Tomasz MACHAŁA, Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl

Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl. Przez 14 lat dziennikarz radiowy (BBC, Eska), telewizyjny (TVN24, Polsat) i prasowy (Wprost, Newsweek). Obecnie skupiony na zarządzaniu 25 osobowym zespołem naTemat i rozwoju projektu, którego ambicją jest zmiana zasad tworzenia treści w internecie i przedefiniowanie reguł reklamy internetowej. Kominek napisał ostatnio o nim na blogu: Przebojem wdarł się na rynek, zepchnął konkurencję na margines i przyciągnął dziesiątki blogerów, którzy tworzą jego serwis. Stał się jedną z najważniejszych, najbardziej wyrazistych i wpływowych postaci w szeroko pojętej blogosferze w znacznym stopniu przyczyniając się do wzrostu znaczenia słowa „bloger”. Nikt i nigdy nie miał takiego wejścia jak on.

Rafał MOTRIUK, Korespondent naukowy Polskiego Radia, współpracownik BBC

Dwujęzyczny trener w dziedzinie szkoleń medialnych. Zajmuje się też autoprezentacją, wystąpieniami publicznymi, wizerunkiem eksperckim i sytuacjami kryzysowymi. Współzałożyciel agencji PR i szkoleń „InterComm”. Wieloletni dziennikarz radiowy, obecnie korespondent naukowy Polskiego Radia, wcześniej BBC World Service w Londynie. Wykłada na Uniwersytecie Wrocławskim i w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Autor bloga „Autyzm: dziennik ojca” oraz książki „Prosta droga do sukcesu”.

Mateusz TUŁECKI, Doradca Zarządu ds. Marketingu i PR Satus Venture

Doradca Zarządu ds. Marketingu i PR Satus Venture, gdzie jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację strategii komunikacyjnej funduszu oraz spółek z portfela. Z wykształcenia socjolog, pasjonat nowych technologii i marketingu. Pomysłodawca i organizator konferencji InternetBeta, spotkań XRAII oraz wraz z Satusem – Cracow Demo Day. Opiekun merytoryczny, twórca programu i wykładowca studiów podyplomowych z zakresu marketingu w sieci i zarządzania projektami internetowymi. Wcześniejsze doświadczenia zdobywał pracując w agencjach reklamowych, realizując projekty dla takich firm jak: Intel, Microsoft czy Fujitsu Siemens. Nagrodzony tytułem „Człowiek Roku Polskiego Internetu 2010”.

Barbara SOŁTYSIŃSKA, Prezes Livebrand PR Communications

Barbara Sołtysińska jest szefowa agencji Livebrand Communications, która zajmuje się projektowaniem strategii działań PR i doborem narzędzi angażujących grupy docelowe w komunikacji produktowej, zarządzaniu wizerunkiem firm i ich liderów, działaniami CSR, komunikacją wewnętrzną i employer brandingiem, a także działaniami guerillowych i ambushowych oraz komunikacją kryzysową i public affairs. Projekty, które realizowała i nadzorowała, zostały uhonorowane licznymi nagrodami – polskimi i międzynarodowymi, m.in. Złotymi Spinaczami, nagrodami Golden Drum, tytułem Projektu PR Roku, Magellan Award, SABRE Awards, Kreaturą i innymi. Wcześniej  przez prawie 6 lat była związana była z Grupą MSL – najpierw z Ciszewski MSL jako dyrektor strategiczny i zastępca dyrektora zarządzającego, a później odpowiadała za agencję MSL Warsaw. Zajmowała się rozwojem firmy, wdrażaniem nowych usług, tworzeniem strategii komunikacji dla klientów agencji oraz wsparciem kluczowych klientów. Swoją wiedzą dzieli się podczas prowadzonych szkoleń oraz wykładów m.in. na Uniwersytecie Warszawskim. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim oraz Warszawskiej Szkoły Reklamy.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Bohdan PAWŁOWICZ, Szef PBS - Pawłowicz Business Solutions, Członek Zarządu IAA

Od blisko 20-stu lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Członek zarządu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. Wykładowca Public Relations na UW, marketingu sportowego w SGH oraz komunikacji marketingowej i zarządzania kryzysowego na Uniwersytecie Wrocławskim (IDiKS). Tam również prowadzi anglojęzyczne wykłady z zakresu corporate identity oraz brandingu. Od 2004 roku szef agencji konsultingowej PBS – Pawłowicz Business Solutions (wcześniej Pawłowicz i partnerzy). Wiceprezes zarządu Fundacji ASK – Akademia Sztuki Komunikacji. W latach 2006 – 2011 był również prezesem zarządu Aart Design Sp. o.o. – polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu. W latach 2008-2010 r. był również dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów (dziś doradca zarządu), jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, sześciokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego – Złotego Demesa. W latach 2003-2007 pracował jako Dyrektor Generalny IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, gdzie współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości”, w ramach którego prowadzona jest kampania „Pij mleko! Będziesz wielki.”. Z ramienia IAA współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i KER. Wielokrotny członek rozmaitych jury, a także członek i założyciel akademii Webstar Festiwal i uczestnik Akademii Impactora – nagród przemysłu reklamowego. Członek i przewodniczący (2009) jury Złotych Orłów. Członek jury – akademii marketingu sportowego DEMES. Gościnne wykłady dotyczące strategii, marketingu i PR na różnych uczelniach m.in. WSB-NSLU w Nowym Sączu, Uniwersytecie Jagiellońskim, KUL-u i Uniwersytecie Śląskim. Współpracuje od 4 lat z MRR jako ekspert ds. komunikacji.

