Maciej "mediafun" Budzich, Autor bloga: blog.mediafun.pl

Maciek “mediafun” Budzich. Autor bloga o mediach, marketingu i internecie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Przygląda się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropi nieetyczny marketing “szemrany”, wykorzystuje i testuje większość dostępnych narzędzi społecznościowych. Nadal nie wie czy reklama kłamie. 

dr Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC

Prezes Zarządu Grupy PRC, właściciel agencji public relations PRC Communications. Komentator i ekspert z zakresu PR m.in. dla TVP, TVN24, Wprost, Gazeta Wyborcza, felietonista „Home&Market”. Doradca i trener dla  KGHM Polska Miedź S.A., PCC GmbH, PCC „Rokita”, PTK Holding, ZRE S.A, Fasing-MÓJ SA, Grupa BRE Bank, ZDW Katowice. Mediator w sporach zbiorowych w zakładach z branży energetyki, górnictwa i przemysłu chemicznego. Od 1994 r. pełnił funkcję rzecznika prasowego m.in. Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej, JOPEX, PTKiGK, Fasing-MOJ SA, BZUG, PTK Holding S.A. Od 1996 doradca i konsultant z zakresu marketingu politycznego, twórca kilkudziesięciu kampanii samorządowych i parlamentarnych, m.in. dla PO, SLD, SDPL, LiD, PiS i Mniejszości Niemieckiej. Autor strategii rozwoju m.in. dla Województwa Mazowieckiego, UM Piła, Starostwa Będzińskiego. Gościnne wykłady na 30 uczelniach w Polsce. Autor ponad 100 artykułów i publikacji. Współautor książek: „Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę”, „Polski Leksykon PR” i „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.

Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

dr Maksymilian PAWŁOWSKI, Rzecznik Prasowy Leroy Merlin Polska Sp. z o.o.

dr Maksymilian Pawłowski posiada ponad 15 lat doświadczenia w zakresie komunikacji korporacyjnej oraz marketingu, które zdobywał w spółkach giełdowych oraz międzynarodowych koncernach. Uczestniczył w licznych projektach związanych z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej (PR/IR) oraz wewnętrznej, między innymi dla takich firm jak Orbis, Scania, FujiFilm oraz DTZ. Obecnie pełni funkcję Menedżera ds. komunikacji korporacyjnej w Leroy Merlin Polska oraz Rzecznika Prasowego odpowiadając za kształtowanie i realizację strategii w tym obszarze. Maksymilian jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu, employer brandingu, relacji inwestorskich, public i media relations oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w komunikacji korporacyjnej. Posiada doktorat w dziedzinie ekonomii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz tytuł MBA z zakresu komunikacji korporacyjnej i technologii informacyjnych Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.

Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. PR, Generali

Od stycznia 2016  roku odpowiada za PR czterech spółek Generali Polska i dwóch marek: Generali i Proama. Szefem komunikacji w Proama była od początku obecności marki na polskim rynku. Wcześniej pełniła funkcję Wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA, gdzie odpowiadała za marketing i wsparcie sprzedaży. Szafraniec uczestniczyła również we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Była też Dyrektorem Biura Rzecznika Banku Polskiej Spółdzielczości SA, PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Komisji ds. PR Polskiej Izby Ubezpieczeń i laureatem nagrody Lwy PR Biznesu 2012.
Ukończyła filologię polską na UMCS, podyplomowe studia public relations na Uniwersytecie Warszawskim, studium bankowości w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz studia podyplomowe z bankowości centralnej i polityki pieniężnej, organizowane przez PAN.

Anna NAWROCKA-TEŁEWIAK, Fundacja Young Arts

Współpomysłodawca i organizator Young Arts Festival, wydarzenia bezprecedensowego na Podkarpaciu realizowanego w wyjątkowym miejscu na jego mapie – Krośnie. Idea festiwalu redefiniuje pojęcie muzyki poważnej, sposobu jej prezentacji i pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Young Arts Festival już przy pierwszej edycji został doceniony zarówno przez widownię, jak i krytyków, a także zdobył tytuł najlepiej promowanego  wydarzenia kulturalnego w prestiżowym konkursie branży PR- Złote Spinacze 2016. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, zawodowo od blisko 10 lat związana jest z komunikacją marketingową, public relations. Odpowiedzialna była za kreowanie strategii dla uznanych polskich i międzynarodowych marek. Współtworzyła projekty nagrodzone i wyróżnione w konkursie branżowym PR: Nagroda główna – PR Produktu oraz Wyróżnienie za Kampanię społeczną oraz za PR Miejsca, miasta lub regionu dla Miasta Sieradz. Specjalizuje się w obszarze zarządzania marką oraz komunikacją konsumencką, a także wydarzeniami kulturalnymi.

Michał ZALEWSKI, Dobrze Powiedziane, Rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego

Właściciel marki Dobrze Powiedziane, obecnie rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego i Centrum Kongresowego ICE Kraków. Z KBF i ICE Kraków jest związany od 2013 r. Odpowiada za działania z zakresu public relations, pełnił obowiązki Kierownika Działu Nowych Mediów i PR.  Członek zespołu Departamentu Marketingu KBF, nagrodzonego Grand Prix V edycji konkursu Marketing Roku 2014. Laureat 2. miejsca konkursie PRotony 2015 w kat. Debiut w PR oraz Złote Spinacze 2015 w kat. PR miejsca, miasta, regionu, nominowany do tytułu Młody Wilk – Odkrycie roku w konkursie Dyrektor Marketingu 2015. Współtworzy wizerunek ICE Kraków – trzykrotnego laureata konkursu Meetings Star Award dla najlepszych centrów kongresowych Nowej Europy za rok 2015, 2016 (I miejsce) oraz 2017 (II miejsce). Promotor cyklicznych spotkań ze studentami krakowskich uczelni wyższych, podczas których przekazuje wiedzę o przemyśle spotkań oraz jego znaczeniu dla marketingu miejsc i promocji marek miejskich. Doświadczenie zdobywał prowadząc Biuro Promocji kina KIJÓW.CENTRUM w Krakowie. Obecnie współpracuje również z branżą life science, będąc PR Consultantem Grupy Medycznej PARENS. Konferansjer prowadzący koncerty, premiery filmowe oraz kongresy.

Filip SZATANIK, Rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

Absolwent Wydziału Filozofii UJ. W Urzędzie Miasta Krakowa od 2001 roku, w latach 2006 – 2010 Kierownik Biura Prasowego, 2010 – 2014 Wicedyrektor w Wydziale Informacji, Turystyki i Promocji, 2014  – 2016 Wicedyrektor Biura Prasowego Urzędu Miasta, od stycznia 2016 do września 2017 w Agencji Rozwoju Miasta odpowiadał za informację, marketing i promocję sztandarowej inwestycji miejskiej TAURON Areny Kraków. W latach 2006 – 2016 rzecznik prasowy Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Pomysłodawca szeregu przedsięwzięć promocyjnych i informacyjnych. Współpracował przy największych miejskich projektach dotyczących przestrzeni publicznej (objęcie zabytkowego centrum Parkiem Kulturowym – model konsultacji społecznych), „Superścieżka” – pierwszy w Polsce projekt placemakingowy i szeregu innych. Łącznie uczestniczył w kilkuset działaniach o charakterze wizerunkowym. Tworzył system informacji towarzyszący największym odbywającym się w Krakowie wydarzeniom jak pogrzeb Pary Prezydenckiej  2010, wizyty Papieży, EURO 2012, spotkanie ministrów obrony państw NATO, prezydencja Polski w Unii Europejskiej, wreszcie powódź w 2010, ostatnio ME w piłce ręcznej mężczyzn i Światowe Dni Młodzieży. Prowadził media miejskie: stronę www.krakow.pl, dwutygodnik KRAKÓW.PL, telewizję miejską oraz miejskie media społecznościowe (FB, google+, Twitter). Panelista Forum Ekonomicznego w Krynicy, współorganizator konferencji „PR w samorządzie i administracji publicznej”, doradca ds. PR, wykładowca akademicki. Uważa że przyszłość komunikacji to media społecznościowe. Ekspert ds. komunikacji w samorządzie. Współautor rocznicowej publikacji „25 lat public relations w Polsce”.

Damian ZIĄBER, Public Relations Manager, Rzecznik Prasowy PRUDENTIAL Polska

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, studiował również w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji oraz w Quadriga University w Berlinie. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją w biznesie. W tym czasie pracował m.in. dla Philip Morris, Ambra SA, Link4 i Sygma Banku. W swojej karierze pełnił wiele ról związanych z komunikacją (specjalista, rzecznik prasowy, PR manager, dyrektor departamentu PR, zarządzający komunikacją korporacyjną), a także z kontaktami z najcenniejszym zasobem biznesowej układanki – klientami – jako rzecznik klientów dużego banku z obszaru consumer finance. Od 2014r. prowadzi własną działalność doradczą i wykonawczą w obszarze PR. W gronie jego klientów znalazły się firmy z sektora bankowości, ubezpieczeń, usług opiekuńczych oraz transportu i logistyki. Od kilku lat pełni rolę rzecznika prasowego ikony brytyjskich ubezpieczeń – firmy Prudential. Uczestnik wielu szkoleń, konferencji oraz spotkań branżowych, w tym również w roli prelegenta. Projekty, które realizował i które wspierał, zdobyły nagrody w polskich (Effie, Golden Arrow) i międzynarodowych konkursach (Magellan Awards i Spotlight Awards). Prywatnie wielki fan rocka, historii oraz klasycznej motoryzacji i dawnej sztuki użytkowej. Zwolennik jednej komunikacji, rozumianej jako podejście 360°, bez podziału na zewnętrzną i wewnętrzną. Od pewnego czasu z powodzeniem wciela się w rolę doradcy firm z sektora MŚP, wychodząc z założenia, że początkujący przedsiębiorcy bywają pozostawieni samym sobie, ich potrzeby komunikacyjne są ogromne, a budżety raczej niewielkie.

Magdalena CIUPAK-ZARZYCKA, Kierownik ds. komunikacji, Grupa ADAMED

Ekspert w dziedzinie komunikacji i relacji zewnętrznych. Z wykształcenia politolog i absolwentka podyplomowych studiów z obszaru strategicznego PR i zarządzania komunikacją organizacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od wielu lat związana z firmami i instytucjami działającymi głównie na rynku ochrony zdrowia. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji kompleksowych strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz w działaniach z zakresu budowania marki pracodawcy. Organizatorka konferencji i debat systemowych.
Ponad 10 lat związana z międzynarodowym koncernem Johnson & Johnson. Pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego i Rzecznika Fundacji Watch Health Care. Były Rzecznik Prasowy Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, a obecnie Menedżer ds. Komunikacji w Grupie Adamed.

Jacek KOTARBIŃSKI, ekonomista, ekspert z zakresu marketingu i innowacji, kotarbinski.com

Ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Doktorant Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Od 1990 roku praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerów: „Sztuka Rynkologii”, “Sztuka Marketingu”, “Druga Sztuka Marketingu”, “Trzecia Sztuka Marketingu”. Keynote wielu konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Felietonista “Forbes Polska”. Członek Rady Programowej Forum IAB Poland. Członek jury: Superbrands Polska, EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Bloger „Harvard Business Review Polska”. Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail, międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Jego e-book „Sztuka marketingu” został bestsellerem iTunes w kategorii “Biznes”. Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce. Wykładowca na studiach MBA, Chartered Institute of Marketing (CIM) i studiach podyplomowych: Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademia Leona Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa (Chorzów, Toruń, Bydgoszcz), Uniwersytet Gdański, Wyższa Szkoła Europejska. Pracował dla takich firm i marek jak: Lotos, Energa, Polpharma, Coca-Cola, Orange, Balex Metal, EWE, Enea, Masterlease, Nikon, Deloitte, Agros Nova, Dr. Oetker, Onet.pl, Volkswagen Polska, Sanofi Pasteur, Eurocash, Kompania Piwowarska, Kamis, Darboven, sieci banków spółdzielczych i wielu innych. Autor publikacji w „Marketingu w Praktyce” i „Marketer Plus”. Pomysłodawca fanpage’a Bareizmy Wiecznie Żywe. Autor “Bloga o sztuce marketingu” kotarbinski.com.

red. Marek KACPRZAK, Wirtualna Polska

Z wykształcenia humanista, absolwent kulturoznawstwa ze specjalnością komunikacji społecznej i ekonomiki kultury. Z zawodu dziennikarz, szef wielu redakcji i autor licznych programów. Z pasji trener, wykładowca akademicki, szkoleniowiec, miłośnik literatury, samodoskonalenia i kształcenia. Obecnie student MBA.
Aktualnie pracuje w Wirtualnej Polsce, gdzie prowadzi programy: “Tłit” oraz “Money. To się liczy”. Poprzednio pracował w Polsat News, prowadząc m.in.: „Wydarzenia. Opinie. Komentarze”, „To Był Dzień”, „Daję słowo”. Wcześniej dziennikarz m.in. TVN24, TVP, RMF FM, Polska The Times. Naukowo zajmuje się ekonomiką kultury, w szczególności zarządzaniem w mediach i ekonomiką mediów. Prowadzi własną firmę szkoleniowo – doradczą

 

