieszyć i usprawnić wiele procesów w pracy związanej z komunikacją, umożliwiając szybsze analizowanie danych, personalizację przekazu czy automatyzację zadań. Z drugiej pojawiają się kwestie nadpodaży komunikatów, szumu informacyjnego oraz fake newsów, które mogą stawać się źródłem kryzysów wizerunkowych. Właśnie dlatego postanowiliśmy skupić się między innymi na tych tematach podczas tegorocznej edycji Kongresu PR – dodaje.

Praktycy PR wobec nowych wyzwań

Temat przewodni tegorocznego Kongresu PR – „Sztuczna inteligencja, kryzys i technologie. Wyzwania public relations” – był często wskazywany w ankiecie badawczej przez uczestników ubiegłorocznej edycji wydarzenia. Pokazuje to, że eksperci public relations z wielką uwagą przyglądają się rozwojowi nowych technologii. Świadomość ich rosnącej roli również w kontekście komunikacji kryzysowej, skłania do poszukiwania strategii i narzędzi, które pozwolą efektywnie reagować na zmieniające się potrzeby odbiorców w obszarze public relations.

– Kongres to wydarzenie, które nie tylko stawia na wymiar praktyczny, ale również ma silne podstawy naukowe. Ewaluacja podczas Kongresu PR to już tradycja. Właśnie dlatego poszukując najbardziej aktualnych tematów, zawsze pytamy o nie uczestników naszego Kongresu. Dzięki temu program skupia się na najważniejszych dla branży obszarach, ale poprzez ankietę włączamy także uczestników do współtworzenia wydarzenia – mówi dr Przemysław Szuba, ekspert do spraw badań i analiz Exacto, partnera Kongresu PR.

Od lat najważniejsze wydarzenie w branży

Kongres PR od 24 już lat nieprzerwanie stanowi źródło wiedzy i inspiracji na temat najbardziej aktualnych wyzwań i problemów komunikacyjnych. W tym roku, w dniach 19 i 20 września eksperci związani z PR ponownie spotkają się w Rzeszowie, aby wymieniać się wiedzą i doświadczeniem. Będzie to niepowtarzalna okazja do zdobycia nowych umiejętności, ale także budowania wartościowych relacji z profesjonalistami z całej branży. Wydarzenie stanowi inspirujące środowisko, w którym rozwijają się pomysły i rozwiązania współczesnych wyzwań komunikacyjnych.

To już 24. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów – stolica innowacji, Orange Polska, Ideo, Klaster IT, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Ideo Force, Exacto. Partnerami merytorycznymi Kongresu są Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).

Partner technologiczny: Media Visage

Patroni medialni: BRIEF, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, QBusiness.pl, Security Magazine, PIAP, Regionalna Izba Gospodarcza w Katowicach, Business HUB, Monitor Rynkowy, Newseria