Marcin BOCHENEK, Dyrektor Projektów Strategicznych, NASK

Od 2010 roku Dyrektor Projektów Strategicznych w Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej (NASK). Odpowiedzialny między innymi za projekty zewnętrzne, kontrakty o strategicznym znaczeniu, marketing, PR, CSR oraz działalność szkoleniową.    Absolwent historii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od 1991 – 1993 dziennikarz  „Gazety Krakowskiej”, szef Działu Ekonomicznego. W roku 1993 pracownik Departamentu Studiów Strategicznych MON. Od 1994 – 2003 współwłaściciel i właściciel firm doradczych i PR (praca dla koncernów zagranicznych i dużych polskich korporacji ). W latach 2003 – 2004 rzecznik prasowy i doradca do spraw komunikacji medialnej w ZTM i MZA w Warszawie. Od 2004 do 2006 roku szef Działu PR i Komunikacji Wewnętrznej TVP S.A (współtworzył struktury marketingowe i PR TVP S.A ). Od 2006 do 2009 Członek Zarządu TVP S.A. odpowiedzialny za rozwój, inwestycje, informatykę i nowe technologie, współtwórcę kanałów TVP Sport, TVP Historia i TVP HD. Wprowadził technologię HD do TVP, stworzył nowy portal internetowy TVP, odpowiadał za proces cyfryzacji TVP. Odbył stypendium USIA w Stanach Zjednoczonych „Small business and enterprenership”  w 1990 roku. Ukończył kurs strategiczno – obronny w Akademii Obrony Narodowej w 1993. Zdał egzamin państwowy w MSP na kandydata na członka rad nadzorczych spółek skarbu państwa w 1998 (1999 – 2001 członek  RN Orbis S.A.).Był członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA oraz przewodniczącym Rady Nadzorczej IAA. W latach 2006 – 2009 członek Komisji Etyki Reklamy. Autor licznych publikacji prasowych – między innymi w „Rzeczpospolitej”, „Gazecie Wyborczej”, „Businessmanie”, „Znaku”, „Dzienniku Polskim”, współautor „Słownika historii Polski”. Wykładowca PR na Uniwersytecie Jagiellońskim i  w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie (1998 – 2006). Uczestnik wielu konferencji krajowych i zagranicznych poświęconych telekomunikacji i mediom (prezentacje między innymi w Arles, Seulu i w Parlamencie Europejskim w Strasbourgu).

Grzegorz MIECUGOW, Dziennikarz i wydawca, TVN24

Dziennikarz, publicysta, wydawca i prezenter programów radiowych oraz telewizyjnych. Początkowo związany z radiową Trójką. Następnie współpracował z Telewizją Polską, gdzie był prezenterem i wydawcą Wiadomości. Przez kilka lat związany ze stacją TVN. Prowadził pierwszą polską edycję programu reality show oraz współtworzył jeden z najchętniej oglądanych serwisów informacyjnych – Fakty. Obecnie od kilku lat współpracuje z TVN24. Szkło kontaktowe czy Inny punkt widzenia to programy, z których znają go widzowie tej stacji. Autor felietonów i książek. Jego ostatnie wydawnictwo to kolejna odsłona publikacji pt.: Inny punkt widzenia.

Maciej ORŁOŚ, Dziennikarz

Gospodarz programów telewizyjnych, konferansjer i prowadzący wydarzenia specjalne, konferencje oraz gale. Absolwent wydziału aktorskiego PWST im. Aleksandra Zelwerowicza oraz One Year Acting Course w London Academy of Music and Dramatic Arts (LAMDA). Znany przede wszystkim jako prowadzący „Teleexpress”, z którym związany jest od 1991 roku. Jeden z najbardziej popularnych prezenterów telewizyjnych w Polsce, laureat trzech Wiktorów, SuperWiktora oraz Telekamery. Trener wystąpień publicznych, autoprezentacji i kontaktów z mediami.

