Pierwsza część drugiego dnia Kongresu odbywała się pod patronatem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz Fundacji Internet PR. Głównymi tematami prelekcji były kwestie związane z nowymi technologiami. Do modułu gości wprowadził Szymon Sikorski, prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Jako pierwszy wystąpił Marcin Jańczuk, który tłumaczył, że znajomość nowych technologii to niejako obowiązek każdego PRowca. Szymon Sikorski, stwierdził, że polscy specjaliści PR najzwyczajniej nie chcą poszerzać swojej wiedzy. Prof. Jerzy Olędzki przedstawił pesymistyczną wizję zagłady PR. A to dlatego, że PRowcy zajmują się technikami marketingowymi, a nie komunikacją z otoczeniem. Andrzej Garapich, prezes PBI Gemius, Megapanel przedstawił raport z badań na temat polskiego Internetu w 2011 roku. Pierwszy blok zakończyło wystąpienie mecenasa Romana Biedy, który tłumaczył, co jest przedmiotem ochrony prawa autorskiego oraz dokąd zmierza jego orzecznictwo.
Po przerwie Adam Polanowski, współwłaściciel Grupy Polanowscy Nieruchomości, mówił o roli mediów społecznościowych w procesie zarządzania komunikacją społeczności lokalnych. Kontynuując wątek deweloperski Dorota Jarodzka-Śródka, prezes Archicom Holding, przedstawiła w jaki sposób powinno się budować wizerunek na wrażliwym rynku deweloperskim. Zwróciła ponadto szczególną uwagę na kwestie związane z CSR oraz social media. Następnie zebrani mogli wysłuchać wystąpienia Łukasza Medekszy, pełnomocnika Marszałka Woj. Dolnośląskiego ds. rozwoju społeczeństwa informacyjnego, który zaprezentował swój punkt widzenia na temat demokracji w czasach 2.0 oraz wątek o Europejskiej Agendzie Cyfrowej. Dr Maurycy Graszewicz oraz dr Karina Stasiuk-Krajewska z Uniwersytetu Wrocławskiego zaprezentowali wizję kształcenia profesjonalistów komunikacji wizerunkowej wobec potrzeb rynku i nowych regulacji prawnych. Wystąpienie to zakończyło pierwszą część tego dnia Kongresu.
Patronem drugiej części Kongresu była Fundacja Internet PR. Do tego modułu gości wprowadził Marek Wróbel, prezes Neuron Agencja Public Relations. Kuba Antoszewski omówił wyniki badań Millward Brown SMG/KRC na temat źródeł i mechanizmów komunikacyjnych w oczach Polaków. Następnie dr Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji PKO Bank Polski, zaprezentował kwestię zachwianego zaufania w branży bankowej. Dyskusję na temat burzliwej sprawy ACTA zainicjowała i poprowadziła dr Eliza Misiecka – prezes GENESIS PR.
Po przerwie, ostatni blok rozpoczął Wojciech Szymański z Ideo, który opowiedział o nowoczesnym PR w e-wydaniu, czyli zintegrowanym otoczeniu konsumenta. Przedstawiciele Naszej Klasy: Joanna Gajewska oraz Rafał Skwiot, poruszyli kwestię różnych sposobów komunikacji w mediach społecznościowych, analizując wyniki badań Research.NK. W interesujący temat związany z komunikacją wideo w polskich przedsiębiorstwach wprowadził gości Robert Mazurczyk – dyrektor zarządzający Livingmedia. Występujący tuż po nim Kamil Bargiel, prezes Zarządu Centrum Monitorowania Opinii Internautów, opowiedział uczestnikom Kongresu jak oswoić „buzz” na temat marki w Internecie. Ostatnim prelegentem drugiego dnia, jak i całego Kongresu był Maciej Zaremba, który poruszył kwestię systemów identyfikacji wizualnych w dobie Web 2.0.