red. Rafał Motriuk, Polskie Radio Program III

Wieloletni dziennikarz BBC World Service w Londynie oraz Polskiego Radia w Polsce. Wydawca i producent flagowych programów BBC „World Business Report” i „Science in Action”. Były londyński współpracownik „Pulsu Biznesu” i „The Independent” a także NPR i  RTE. Obecnie jest korespondentem naukowym Polskiego Radia. W firmie InterComm pracuje jako executive communication consultant. Dwujęzyczny trener z zakresu komunikacji i wystąpień publicznych dla liderów i zespołów, nie tylko szkoli, ale także prowadzi branżowe konferencje (głównie w języku angielskim). Wykłada dziennikarstwo, podstawy PR i techniki autoprezentacji na Uniwersytecie SWPS. Speaker i moderator konferencji TEDx we Wrocławiu. Rafał napisał dwie książki: „Prosta Droga do Sukcesu” i „Autyzm: dziennik ojca”. Członek rady naukowej Evidence Based Training Association (ebta.pl).  Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego nadało mu tytuł Honorowego Ambasadora SM za jego działalność charytatywną.  Finalista dwóch edycji konkursu PAP „Popularyzator nauki”

Maciej "mediafun" Budzich, Autor bloga: blog.mediafun.pl

Maciek „mediafun” Budzich. Autor bloga o mediach, marketingu i internecie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Przygląda się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropi nieetyczny marketing „szemrany”, wykorzystuje i testuje większość dostępnych narzędzi społecznościowych. Nadal nie wie czy reklama kłamie. 

Sebastian Chachołek, CEO Grupy PRC

Prezes Zarządu Grupy PRC, właściciel agencji public relations PRC Communications. Komentator i ekspert z zakresu PR m.in. dla TVP, TVN24, Wprost, Gazeta Wyborcza, felietonista „Home&Market”. Doradca i trener dla  KGHM Polska Miedź S.A., PCC GmbH, PCC „Rokita”, PTK Holding, ZRE S.A, Fasing-MÓJ SA, Grupa BRE Bank, ZDW Katowice. Mediator w sporach zbiorowych w zakładach z branży energetyki, górnictwa i przemysłu chemicznego. Od 1994 r. pełnił funkcję rzecznika prasowego m.in. Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej, JOPEX, PTKiGK, Fasing-MOJ SA, BZUG, PTK Holding S.A. Od 1996 doradca i konsultant z zakresu marketingu politycznego, twórca kilkudziesięciu kampanii samorządowych i parlamentarnych, m.in. dla PO, SLD, SDPL, LiD, PiS i Mniejszości Niemieckiej. Autor strategii rozwoju m.in. dla Województwa Mazowieckiego, UM Piła, Starostwa Będzińskiego. Gościnne wykłady na 30 uczelniach w Polsce. Autor ponad 100 artykułów i publikacji. Współautor książek: „Ten wredny PR 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę”, „Polski Leksykon PR” i „Pierwsze ćwierćwiecze. 25 lat public relations w Polsce”.

Sebastian Bykowski, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Adam ŁASZYN, Prezes ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

dr Maksymilian PAWŁOWSKI, Rzecznik Prasowy Leroy Merlin Polska

dr Maksymilian Pawłowski posiada ponad 15 lat doświadczenia w zakresie komunikacji korporacyjnej oraz marketingu, które zdobywał w spółkach giełdowych oraz międzynarodowych koncernach. Uczestniczył w licznych projektach związanych z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej (PR/IR) oraz wewnętrznej, między innymi dla takich firm jak Orbis, Scania, FujiFilm oraz DTZ. Obecnie pełni funkcję Menedżera ds. komunikacji korporacyjnej w Leroy Merlin Polska oraz Rzecznika Prasowego odpowiadając za kształtowanie i realizację strategii w tym obszarze. Maksymilian jest autorem licznych publikacji poświęconych tematyce marketingu, employer brandingu, relacji inwestorskich, public i media relations oraz wykorzystania nowoczesnych technologii w komunikacji korporacyjnej. Posiada doktorat w dziedzinie ekonomii Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz tytuł MBA z zakresu komunikacji korporacyjnej i technologii informacyjnych Uniwersytetu Erasmusa w Rotterdamie.

Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. PR, PROAMA

Od stycznia 2016  roku odpowiada za PR czterech spółek Generali Polska i dwóch marek: Generali i Proama. Szefem komunikacji w Proama była od początku obecności marki na polskim rynku. Wcześniej pełniła funkcję Wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej SA, gdzie odpowiadała za marketing i wsparcie sprzedaży. Szafraniec uczestniczyła również we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Była też Dyrektorem Biura Rzecznika Banku Polskiej Spółdzielczości SA, PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Komisji ds. PR Polskiej Izby Ubezpieczeń i laureatem nagrody Lwy PR Biznesu 2012.
Ukończyła filologię polską na UMCS, podyplomowe studia public relations na Uniwersytecie Warszawskim, studium bankowości w Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu oraz studia podyplomowe z bankowości centralnej i polityki pieniężnej, organizowane przez PAN.

Anna NAWROCKA-TEŁEWIAK, Fundacja Young Arts

Współpomysłodawca i organizator Young Arts Festival, wydarzenia bezprecedensowego na Podkarpaciu realizowanego w wyjątkowym miejscu na jego mapie – Krośnie. Idea festiwalu redefiniuje pojęcie muzyki poważnej, sposobu jej prezentacji i pozyskiwania szerokiego grona odbiorców. Young Arts Festival już przy pierwszej edycji został doceniony zarówno przez widownię, jak i krytyków, a także zdobył tytuł najlepiej promowanego  wydarzenia kulturalnego w prestiżowym konkursie branży PR- Złote Spinacze 2016. Jest absolwentką Uniwersytetu Warszawskiego, zawodowo od blisko 10 lat związana jest z komunikacją marketingową, public relations. Odpowiedzialna była za kreowanie strategii dla uznanych polskich i międzynarodowych marek. Współtworzyła projekty nagrodzone i wyróżnione w konkursie branżowym PR: Nagroda główna – PR Produktu oraz Wyróżnienie za Kampanię społeczną oraz za PR Miejsca, miasta lub regionu dla Miasta Sieradz. Specjalizuje się w obszarze zarządzania marką oraz komunikacją konsumencką, a także wydarzeniami kulturalnymi.

Michał ZALEWSKI, Dobrze Powiedziane, Rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego

Z Krakowskim Biurem Festiwalowym jest związany od 2013 roku. Odpowiada za działania PR oraz Nowe Media. Pełni obowiązki rzecznika prasowego KBF.  Członek zespołu Departamentu Marketingu KBF, nagrodzonego Grand Prix V edycji konkursu Marketing Roku 2014. Laureat drugiego miejsca konkursie PRotony 2015 w kat. Debiut w PR oraz Złote Spinacze 2015 w kat. PR miejsca, miasta, regionu. Twórca projektu ZALEWSKI ADVICE, którego celem jest doradztwo wizerunkowe oraz tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych. PR Consultant Centrum Leczenia Niepłodności PARENS oraz Grupy Medycznej PARENS. Promotor cyklicznych spotkań ze studentami krakowskich uczelni wyższych, podczas których przekazuje wiedzę o przemyśle spotkań oraz jego znaczeniu dla marketingu miejsc i promocji marek miejskich. Doświadczenie zdobywał prowadząc Biuro Promocji kina KIJÓW.CENTRUM w Krakowie. W  Małopolskiej Sieci Kin Cyfrowych odpowiadał za promowanie wydarzeń zaliczanych do grupy „alternative content”, takich jak transmisji spektakli operowych z The Metropolitan Opera, przedstawień baletowych z najlepszych teatrów muzycznych świata oraz transmisji koncertów muzyki klasycznej. Pracuje również jako konferansjer, prowadząc koncerty, premiery filmowe oraz konferencje.

