W tym roku odbyła się jubileuszowa – 18. edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. Kongres tradycyjnie rozpoczął się od prelekcji Adama Łaszyna – prezesa zarządu Alert Media Communications, który w wystąpieniu przedstawił subiektywny ranking trendów mających największy wpływ na kształt branży public relations w ostatnim roku. Wśród najważniejszych zjawisk wymienił m.in. mikroinfluencerów, akcję #metoo, aferę z Cambridge Analytica, rozwój tzw. czarnego PRu czy kryzys wizerunkowy marki Tiger.

Prelegenci podczas wydarzenia poświęcili wiele uwagi kwestiom związanym z prewencją kryzysową. Zgodnie twierdzili, że zdecydowanie lepiej nie dopuścić do sytuacji kryzysowej niż się z nią zmagać. Ważnymi procedurami pozwalającymi na uniknięcie kryzysu jest m.in. monitoring mediów społecznościowych, wsłuchiwanie się w głosy pracowników, śledzenie komentarzy pod artykułami oraz utrzymywanie dobrych relacji z dziennikarzami, także tymi działającymi na szczeblu lokalnym. 

Podczas Kongresu wystąpili m. in. Michał Zalewski, rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego opowiadając o tym co można zyskać na kryzysie marki i jak na nim “wygrać”, Damian Ziąber, Public Relations Manager i rzecznik Prasowy Prudential Polska z prelekcją na temat “Kryzysy 2018+, czyli z jakimi czyli z jakimi kryzysami zmierzą się organizacje i specjaliści od komunikacji w nadchodzącej przyszłości.” O sytuacji permanentnego kryzysu mówili również Anna Nawrocka-Tełewiak oraz Bartłomiej Tełewiak – organizatorzy Young Arts Festiwal. 

W trakcie drugiego dnia kongresu odbył się wykład oraz debata zorganizowana przez ORANGE Polska o tym jak skutecznie prowadzić działania w mediach społecznościowych. Istotnymi elementami były także warsztaty przeprowadzone przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów oraz Fundację internetPR.pl