Magdalena BRZEZIŃSKA, Kierownik Działu Korporacyjnego Grupy Żywiec

Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec S.A., gdzie odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną i społeczną odpowiedzialność biznesu. Z branżą public relations związana od 15 lat. Ekspert z doświadczeniem w zakresie tworzenia i realizacji strategii komunikacji korporacyjnej, CSR oraz komunikacji wewnętrznej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego i energetycznego. Przed objęciem stanowiska Szefa Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec S.A., kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w agencji HAVAS PR Warsaw. Stworzone przez nią programy były wielokrotnie nagradzane w konkursach Złote Spinacze i Content Marketing Awards. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Mentorka Vital Voices. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Monika PABISEK, Rzecznik Prasowy Kraków Airport

Ekspert ds. komunikacji i zarządzania organizacją. Pogłębia swoją ekspercką wiedzę w dziedzinie relacji z mediami i zarządzania kryzysowego. Wiedzą i doświadczeniem dzieli się na łamach czasopism naukowych z zakresu zarządzania organizacją i zarządzania mediami. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych, a od 2006 roku jest związana z lotnictwem. W porcie lotniczym zaczynała od przysłowiowego „parzenia kawy”, z czasem angażowała się w coraz bardziej odpowiedzialne i złożone projekty. Za swoje sukcesy uważa: wprowadzenie dobrych praktyk komunikacji wewnętrznej i usprawnienie procedur organizacyjnych Spółki; a także opracowanie standardów zarządzania mediami społecznościowymi lotniska. Sprawnie przeprowadziła komunikację lotniska przez Światowe Dni Młodzieży i symboliczne zakończenie budowy terminalu. Obecnie największym wyzwaniem jest prezentacja planów inwestycyjnych lotniska, w tym budowy nowej drogi startowej.

Mariusz SOKOŁOWSKI, Prezes R4S

Mariusz Sokołowski posiada dwudziestoletnie doświadczenie w public relations. Zanim otworzył własną agencję PR przez 8 lat pracował jako rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji. Jako doktor nauk humanistycznych wykłada dla Uniwersytetu Warszawskiego na wydziale Dziennikarstwa oraz Nauk Politycznych. Wcześniej prowadził zajęcia na Wydziale Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie, a także na Akademii Policyjnej w Szczytnie. Autor licznych publikacji oraz szkoleń z zakresu public relations, ekspert w dziedzinie komunikacji kryzysowej. Był odpowiedzialny za operację “Media” podczas Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz Mistrzostw Świata w Piłce Siatkowej Mężczyzn w 2014 roku. Mariusz Sokołowski jest laureatem prestiżowej nagrody „PRotony” w kategorii „Rzecznik prasowy” oraz „Lew PR”.

Łukasz MAJEWSKI, Communication Manager, Duckie Deck

Head of Communications w Duckie Deck, wcześniej PR & Marketing Manager w VML Poland, agencji roku 2016 według IAB Poland. Trener biznesu i konsultant z zakresu komunikacji. Wykładowca akademicki i opiekun merytoryczny studiów podyplomowych na kierunku „Nowy PR”w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie. Pomysłodawca i współorganizator spotkań dla praktyków PR oraz projektów badawczych branży PR – Komu Komunikacja. Stały prelegent konferencji branżowych oraz autor artykułów eksperckich. Z branżą PR związany od 2003 roku. Wierzy, że w public relations najważniejsze są relacje, a podejście H2H powinno być wpisane we wszelkie działania komunikacyjne

Przemysław PRZYBYLSKI, Rzecznik Prasowy, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej Credit Agricole Bank Polska

Przemysław Przybylski od 2017 r. pełni funkcję dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego banku Credit Agricole. Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Lasów Państwowych. Przez ponad 10 lat był także dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony.

Credit Agricole to trzecia największa instytucja finansowa w Europie, lider bankowości uniwersalnej we Francji. Działa w 50 krajach świata, w Polsce od 2001 r. Realizuje usługi w obszarze bankowości detalicznej, korporacyjnej i consumer finance (programy ratalne), obsługuje także małe i średnie przedsiębiorstwa oraz branżę rolniczą.

Wojciech JABCZYŃSKI, Szef biura prasowego i rzecznik Orange Polska

Od 2008 roku szef biura prasowego i rzecznik Orange Polska (wcześniej Telekomunikacji Polskiej). Z branżą PR związany od 1999 roku. Wcześniej przez 5 lat był dziennikarzem i redaktorem Gazety Wyborczej. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego i produktowego. Był jednym z pierwszych rzeczników, który prowadził blog firmowy (od 2008). Entuzjasta wykorzystania social mediów w komunikacji i PR.