Filip SZATANIK, Rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego

Absolwent Wydziału Filozofii UJ. W Urzędzie Miasta Krakowa od 2001 roku, w latach 2006 – 2010 Kierownik Biura Prasowego, 2010 – 2014 Wicedyrektor w Wydziale Informacji, Turystyki i Promocji, 2014  – 2016 Wicedyrektor Biura Prasowego Urzędu Miasta, od stycznia 2016 do września 2017 w Agencji Rozwoju Miasta odpowiadał za informację, marketing i promocję sztandarowej inwestycji miejskiej TAURON Areny Kraków. W latach 2006 – 2016 rzecznik prasowy Urzędu Miasta Krakowa. Obecnie rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego Pomysłodawca szeregu przedsięwzięć promocyjnych i informacyjnych. Współpracował przy największych miejskich projektach dotyczących przestrzeni publicznej (objęcie zabytkowego centrum Parkiem Kulturowym – model konsultacji społecznych), „Superścieżka” – pierwszy w Polsce projekt placemakingowy i szeregu innych. Łącznie uczestniczył w kilkuset działaniach o charakterze wizerunkowym. Tworzył system informacji towarzyszący największym odbywającym się w Krakowie wydarzeniom jak pogrzeb Pary Prezydenckiej  2010, wizyty Papieży, EURO 2012, spotkanie ministrów obrony państw NATO, prezydencja Polski w Unii Europejskiej, wreszcie powódź w 2010, ostatnio ME w piłce ręcznej mężczyzn i Światowe Dni Młodzieży. Prowadził media miejskie: stronę www.krakow.pl, dwutygodnik KRAKÓW.PL, telewizję miejską oraz miejskie media społecznościowe (FB, google+, Twitter). Panelista Forum Ekonomicznego w Krynicy, współorganizator konferencji „PR w samorządzie i administracji publicznej”, doradca ds. PR, wykładowca akademicki. Uważa że przyszłość komunikacji to media społecznościowe. Ekspert ds. komunikacji w samorządzie. Współautor rocznicowej publikacji „25 lat public relations w Polsce”.

Damian ZIĄBER, Public Relations Manager, Rzecznik Prasowy PRUDENTIAL Polska

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, studiował również w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji oraz w Quadriga University w Berlinie. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją w biznesie. W tym czasie pracował m.in. dla Philip Morris, Ambra SA, Link4 i Sygma Banku. W swojej karierze pełnił wiele ról związanych z komunikacją (specjalista, rzecznik prasowy, PR manager, dyrektor departamentu PR, zarządzający komunikacją korporacyjną), a także z kontaktami z najcenniejszym zasobem biznesowej układanki – klientami – jako rzecznik klientów dużego banku z obszaru consumer finance. Od 2014r. prowadzi własną działalność doradczą i wykonawczą w obszarze PR. W gronie jego klientów znalazły się firmy z sektora bankowości, ubezpieczeń, usług opiekuńczych oraz transportu i logistyki. Od kilku lat pełni rolę rzecznika prasowego ikony brytyjskich ubezpieczeń – firmy Prudential. Uczestnik wielu szkoleń, konferencji oraz spotkań branżowych, w tym również w roli prelegenta. Projekty, które realizował i które wspierał, zdobyły nagrody w polskich (Effie, Golden Arrow) i międzynarodowych konkursach (Magellan Awards i Spotlight Awards). Prywatnie wielki fan rocka, historii oraz klasycznej motoryzacji i dawnej sztuki użytkowej. Zwolennik jednej komunikacji, rozumianej jako podejście 360°, bez podziału na zewnętrzną i wewnętrzną. Od pewnego czasu z powodzeniem wciela się w rolę doradcy firm z sektora MŚP, wychodząc z założenia, że początkujący przedsiębiorcy bywają pozostawieni samym sobie, ich potrzeby komunikacyjne są ogromne, a budżety raczej niewielkie.

Magdalena CIUPAK-ZARZYCKA, Kierownik ds. komunikacji, Grupa ADAMED

Ekspert w dziedzinie komunikacji i relacji zewnętrznych. Z wykształcenia politolog i absolwentka podyplomowych studiów z obszaru strategicznego PR i zarządzania komunikacją organizacji w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Od wielu lat związana z firmami i instytucjami działającymi głównie na rynku ochrony zdrowia. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji kompleksowych strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz w działaniach z zakresu budowania marki pracodawcy. Organizatorka konferencji i debat systemowych.
Ponad 10 lat związana z międzynarodowym koncernem Johnson & Johnson. Pełniła funkcję Dyrektora Zarządzającego i Rzecznika Fundacji Watch Health Care. Były Rzecznik Prasowy Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, a obecnie Menedżer ds. Komunikacji w Grupie Adamed.

Jacek KOTARBIŃSKI, POPAI Poland

Ekonomista, uznany autorytet i ekspert w zakresie marketingu strategicznego, rozwoju innowacji i zarządzania sprzedażą. Doktorant Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Od 1990 roku praktycznie wspiera przedsiębiorstwa w zakresie rozwoju ich konkurencyjności. Autor bestsellerów: „Sztuka Rynkologii”, „Sztuka Marketingu”, „Druga Sztuka Marketingu”, „Trzecia Sztuka Marketingu”. Keynote wielu konferencji branżowych, trener biznesu, doradca i mentor innowacyjnych firm oraz startupów. Felietonista „Forbes Polska”. Członek Rady Programowej Forum IAB Poland. Członek jury: Superbrands Polska, EFFIE Awards, PRCH Retail Awards, POPAI Poland Awards. Laureat konkursu Blog Roku 2012 Onet.pl, w kategorii „Blogi profesjonalne i firmowe”. Bloger „Harvard Business Review Polska”. Konsultant zarządów wielu przedsiębiorstw. General Manager POPAI Poland The Global Association for Marketing at-Retail, międzynarodowy ekspert shopper marketingu. Jego e-book „Sztuka marketingu” został bestsellerem iTunes w kategorii „Biznes”. Studiował ekonomię i zarządzanie w Niemczech, Austrii i Polsce. Wykładowca na studiach MBA, Chartered Institute of Marketing (CIM) i studiach podyplomowych: Questus/Chartered Institute of Marketing, Akademia Leona Koźmińskiego, Wyższa Szkoła Bankowa (Chorzów, Toruń, Bydgoszcz), Uniwersytet Gdański, Wyższa Szkoła Europejska. Pracował dla takich firm i marek jak: Lotos, Energa, Polpharma, Coca-Cola, Orange, Balex Metal, EWE, Enea, Masterlease, Nikon, Deloitte, Agros Nova, Dr. Oetker, Onet.pl, Volkswagen Polska, Sanofi Pasteur, Eurocash, Kompania Piwowarska, Kamis, Darboven, sieci banków spółdzielczych i wielu innych. Autor publikacji w „Marketingu w Praktyce” i „Marketer Plus”. Pomysłodawca fanpage’a Bareizmy Wiecznie Żywe. Autor „Bloga o sztuce marketingu” kotarbinski.com.

Krzysztof WĄSOWSKI, PR Manager, DELOITTE

Krzysztof Wąsowski posiada ponad 5 letnie doświadczenie w komunikacji korporacyjnej oraz marketingu, które zdobywał w międzynarodowych podmiotach związanych z branżą mediową oraz consultingiem. W trakcie swojej pracy miał okazję realizować projekty z zakresu content marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej m.in. dla marek Dentsu Aegis Network, Carat, Isobar, Mastercard, ForumFilm, Fundacja Itaka czy Fundacja Rak`n`Roll. Obecnie pełni funkcję Menadżera ds. komunikacji i marketingu w Deloitte Digital, firmy interaktywno-konsultingowej należącej do Deloitte. Krzysztof odpowiada za działania komunikacyjne oraz marketingowe, a w szczególności za content marketing zespołów: Salesforce, Digital Strategy & Transformation, Strategy & Architecture oraz Experience Design.

Facebook