Paweł TROCHIMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion

Ekspert z zakresu komunikacji społecznej, doradztwa strategicznego, relacji inwestorskich oraz zarządzania. Założyciel i Prezes agencji Partner of Promotion. W 2010 roku utworzył United in Partners Group, grupę firm tworzących platformę reklamowo-marketingową, wykorzystującą wszelkie dostępne na rynku narzędzia niezbędne w promowaniu i budowaniu wizerunku marki.  Z jego inicjatywy w 2006 roku powstała pierwsza międzynarodowa sieć firm PR – CEEPRnet, zrzeszająca obecnie 12 agencji z Europy Środkowo-Wschodniej. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa oraz London School of Public Relations. Jest autorem i współautorem licznych artykułów z dziedziny public relations i zarządzania oraz 4 książek o tematyce PR. Juror polskich i zagranicznych konkursów branżowych  takich jak:  Złote Spinacze, KTR, Sabre Awards, Cannes Lions. Współzałożyciel i Prezes ZFPR, Członek Rady Etyki PR, a także wieloletni Prezes Federacji Związków Komunikacji Marketingowej.

dr Mariusz SOKOŁOWSKI, Rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji

Od sierpnia 2007 roku rzecznik prasowy Komendanta Głównego Policji. Wcześniej (od 2004 roku) pełnił funkcję rzecznika komendanta stołecznego policji. W 2007 roku zdobył prestiżową nagrodę w pierwszej edycji konkursu PRotony, w kategorii „Rzecznik prasowy”. W 2010 roku nominowany do pierwszej trójki prestiżowego konkursu „Człowieka Briefu 2010” w kategorii „Człowiek PR-u Briefu 2010” za „kompetentne i konsekwentne budowanie pozytywnego wizerunku Policji w kraju, w którym mundur wciąż bardzo źle się kojarzy oraz za aktywność w mediach i dostępność dla dziennikarzy”. Zdobywca przyznawanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations nagrody „LewPR Instytucji Publicznych w 2012 roku”.  Autor wielu publikacji dotyczącej problematyki współpracy policji ze środkami masowego przekazu i społeczeństwem, a także współczesnych systemów bezpieczeństwa w Europie. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Stopień doktora nauk humanistycznych zdobył w 2001 roku na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim Od 1996 do 2003 roku – pracownik naukowo-dydaktyczny Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. W latach 1999-2003 organizator i osoba odpowiedzialna za kursy medialne dla oficerów prasowych i rzeczników prasowych policji. Od 2002 roku związany na stałe z Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim – adiunkt Wydziału Prawa i Administracji.

Adam POLANOWSKI, Prezes Zarządu, Grupa Polanowscy Nieruchomości

Prezes grupy Polanowscy Nieruchomości, współzałożyciel i Prorektor Wyższej Szkoły Gospodarowania Nieruchomościami. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalista z zakresu gospodarowania nieruchomościami, autor referatów na kilkudziesięciu konferencjach i seminariach krajowych i międzynarodowych. Współtwórca standardów zawodowych pośredników w obrocie nieruchomościami. Prawnik, coach i terapeuta, trener Programowania Neurolingwistycznego NLP, miłośnik społeczności, clubbingu i aktywności wszelakich. Ekspert Inwestycji Komercyjnych (Certified Commercial Investment Member – CCIM), Dyplomowany Zarządca Nieruchomości (Certified Property Manager – CPM) związany z Instytutem Zarządzania Nieruchomościami IREM w Chicago. Członek Międzynarodowej Rady Centrów Handlowych ICSC. W Polsce posiada uprawnienia zawodowe rzeczoznawcy majątkowego, licencje zawodowe zarządcy nieruchomości i pośrednika w obrocie nieruchomościami oraz patent starszego sternika motorowodnego. Lubi sportową jazdę przeprawowym quadem Kawasaki BruteForce 750, którym często przedziera się także do pracy przez miejską dżunglę. Jeśli nie dosiada akurat ulubionej „Kawasuczki”, porusza się czarnym Jaguarem XJ8L, białym Renaultem Kangoo, komunikacją miejską lub czym popadnie. Za całokształt działalności odznaczony przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Srebrnym Krzyżem Zasługi.

Barbara LABUDDA, Prezes Zarządu agencji Synertime (wcześniej Eskadra PUBLICA)

Specjalizuje się w projektowaniu kompleksowych strategii PR, crisis/issues management oraz media relations. Jest konsultantem i trenerem – doradzała i szkoliła przedstawicieli Nestlé Polska, Wawel S.A., Dax Cosmetics, