Maciej KARCZYŃSKI, były Rzecznik Prasowy ABW oraz Komendy Stołecznej Policji

Ukończył socjologię na Uniwersytecie Szczecińskim. Uzyskał również tytuł menedżera ds. sportu na  Wyższej Szkole Turystyki i Rekreacji w Warszawie. Licencjonowany trener piłki nożnej PZPN. Sport, obok mediów i PR, to jego największa pasja. Przez lata prowadził i zarządzał klubem sportowym, m.in. pozyskiwał środki finansowe i tworzył pozytywny wizerunek klubu. Od 1991 roku pracował w policji, m.in. w kompanii antyterrorystycznej, Wydziale d/w z Przestępczością Narkotykową, Centralnym Biurze Śledczym. W 2004 roku rozpoczął współpracę z mediami. Od 2006 roku został rzecznikiem prasowym Komendanta Wojewódzkiego Policji w Szczecinie, a w 2009, Stołecznego w Warszawie. Współpracował w przygotowaniu organizacji procesu komunikacji społecznej w sytuacjach kryzysowych podczas Euro 2012 funkcjonującego w ramach Zespołu ds. opracowania i realizacji polityki informacyjnej Programu Bezpieczeństwa UEFA EURO 2012. Został twarzą stołecznej policji podczas mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku. Krótko po nich przeszedł do największej cywilnej służby specjalnej – Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, w której pracował do stycznia 2016 roku. – Nie ukrywam, że jestem praktykiem, który właściwie codziennie musi konfrontować swoją wiedzę i kreatywność w relacjach z mediami. Lubię swoją pracę i chętnie spotykam się z ludźmi, aby wymienić się doświadczeniami. Cały czas zdobywam nowe, np. o komunikacji kryzysowej czy metodach prezentacji jako sprawnej komunikacji podczas wystąpień publicznych.  Interesuję się również zmianami świata mediów, polityki i tym, w jaki sposób wpływają na współczesne wydarzenia, zwłaszcza w odniesieniu do sytuacji w Europie czy na całym świecie.

Michał ZALEWSKI, rzecznik prasowy Krakowskiego Biura Festiwalowego i ICE Kraków

Z Krakowskim Biurem Festiwalowym i Centrum Kongresowym ICE Kraków jest związany od 2013 roku. Odpowiada za działania PR oraz Nowe Media. Pełni obowiązki rzecznika prasowego KBF i ICE Kraków (ICE – International Conferences and Entertainment). Współtworzył strategię marketingową i komunikacji oraz identyfikację wizualną Centrum Kongresowego. Członek zespołu Departamentu Marketingu KBF, nagrodzonego Grand Prix V edycji konkursu Marketing Roku 2014. Laureat drugiego miejsca konkursie PRotony 2015 w kat. Debiut w PR oraz Złote Spinacze 2015 w kat. PR miejsca, miasta, regionu. Twórca projektu ZALEWSKI ADVICE, którego celem jest doradztwo wizerunkowe oraz tworzenie strategii komunikacji w mediach społecznościowych. PR Consultant Centrum Leczenia Niepłodności PARENS oraz Grupy Medycznej PARENS. Promotor cyklicznych spotkań ze studentami krakowskich uczelni wyższych, podczas których przekazuje wiedzę o przemyśle spotkań oraz jego znaczeniu dla marketingu miejsc i promocji marek miejskich. Doświadczenie zdobywał prowadząc Biuro Promocji kina KIJÓW.CENTRUM w Krakowie. W  Małopolskiej Sieci Kin Cyfrowych odpowiadał za promowanie wydarzeń zaliczanych do grupy “alternative content”, takich jak transmisji spektakli operowych z The Metropolitan Opera, przedstawień baletowych z najlepszych teatrów muzycznych świata oraz transmisji koncertów muzyki klasycznej. Pracuje również jako konferansjer, prowadząc koncerty, premiery filmowe oraz konferencje.

Bohdan PAWŁOWICZ, IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, partner GOOD NAME sp. z o.o.

Od ponad dwudziestu lat w komunikacji marketingowej. Członek Rady Nadzorczej IAA. Sędzia Komisji Etyki Reklamy. Członek Akademii PRoto. Wykładowca komunikacji marketingowej UW, UWr, SGH i Uniwersytetu SWPS. Partner w Kancelarii Brandingowej GOOD NAME, gdzie zajmuje się prawami własności marki w Projekcie Kapitał Marki®. Wcześniej w ramach agencji PBS/Aart design – współtworzył komunikację oraz systemy identyfikacji i oprawy telewizyjne dla takich klientów jak m.in. Icoffee, TVP Info, KPS Skra, Technoport, Travel Time, Bayer Schering Pharma, KGHM, RUCH, TVP Seriale, PGE, Festiwal Nauki. Wielokrotny członek rozmaitych jury jak – Złote Orły (2009 przewodniczący), akademii Webstar Festiwal, Akademii Impactora, Róże Promocji. Od blisko 10 lat ekspert w zakresie komunikacji marketingowej Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju (wcześniej MRR). Pasjonat sportu i marketingu sportowego – w latach 2007-2010 roku dyrektor marketingu KPS Skry Bełchatów (później jako doradca zarządu), jednego z najlepszych klubów siatkówki w Polsce i na świecie. Tłumacz – z wieloletnią praktyką – języka hiszpańskiego.

Agnieszka BEDNARCZYK, Dyrektor Naczelna Agencji Public Relations STRATEGIA FM

Agnieszka Bednarczyk, Dyrektor Naczelna Agencji Public Relations STRATEGIA FM, od 19 lat zajmuje się zagadnieniami z zakresu public relations, kreacją i organizacją wydarzeń specjalnych. Kieruje się zasadami etyki, uczciwości, szacunku. Ceni przejrzystość relacji, dobrą komunikacje oraz profesjonalizm. Przez lata związana z branżą medialną. Była producentem koncertów i imprez masowych, takich jak Inwazja Mocy radia RMF FM. Wieloletnie doświadczenia zaowocowały w roku 2005 stworzeniem ogólnopolskiej agencji eventowej i public relations Strategia FM, która zapewnia obsługę PR, SCR, ZSR oraz kompleksową organizację wydarzeń biznesowo-promocyjnych. Podejmuje się najtrudniejszych logistycznych projektów. Wieloletnie  doświadczenie i liczne rekomendacje doprowadziły do współpracy z podmiotami gospodarczymi rynku krajowego, samorządami lokalnymi, korporacjami międzynarodowymi i sieciami handlowymi, takimi jak TESCO Polska, POLOmarket, FreshMarket, MILA czy Leroy Merlin. Od roku 2012 zajmuje się promocją gospodarcza, komunikacją inwestycyjną oraz komunikacją kryzysową. Specjalizuje w organizacji eventów promocyjnych, uroczystych otwarć oraz imprez jubileuszowych.  W roku 2014 Agnieszka Bednarczyk podjęła się organizacji blisko 170 eventów jednocześnie we wszystkich regionach Polski. W projekt zaangażowanych zostało ponad 1000 osób w terenie, kilkanaście osób koordynujących ich prace regionalnie i sztab ludzi w centrali agencji. Dzięki bogatemu doświadczeniu i doskonałej organizacji 17 stycznia 2015 roku odbyło się wielkie otwarcie nowej sieci MILA w Polsce.

Kuba ANTOSZEWSKI, PR Manager Poland, Millward Brown

Urodził się na warszawskich Bielanach w 1966. Studiował socjologię na Uniwersytecie Warszawskim, odbył szkolenie w jakościowych technikach badań społecznych i marketingowych u profesora Nadava Kennana, współzałożyciel instytutu SMG/KRC w 1990 roku (obecnie Millward Brown). W instytucie zajmował się moderowaniem wywiadów zogniskowanych, koordynacją i realizacją badań jakościowych. Przez wiele lat był szefem zespołu badawczego i specjalizował się w badaniach służących tworzeniu strategii marketingowych i komunikacji marketingowej. Obecnie na stanowisku PR Managera Millward Brown odpowiedzialny za współtworzenie wizerunku instytutu, komunikację wewnętrzną oraz kontakty z mediami, a także za badania społeczne. Szczęśliwy mąż Ani i ojciec Michaliny. Hobby: jazz współczesny – słuchanie i granie.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Publicon

Właściciel, specjalista ds. komunikacji i strateg w Publiconie. Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, wcześniej sprawował funkcję Prezesa. Członek Rady Etyki Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day, promującej rewolucję, jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Założyciel i prezes Stowarzyszenia OpenGov.pl – zajmującego się transparentnością komunikacji instytucji publicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Pomysłodawca i główny organizator cyklu PR Regionów. Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie “Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Adam ŁASZYN, Prezes ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Iwona WALCZAK, Koordynator Komunikacji Zewnętrznej, Skanska