Arkadiusz MIERZWA, Dyrektor ds. Komunikacji i Public Relations nc+

 

Od kwietnia 2013 roku Dyrektor ds. Komunikacji i PR oraz Rzecznik Prasowy platformy nc+. Jest odpowiedzialny za prowadzenie całokształtu komunikacji nc+ w mediach tradycyjnych, a także społecznościowych oraz budowanie pozytywnego wizerunku nowo powstałej marki. Wcześniej, od lutego 2008 do marca 2013 rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA, gdzie odpowiadał m.in. za prowadzenie komunikacji w trakcie fuzji operacyjnej Pekao z Bankiem BPH. Dwukrotnie, w latach 2009 i 2011, znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 dziennikarz ekonomiczny TVN24, a także TVN CNBC jako reporter magazynów: „Bilans”, „Fakty, ludzie, pieniądze”, „Ostatnie piętro” oraz prowadzący magazyn „Praca”. Relacjonował dla TVN24 wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, m. in. z Kazachstanu, Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, jak również ze szwajcarskiego Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także Ośrodka Studiów Amerykańskich tej samej uczelni.

Bohdan PAWŁOWICZ, Członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER

Od blisko 20 lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Członek zarządu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. Wykładowca Public Relations na UW, marketingu sportowego w SGH oraz komunikacji marketingowej i zarządzania kryzysowego na Uniwersytecie Wrocławskim (IDiKS). Tam również prowadzi anglojęzyczne wykłady z zakresu corporate identity oraz brandingu. Od 2004 roku szef agencji konsultingowej PBS – Pawłowicz Business Solutions (wcześniej Pawłowicz i partnerzy). Wiceprezes zarządu Fundacji ASK – Akademia Sztuki Komunikacji. W latach 2006–2011 był również prezesem zarządu Aart Design Sp. o.o. – polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu. W latach 2008–2010 był również dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów (dziś doradca zarządu), jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, sześciokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego – Złotego Demesa. W latach 2003–2007 pracował jako Dyrektor Generalny IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, gdzie współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości”, w ramach którego prowadzona jest kampania „Pij mleko! Będziesz wielki”. Z ramienia IAA współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i KER. Wielokrotny członek rozmaitych jury, a także członek i założyciel akademii Webstar Festiwal i uczestnik Akademii Impactora – nagród przemysłu reklamowego. Członek i przewodniczący (2009) jury Złotych Orłów. Członek jury akademii marketingu sportowego DEMES. Prowadzi gościnne wykłady dotyczące strategii, marketingu i PR na różnych uczelniach m.in.: WSB-NSLU w Nowym Sączu, Uniwersytecie Jagiellońskim, KUL-u i Uniwersytecie Śląskim. Współpracuje od 4 lat z MRR jako ekspert ds. komunikacji.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Publicon

Właściciel, specjalista ds. komunikacji i strateg w Publiconie. Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, wcześniej sprawował funkcję Prezesa. Członek Rady Etyki Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day, promującej rewolucję, jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Założyciel i prezes Stowarzyszenia OpenGov.pl – zajmującego się transparentnością komunikacji instytucji publicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Pomysłodawca i główny organizator cyklu PR Regionów. Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie „Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Tomasz MACHAŁA, Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl

Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl. Przez 14 lat dziennikarz radiowy (BBC, Eska), telewizyjny (TVN24, Polsat) i prasowy (Wprost, Newsweek). Obecnie skupiony na zarządzaniu 25 osobowym zespołem naTemat i rozwoju projektu, którego ambicją jest zmiana zasad tworzenia treści w internecie i przedefiniowanie reguł reklamy internetowej. Kominek napisał o nim na blogu: Przebojem wdarł się na rynek, zepchnął konkurencję na margines i przyciągnął dziesiątki blogerów, którzy tworzą jego serwis. Stał się jedną z najważniejszych, najbardziej wyrazistych i wpływowych postaci w szeroko pojętej blogosferze w znacznym stopniu przyczyniając się do wzrostu znaczenia słowa „bloger”. Nikt i nigdy nie miał takiego wejścia jak on.

Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute

Prekursorka tematyki zarządzania kapitałem reputacji w oparciu o koncepcję marki osobistej w Polsce. Twórca unikalnego procesu BrandYourName®, programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorka bloga „Jesteś marką”. Doradca strategiczny w obszarze zarządzania kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw, zintegrowanej komunikacji, skutecznego rozwijania przywództwa i wdrażania zmian w zakresie strategii i kultury organizacyjnej. Wcześniej odpowiedzialna za strategiczną komunikację marketingową, następnie za strategie personalne w polskich mediach. Ostatnio – Dyrektor Personalny TVN S.A. Obecnie CEO Personal Brand Institute. Założycielka i Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu. Mentorka w polskiej edycji programu Fundacji Hillary Clinton Vital Voices. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet. Trener biznesu. Wykładowca akademicki. Mama Jaśka i Olka.

Magdalena GROCHALA, PR Manager Comarch SA

 

Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończyła filologię polską na Wydziale Polonistyki oraz dziennikarstwo i komunikację społeczną na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Swoją ścieżkę zawodową rozpoczynała od współpracy z mediami, m.in. z Programem Pierwszym Polskiego Radia, i wydawnictwami. Współpracowała także z agencjami PR, przygotowując strategie oraz prowadząc projekty dla firm z różnych branż. Od 2006 roku związana z firmą Comarch, w której odpowiada za działania PR, w tym komunikację wewnętrzną, a także projekty związane z custom publishing. Jest współorganizatorką spotkań dla praktyków PR – Komu Komunikacja.

Łukasz MAJEWSKI, PR&Marketing Manager VML Poland

Z branżą PR związany od 2003 roku. Obecnie PR&Marketing Manager w agencji VML Poland. Wcześniej odpowiadał za planowanie, wdrażanie i realizację strategii PR w firmie Comarch. Od 8 lat wykładowca na studiach podyplomowych o kierunku „Nowy PR” w Wyższej Szkole Europejskie im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Od 3 lat opiekun merytoryczny tego kierunku. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Absolwent Wydziału Inżynierii Lądowej (kierunek: transport) na Politechnice Krakowskiej. Ukończył także Studium Dziennikarskie (Uniwersytet Pedagogiczny, Kraków), studia podyplomowe na kierunku PR (WSE, Kraków) oraz na kierunku Psychologia w biznesie (UEK, Kraków). Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR – Komu Komunikacja.

Jacek TRUSIŃSKI, Wspólnik zarządzający Pałucki Trusiński Kancelaria Radców Prawnych w Warszawie, członek IAA Polska

 

Wspólnik zarządzający, radca prawny, absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Specjalizuje się w prawie gospodarczym i finansowym ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień podatkowych. W przeszłości współpracował m. in. z międzynarodową siecią audytorów finansowych zdobywając doświadczenie w prowadzeniu różnego rodzaju badań i analiz spółek handlowych. Był doradcą prawnym przy procesach łączenia dużych spółek, restrukturyzacji grupy kapitałowej, opracowywaniu prospektów emisyjnych, sprzedaży banku oraz tworzenia jednej z prywatnych telewizji. Posiada bogate doświadczenie w projektowaniu przedsięwzięć artystycznych i producenckich, a także operacji gospodarczych pod kątem optymalizacji podatkowych, w tym np. przy wykorzystaniu spółek-rezydentów liberalnych jurysdykcji podatkowych. Zakres jego specjalizacji związany jest również z ochroną praw autorskich i pokrewnych realizowaną przez organizacje zbiorowego zarządu, którym doradza w kwestiach podatkowych i które reprezentuje wobec administracji skarbowej. Jest specjalistą w dziedzinie opodatkowania loterii promocyjnych i audiotekstowych, sprzedaży premiowej, konkursów wiedzy oraz programów lojalnościowych. Reprezentuje strony postępowań prowadzonych przez organy podatkowe, w tym także w sporach precedensowych obejmujących wielomilionowe należności fiskalne. Doradza odbiorcom pomocy publicznej w związku z realizowanymi projektami artystycznymi i edukacyjnymi oraz reprezentuje ich wobec jednostek samorządu terytorialnego. Obsługuje od strony podatkowej międzynarodowe projekty teatralne finansowane z funduszy Unii Europejskiej oraz Polskiego Ministerstwa Kultury. Pasją Jacka są podróże. I te dalekie i te bliskie. Już następnego dnia po powrocie do domu i Kancelarii planuje kolejną wyprawę. Stąd jego ulubioną lekturę stanowią przewodniki. To pozwala mu realizować swoje marzenia i poznawać miejsca dotychczas nieznane. Jacek, będąc smakoszem, jest podróżnikiem poznającym odwiedzane okolice m.in. poprzez ich kuchnie.

dr Krystian DUDEK, Prezes PSPR, Właściciel Instytutu PUBLICO, Dyrektor Instytutu DziKS Wyższej Szkoły Humanitas

Właściciel Instytutu Konsultingowo Doradczego PUBLICO. Doktor nauk humanistycznych w zakresie PR i relacji medialnych; absolwent dziennikarstwa i psychologii zarządzania. Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. Dyplomowany trener biznesu (KSB MBA UE w Krakowie). Trener i doradca ds. relacji medialnych, PR, komunikacji kryzysowej, wizerunku i marketingu politycznego. Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych i dydaktycznych. Autor i konsultant kilkudziesięciu kampanii wyborczych. Pracował jako dziennikarz, dyrektor ds. komunikacji i strategii medialnych agencji PR, pełnił funkcję rzecznika prasowego firm i instytucji, odbył kilka staży w Kancelarii Premiera i Prezydenta RP. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Członek Rady Etyki Public Relations, Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych. Członek Rady Ekspertów Proto. Autor ogólnopolskiego projektu społeczno-edukacyjnego PRawdziwy PR. Autor programu studiów podyplomowych z zakresu komunikacji, Public Relations, marketingu politycznego i organizacji wydarzeń specjalnych m.in. dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, GWSP. Wykłada stale na kilku uczelniach, gościnnie prowadził zajęcia na kilkudziesięciu uczelniach w kraju. Autor książki z zakresu relacji medialnych. Laureat PRotona Publiczności 2014 oraz Wyróżnienia Specjalnego LEW PR 2013 za realizację wraz z zespołem projektu PRawdziwego PR.

Adam ŁASZYN, Prezes ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Paweł TROCHIMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion

Ekspert z zakresu komunikacji społecznej, doradztwa strategicznego, relacji inwestorskich oraz zarządzania. Założyciel i Prezes agencji Partner of Promotion. W 2010 roku utworzył United in Partners Group, grupę firm tworzących platformę reklamowo-marketingową, wykorzystującą wszelkie dostępne na rynku narzędzia niezbędne w promowaniu i budowaniu wizerunku marki.  Z jego inicjatywy w 2006 roku powstała pierwsza międzynarodowa sieć firm PR – CEEPRnet, zrzeszająca obecnie 12 agencji z Europy Środkowo-Wschodniej. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa oraz London School of Public Relations. Jest autorem i współautorem licznych artykułów z dziedziny public relations i zarządzania oraz 4 książek o tematyce PR. Juror polskich i zagranicznych konkursów branżowych  takich jak:  Złote Spinacze, KTR, Sabre Awards, Cannes Lions. Współzałożyciel i Prezes ZFPR, Członek Rady Etyki PR, a także wieloletni Prezes Federacji Związków Komunikacji Marketingowej.

Marek WRÓBEL, Neuron APR, Fundacja InternetPR.pl

Public relations zajmuje się od 1995 roku; wcześniej przez 5 lat był dziennikarzem. Większość zawodowego życia spędził w agencjach, w tym 13 lat we własnej, ale nieobce mu są też strona korporacyjna oraz trzeci sektor. Współzałożyciel fundacji internetPR.pl i Fundacji Republikańskiej. Przez ponad rok był szefem gabinetu politycznego ministra gospodarki. Wykładowca, trener i komentator.

Jacek KOTARBIŃSKI, Rynkolog, kotarbinski.com

Uznany profesjonalista w dziedzinie marketingu, innowacji i rozwoju przedsiębiorstw z zawodowym doświadczeniem od 1990 roku. Zajmuje się tworzeniem i rozwojem rynków, budowaniem marek, doskonaleniem zespołów marketingu i sprzedaży, controllingiem marketingowym, strategiami innowacji i konkurencyjności. Autor bestsellerowej „Sztuki Rynkologii” bardzo wysoko ocenianej przez czytelników i ebooka „Sztuka Marketingu”, który błyskawicznie stał się bestsellerem iTunes, w kategorii Biznes i Finanse. Autor „Subiektywnego bloga o sztuce marketingu”. Laureat konkursu Blog Roku 2012, organizowanego przez Grupę Onet w kategorii „Profesjonalne i firmowe”. Bloger Harvard Business Review Polska. Członek Rady Marek Superbrands Polska i Rady Merytorycznej IAB Polska. Mentor projektów startupowych, współpracuje z parkami technologicznymi i organizacjami wspierającymi rozwijające się firmy.

Grzegorz CHOROMAŃSKI, Radca Prawny, Pałucki Trusiński Kancelaria Radców Prawnych

Partner kancelarii, radca prawny, kieruje działem prawnym kancelarii. Absolwent Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego. Przez pięć lat był prezesem zarządu spółki akcyjnej z branży usług finansowych, wprowadzającej na polski rynek usługę factoringu.  W ramach świadczonych usług pomocy prawnej wykorzystuje zdobyte w tamtym czasie i pogłębione w toku licznych szkoleń i konferencji, doświadczenia w zakresie zagadnień korporacyjnych oraz umiejętność biznesowego podejścia do procesów rynkowych. Zarządzał kilkunastoma zespołami projektowymi przygotowującymi studia wykonalności projektów inwestycyjnych o łącznej planowanej wartości kilkudziesięciu milionów złotych, również finansowanych w ramach programów unijnych, w tym na zlecenie KGHM Polska Miedź S.A, Politechniki Wrocławskiej i samorządów terytorialnych. Od kilku już lat specjalizuje się w zapobieganiu, a także rozwiązywaniu konfliktów w dziedzinie marketingu i reklamy. Umiejętności negocjacyjne, a także wiedza uzyskania w tym czasie na salach sądowych, pozwala mu efektywnie doradzać klientom począwszy od wyboru formy prowadzenia przez nich działalności, aż do skutecznego egzekwowania należnych im praw. Szczególnie interesuje się zagadnieniami z zakresu ochrony praw autorskich, ochrony przed nieuczciwymi działaniami konkurencji oraz przetwarzaniem danych osobowych.

Marcin SZCZUPAK, Kierownik Działu Raportów Medialnych, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Media Navigator. Specjalista w zakresie badań mediów – ma ponad jedenastoletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Konsultant medialny, autor analiz marketingowych i badań public relations. Pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku public relations oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Interesują go nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, zagadnienia public relations i marketingu, sprzedaży i zarządzania. Występował w charakterze eksperta opracowującego standard kompetencji dla zawodu: analityk informacji i raportów medialnych oraz jako ewaluator i członek komisji dla zawodów: analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych i specjalista zarządzania informacją.

Łukasz SIKORA, Kierownik Zespołu Marketingu i Rozwoju, Port Lotniczy Jasionka

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W latach 2000-2008 dziennikarz, publicysta oraz zastępca redaktora naczelnego dziennika Super Nowości, a także szef oddziału Dziennika Polskiego w Rzeszowie (2003-04). Od 2002 do 2008 roku nauczyciel akademicki w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie, gdzie prowadził m.in. zajęcia z zakresu dziennikarstwa. W latach 2003-2008 związany z White Eagle Media LLC Boston, m.in. jako zastępca red. naczelnego polonijnego magazynu White Eagle. Od 2008 do 2012 członek Rady Programowej rzeszowskiego oddziału Telewizji Polskiej. Od 2009 roku Kierownik Zespołu Marketingu i Rozwoju Połączeń Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka.

Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. Public Relations, PROAMA

Od października 2011 roku odpowiada za PR nowego ubezpieczyciela na polskim rynku – Proama. Przed rozpoczęciem pracy w Proama pełniła funkcje Wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., gdzie odpowiadała za marketing i wsparcie sprzedaży. Uczestniczyła również we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Była też Dyrektorem Biura Rzecznika Banku Polskiej Spółdzielczości SA, PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i laureatem nagrody Lwy PR Biznesu 2012.

Aleksandra ZARYCHTA-KUZALSKA, Brand PR Manager, Kompania Piwowarska

Od ponad dekady związana z branżą public relations, specjalizuje się w obszarze Brand PR. Doświadczenie zdobywała w pracy dla największych marek z sektora FMCG pracując zarówno po stronie Agencji, jak i Klienta. W Kompanii Piwowarskiej od 2013 roku jest odpowiedzialna za nadzór nad projektami z zakresu public relations dla wszystkich oferowanych marek. Wcześniej współpracowała z grupą Havas PR Warsaw i była odpowiedzialna za kreowanie wizerunku marki Samsung.  W latach 2008-2012 związana z Red Bull Polska, gdzie realizowała działania komunikacyjne dla marki Red Bull i była odpowiedzialna za nagłośnienie najważniejszych wydarzeń marki m.in. Red Bull X-Fighters na Stadionie X-lecia czy wprowadzenie magazynu Red Bulletin. Jest absolwentką wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Anna GABORY, Menedżer ds. badań, IPC Wrocław

 

Absolwentka  SWPS, psycholog (specjalizacja marketing i zarządzanie),  manager ds. badań marketingowych  w Instytucie Badawczym IPC.  Przygodę z badaniami rynku i opinii rozpoczęła od studenckiego konkursu zbadaj.to, organizowanego pod patronatem Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii oraz Organizację Firm Badania Opinii i Rynku. Swoją wiedzę na temat badań miała okazję pogłębiać w takich instytucjach badawczych jak TNS Pentor czy Dom Badawczy Maison. Obecnie w Instytucie Badawczym IPC odpowiedzialna jest głównie za jakościowe badania marketingowe. Ma na swoim koncie udział w kilkunastu badaniach m.in. dla: Urzędu Marszałkowskiego Województwa  Dolnośląskiego, Wyższej Szkoły Zarządzania i Prawa im. Heleny Chodkowskiej, Uniwersytetu Białostockiego, Wrocławskiej Grupy Nieruchomości, Coffee Havean,  Hochland, Selena, Wawel, Alma, Bonnier Bussines, Pamapol, Herbapol Wrocław, Lessaffre, Grupy Impel, The World Games 2017, Orlen Gaz, BPSC SA i wielu innych.

Tomasz SAŃPRUCH, Dziennikarz

Wieloletni dziennikarz ekonomiczny, który współtworzył takie programy jak Rynek, Giełda i Plus Minus, był szefem redakcji biznesowej TVP Info. Obecnie dyrektor zarządzający internetowego serwisu ekonomicznego Capital24.tv oraz właściciel agencji marketingowo – szkoleniowej STEO. Jako konsultant i trener pracuje od 10 lat.