Vadim MAKARENKO, Wydawca serwisów data & tech, Gazeta Wyborcza

Absolwent dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim i stypendysta Reuters Institute for the Study of Journalism na Uniwersytecie Oksfordzkim. W dziale gospodarczym „Gazety Wyborczej“ pisał o mediach, technologiach i marketingu. Autor książek „Tajne służby kapitalizmu” oraz „Zawód: zwycięzca”. Zdobywca nagrody Grand Press Digital 2015. Uczestniczył w projektach #SwissLeaks i #PanamaPapers. Obecnie jest wydawcą serwisów poświęconych danym i technologiom w „Gazecie Wyborczej”: http://BIQdata.pl , http://Wyborcza.Tech  oraz  http://Sonar.wyborcza.pl

dr Dawid PIEKARZ, Ekspert Instytutu Staszica, były rzecznik PKN ORLEN oraz UKE

Dawid Piekarz jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego, doktorem nauk społecznych. Naukowo zajmuje się problematyką strategii i komunikacji strategicznej. Posiada 20-letnie doświadczenie w PR i komunikacji, był m.in. rzecznikiem UKE i PKN Orlen, pracował także w Ministerstwie Finansów, PKP S.A., realizował projekty komunikacyjne m.in. dla PZPB czy Kopex Ex-Coal.

Tomasz TONDER, Rzecznik prasowy marki Volkswagen

Tomasz Tonder od 2004 roku jest związany z grupą Volkswagena, pierwsze kroki stawiał w dziale grupowego PRu, następnie odpowiedzialny za marketing posprzedażny. Od 2008 roku kieruje działem PR marki Volkswagen, odpowiada z kilka międzynarodowych projektów. Mimo największego kryzysu, z którym zetknęła się marka, od 2011 roku Volkswagen jest nieustannie, rok w rok, wybierany najbardziej medialną marką motoryzacyjną w Polsce.

 

Paweł GŁĄB, Kancelaria Kantorowski i Wspólnicy

Aplikant radcowski. Pasjonat nowych technologii i specjalista z zakresu marketingu usług prawnych.Specjalizuje się w prawie gospodarczym, w szczególności w prawie spółek i prawie umów handlowych. Brał udział w przygotowaniu transakcji przejęć i procesów przekształceń. W Kancelarii zajmuje się sprawami rejestrowymi oraz bieżącą obsługą korporacyjną spółek. Swoją działalność zawodową koncentruje ponadto wokół zagadnień związanych z przetwarzaniem i ochroną danych osobowych. Interesuje się prawem Internetu, obszar jego praktyki obejmuje obsługę prawną podmiotów branży internetowej, usług mobilnych oraz sektora e-commerce. Od lat związany z działalnością organizacji pozarządowych. Uczestniczył w tworzeniu i zarządzaniu podmiotami trzeciego sektora.

Paweł SOPRONIUK, Neuron Agencja PR

Posiada ponad 16 lat doświadczenia w komunikacji. Strategiczny doradca klienta, odpowiadał za przygotowanie i realizację dziesiątków projektów z zakresu komunikacji wewnętrznej, zewnętrznej i kryzysowej. Mentor w programie mentoringowym Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, prowadzi zajęcia z public relations i kształtowania wizerunku projektu na Politechnice Warszawskiej.  W 2014 roku uznany przez magazyn branżowy Brief za jednego z „50 najbardziej kreatywnych w biznesie”.

Katarzyna KAMIŃSKA, Niezależny ekspert

Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w komunikacji i public relations. W latach 2003-2017 związana grupą Havas Poland na stanowisku partnera grupy, prezesa agencji doradztwa komunikacyjnego i public relations Havas PR Warsaw, a także członka globalnego kolektywu Havas PR Worldwide. Wcześniej pracowała w polskich firmach z branży komunikacji i mediów, m.in w grupie Onet.pl. Aktualnie doradza klientom w procesach zarządzania zmianą. Od kilku lat uczestniczy w pracach jury konkursów public relations m.in. Złote Spinacze, Cannes Lions, Dubai Lynx, Eurobest, Young Creatives, Sabre Awards i Golden Clips Awards. Jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.

Piotr DOMAŃSKI, Główny Specjalista ds. Relacji z Mediami i PR, Orange Polska

W biurze prasowym Orange Polska zajmuje się mediami społecznościowymi, treściami wideo, a także opowiadaniem o tym jak działa sieć telekomunikacyjna Orange. Na firmowym blogu pisze o ofercie i innowacjach. Wcześniej prowadził portal odpowiedzialnybiznes.pl Forum Odpowiedzialnego Biznesu, gdzie odpowiadał też za komunikację programu Karta Różnorodności. Swoje pierwsze doświadczenia zdobywał we wrocławskich agencjach PR oraz organizacjach pozarządowych. Absolwent Stosunków Międzynarodowych na Uniwersytecie Wrocławskim.