Z branżą public relations związana od 10 lat. Od ponad 5 lat pracuje w Skanska S.A., gdzie odpowiada za koordynację prac zespołu zajmującego się komunikacją zewnętrzną. Pełni również funkcję Country Web Managera. Odpowiada za budowę wizerunku Skanska w Polsce, media relations oraz komunikację w sytuacjach kryzysowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. w Oknoplast-Kraków i w dziale public relations Agencji Reklamowej S4. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła dziennikarstwo i komunikację społeczną, a także Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, gdzie studiowała marketing i zarządzanie. W swojej karierze stawia na jakość i ciągły rozwój. Zawodowo skrzydeł dodają jej pozytywne emocje, ciekawi ludzie i charakterystyczna dla branży PR dynamika pracy. Interesuje się zagadnieniami nowych mediów, komunikacji kryzysowej i badań społecznych. Czas po pracy spędza w podróży i na górskich wycieczkach, fotografuje, pisze bloga i uprawia taniec. Ciągle odkrywa też w sobie kulinarne talenty.

Agnieszka KOTELA, Specjalista ds. Komunikacji Zewnętrznej, Skanska

Od 10 lat związana z branżą public relations. W swojej karierze zawodowej współpracowała z różnymi podmiotami gospodarczymi – firmami, agencjami i instytucjami, w których zajmowała się przede wszystkim zagadnieniami z obszaru media relations. Przygodę z PRem rozpoczęła w Regionalnej Izbie Gospodarczej w Katowicach, gdzie odpowiadała m.in. za obsługę medialną wydarzeń takich jak Europejski Kongres Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Laury Umiejętności i Kompetencji, czy Śląska Nagroda Jakości. Pracowała także z Aniołami Biznesu i agencją kreatywną .bringMore advertising promując eventy kulturalno-gospodarcze. W Skanska od 1,5 roku gdzie zajmuje się komunikacją zewnętrzną, obsługując Polskę południową, od Opola, przez Śląsk, Małopolskę, aż po Podkarpacie. W swojej codziennej pracy odpowiada za relacje z mediami, sytuacje kryzysowe, budowanie wizerunku Skanska oraz działania CSR, koordynując lokalnie akcję informacyjno-prewencyjną Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. W swojej pracy jest odpowiedzialna i wymagająca, stawia na szczerą i otwartą komunikację. Uwielbia pracę z ludźmi, od których stale się uczy, czerpie inspirację i energię do działania. Czas wolny spędza na tańczeniu i gotowaniu. Uwielbia tańce latynoamerykańskie, po kilku latach zumby przyszedł czas na bachatę, kizombę i salsę. To wyzwala w niej ogromne pokłady pozytywnej energii i morze endorfin. W kuchni eksperymentuje, testując nowe potrawy poszukuje wciąż nowych połączeń smakowych. Jest wolontariuszem w Fundacji Mam Marzenie, spełniając marzenia dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. W 2015 roku odpowiadała także za promocję projektu Szlachetna Paczka, pełniąc funkcję Koordynatora ds. Promocji w województwie śląskim.

Adriana KUŚ, Kierownik projektów e-marketingowych, specjalista ds. e-marketingu i lider zespołu sprzedażowego w Ideo

Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Psychologii Negocjacji Akademii Górniczo – Hutniczej. Członek kadry dydaktycznej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. W branży internetowej działa aktywnie już od 2007 roku, posiada bogate doświadczenie wynikające z wielu zrealizowanych projektów. Swoje pierwsze kroki w branży e-marketingowej stawiała w krakowskiej agencji interaktywnej Yeslogo, gdzie realizowała projekty wizerunkowe związane z  obecnością marek w Internecie. Obecnie, w agencji interaktywnej Ideo i jej marce podległej Ideo Force, jako doświadczony koordynator kampanii e-marketingowych, pracuje dla takich marek jak m.in.: LG Electronics Polska, Cobi S.A., TK Telekom Sp. z o.o., Uczelnia Techniczno – Handlowa im. Heleny Chodkowskiej, Dominos Pizza, Mamazone.pl. Specjalizuje się w projektach z obszaru marketingu w wyszukiwarkach internetowych (SEO/SEM), marketingu mobilnym i szeroko pojętych kampaniach wizerunkowych. Autorka strategii marketingowych i media planów dla licznych marek. We współpracy z klientami za kluczowy aspekt stawia dobór najbardziej optymalnych narzędzi e-marketingowych dla rozwoju ich biznesu. Zwolenniczka idei kumulacji działań sprzedażowych z wizerunkowymi oraz budowania długotrwałych relacji z klientami.

Marcin SZCZUPAK, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Media Navigator. Specjalista w zakresie badań mediów – ma ponadjedenastoletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Konsultant medialny, autor analiz marketingowych i badań public relations. Pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR.  Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku public relations oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Interesują go nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, zagadnienia  public relations i marketingu, sprzedaży i zarządzania. Występował w charakterze eksperta opracowującego standard kompetencji dla zawodu: analityk informacji i raportów medialnych oraz jako ewaluator i członek komisji dla zawodów: analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych i specjalista zarządzania informacją.

Anna MIOTK, dyrektor ds. komunikacji PBI

Obecnie jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Wcześniej odpowiadała za badania i rozwój produktu oraz wybrane działania marketingowe dla jednej z marek monitoringu mediów. Ma też sześcioletnie doświadczenie w public relations – pracowała w uznanych polskich i sieciowych agencjach PR, realizując projekty dla klientów z sektorów IT, FMCG oraz healthcare. Doktor nauk humanistycznych, tytuł jej rozprawy doktorskiej to „Metody oceny i pomiaru rezultatów działań public relations stosowane w Polsce”. Wcześniej ukończyła socjologię na Uniwersytecie Gdańskim. Wykłada na studiach podyplomowych PR, prowadzi szkolenia dotyczące mierzenia efektów działań public relations; jej kompetencje trenerskie potwierdza certyfikat Szkoły Trenerów House of Skills. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga poświęconego mierzeniu działań komunikacyjnych: www.annamiotk.pl.

Grzegorz CHOROMAŃSKI, Radca Prawny, współwłaściciel kancelarii SLA Legal Szarafińska Lubieniecki Choromański

Doradza przedsiębiorcom przy realizacji celów biznesowych, pomagając w tworzeniu podmiotów gospodarczych, ich przekształcaniu oraz wspiera w bieżącej działalności (negocjacje, umowy, sprawy pracownicze, korporacyjne, prawo autorskie, znaki towarowe i nieuczciwą konkurencję, przetwarzanie danych, w tym danych osobowych, a także wykonanie obowiązków informacyjnych przez spółki giełdowe). Wyczucie potrzeb biznesowych wynika m. in. z jego kilkunastoletniego już doświadczenia w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, a także zarządzania spółką akcyjną oraz jedną z warszawskich kancelarii prawnych. Szczególnym jego zainteresowaniem objęte są podmioty działające w obszarze PR, komunikacji marketingowej, w tym organizacji eventów, a także działające w obszarze IT i nowych technologii oraz branża turystyczna i branża fitness.

Konrad CIESIOŁKIEWICZ, Dyrektor komunikacji korporacyjnej i CSR Orange Polska

Konrad Ciesiołkiewicz – z wykształcenia psycholog, menedżer i politolog. Od 1998 r. zajmuje się komunikacją społeczną w sektorze publicznym oraz w biznesie, a od kilku lat również coachingiem i doradztwem psychologicznym. W latach 2005–2006 był podsekretarzem stanu i rzecznikiem prasowym rządu. W 2007 r. związał się z korporacjami. Od 2008 r. w Orange Polska, gdzie odpowiada za komunikację korporacyjną i CSR. Pełnił też obowiązki prezesa Fundacji Orange, przez wiele lat uczestniczył w pracach jej Rady. Wyróżniony tytułem Człowieka Roku PR (2010, magazyn „Brief”), laureat plebiscytu Lwy PR Biznesu (2012, Polskie Stowarzyszenie PR).  Twórca platformy blogowej Orange Polska nagrodzonej Złotym Spinaczem ZFPR.

dr Krystian DUDEK, Prezes PSPR, Właściciel Instytutu PUBLICO, Dyrektor Instytutu DziKS Wyższej Szkoły Humanitas

Właściciel Instytutu Konsultingowo Doradczego PUBLICO. Doktor nauk humanistycznych w zakresie PR i relacji medialnych; absolwent dziennikarstwa i psychologii zarządzania. Dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu. Dyplomowany trener biznesu (KSB MBA UE w Krakowie). Trener i doradca ds. relacji medialnych, PR, komunikacji kryzysowej, wizerunku i marketingu politycznego. Ma na koncie kilka tysięcy godzin szkoleniowych i dydaktycznych. Autor i konsultant kilkudziesięciu kampanii wyborczych. Pracował jako dziennikarz, dyrektor ds. komunikacji i strategii medialnych agencji PR, pełnił funkcję rzecznika prasowego firm i instytucji, odbył kilka staży w Kancelarii Premiera i Prezydenta RP. Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Członek Rady Etyki Public Relations, Członek Polskiego Towarzystwa Nauk Politycznych. Członek Rady Ekspertów Proto. Autor ogólnopolskiego projektu społeczno-edukacyjnego PRawdziwy PR. Autor programu studiów podyplomowych z zakresu komunikacji, Public Relations, marketingu politycznego i organizacji wydarzeń specjalnych m.in. dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, GWSP. Wykłada stale na kilku uczelniach, gościnnie prowadził zajęcia na kilkudziesięciu uczelniach w kraju. Autor książki z zakresu relacji medialnych. Laureat PRotona Publiczności 2014 oraz Wyróżnienia Specjalnego LEW PR 2013 za realizację wraz z zespołem projektu PRawdziwego PR.

Marcin BACHARA, Dyrektor ds. Marketingu, Promotor Unitet Entertainment Sp. z o.o.

Absolwent Instytutu Politologii na Uniwersytecie Szczecińskim. Karierę zawodową rozpoczął jako asystent Wiceprezydenta Miasta Szczecin. Od 2005 roku związany z mediami: Radio Eska Szczecin – Dyrektor promocji; 2008 r. Radio Eska – Zastępca dyrektora promocji sieci radiowej Eska; 2009 r. Eska Rock – Zastępca dyrektora promocji. W 2010 roku objął stanowisko Dyrektora marketingu w spółce Promotor United Entertainment, producencie największych formatów koncertowych i telewizyjnych w Polsce: Szczecin Rock Festival, Sopot Hit Festiwal, (TVP 2), Bydgoszcz Hit Festiwal (TVP 2 dyrektor artystyczny), Hity na Czasie (TVP 2, TVP 1), Eska Music Awards (Polsat, TVP 2, TVP 1 dyrektor  generalny). Współtwórca formatów koncertowych: Letnia Scena Eski, Wawa Live i Vox Tour.

Moją pasją jest budowanie marki poprzez eventy i dotarcie bezpośrednie do odbiorcy.
Dajemy  rozrywkę w najlepszym wydaniu i zapraszamy  do wspólnej podróży w nieznane…..:)

ks. dr hab. Józef KLOCH, były Rzecznik Konferencji Episkopatu Polski

Ks. dr hab. Józef Kloch, prof. UKSW – wykładowca w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, rzecznik prasowy Konferencji Episkopatu Polski (2003-2015). Specjalizuje się w zakresie komunikacji społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z Internetem oraz rzecznictwem prasowym i Kościołem, medioznawca. Studia specjalistyczne odbył na Wydziale Filozoficznym Papieskiej Akademii Teologicznej w Krakowie (dziś: Uniwersytet Papieski Jana Pawła II). Stypendysta Catholic University of America w Waszyngtonie (1993). Doktoryzował się w 1995 roku; promotorem jego pracy nt. filozofii sztucznej inteligencji był bp prof. dr hab. Józef Życiński. Autor m.in. Kościół w Polsce wobec Web 2.0 (Kielce 2013) oraz kilkudziesięciu artykułów naukowych na temat komunikacji społecznej, edukacji medialnej oraz komputerowej, dziennikarstwa i mediów. Redaktor czasopism naukowych The Person and the Challenges oraz Media and Religion. Współtwórca portalu opoka.org.pl. Laureat PRotona 2015 w kategorii Rzecznik prasowy.

Krzysztof SUSZEK, Fundator i Przewodniczący Rady Fundacji

Fundator i Przewodniczący Rady Fundacji „Misja Medyczna” Zajmującej się m.in. promowaniem dobrych praktyk w zakresie komunikacji i budowania wizerunku na Rynku Ochrony Zdrowia. Od ponad 20 lat związany z Public Relations. Wykładowca, autor opracowań i prezentacji w obszarze komunikacji w JST oraz administracji rządowej. W latach 2003 – 2007 odpowiadał za promocję woj. łódzkiego m.in., jako z-ca dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Międzynarodowej oraz jako Dyrektor Departamentu Sportu i Turystyki. W latach 2008-2012 odpowiadał za komunikację Ministerstwa Zdrowia. Autor kilku kampanii społecznych w tym „Twoja Krew – Moje Życie”. Organizator panelu poświęconego komunikacji w ochronie zdrowia podczas ostatniej edycji Kongresu Wyzwań Zdrowotnych – luty 2016 roku.

Bożena WALICKA-GÓRCZAK, Firma Pogrzebowa Walicki

Mgr. Bożena Walicka-Górczak – od 1988 r. związana z Śląskim Zakładem Pogrzebowym „FIRMA WALICKI”, współwłaściciel spółki „Walicki i Spółka”, właściciel Śląskiego Centrum Medycyny Sądowej w Bytomiu. Absolwentka Śląskiej Wyższej Szkoły Zarządzania im. Gen. Ziętka w Katowicach na kierunku zarządzanie. Swoją pracę magisterską pt. „Tożsamość korporacyjna jako element wizerunku firmy na przykładzie Śląskiego Zakładu Pogrzebowego Firma Walicki” oparła na obserwowaniu rozwoju firmy i budowaniu wizerunku na przestrzeni 30 lat. W publikacji zatytułowanej „Wizerunek firmy na rynku usług pogrzebowych” w miesięczniku Problemy Jakości wraz z dr. Radosławem Wolniakiem wykazała, że jakość jest na rynku usług pogrzebowych czynnikiem o wyższej istotności niż cena usług . Publikacja koncentruje się również na przedstawieniu wyników badań dotyczących kształtowania wizerunku firmy na rynku usług pogrzebowych.

Tomasz FILL, Ekspert z zakresu komunikacji dużych organizacji

Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW oraz podyplomowych studiów z zakresu ubezpieczeń na Akademii Finansów w Warszawie. Uczestnik programu Executive MBA we Francuskim Instytucie Zarządzania. Od ponad 15 lat związany z branżą PR. Zarządzał komunikacją korporacyjną w największych polskich spółkach giełdowych. Ostanio, przez 6 lat odpowiadał za komunikację w Grupie ORLEN pełniąc funkcję Dyrektora Wykonawczego ds. Komunikacji Korporacyjnej. Oprócz kwestii związanych z media relations interesuje się zagadnieniem budowy nowoczesnej kultury zarządzania opartej o wartości. Inicjator wprowadzenia w PKN ORLEN nowego kodeksu etycznego, co zaowocowało przyznaniem Koncernowi przez amerykański Ethisphere Institute tytułu The Most Ethical Company jako jedynej firmie z regionu CEE. Jest zaangażowany w wiele inicjatyw społecznych, m.in. jako lider szkoleń biznesowych w ramach Instytutu Przyszłość. Był instruktorem harcerskim – pełnił m.in. funkcję rzecznika prasowego Związku Harcerstwa Rzeczypospolitej.

Czesław LANG, LANG TEAM

Ur. 17 maja 1955 w Kołczygłowach. Kolarską karierę rozpoczął w klubie LZS Baszta Bytów. Jego największym sukcesem w karierze amatorskiej był srebrny medal igrzysk olimpijskich w Moskwie w 1980 roku. Dwukrotnie stawał na podium mistrzostw świata (brązowy medal, 1977, San Cristobal oraz srebrny medal, 1979, Valkenburg). Pierwszy polski kolarz zawodowy – od 1982 roku ścigał się w barwach najlepszych włoskich grup. Ośmiokrotnie startował w Giro d’Italia, trzykrotnie w Tour de France. Największym sukcesem w karierze zawodowej był triumf w Trofeo Baracchi wspólnie z Lechem Piaseckim (nieoficjalne mistrzostwa świata w jeździe parami na czas). Po zakończeniu kariery sportowej został dyrektorem generalnym Tour de Pologne. W krótkim czasie przywrócił wyścigowi blask i wprowadził go do kolarskiej ligi mistrzów, czyli cyklu UCI World Tour. Twórca wielu imprez rowerowych dla zawodowców i amatorów. Został odznaczony Krzyżem Kawalerskim i Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski.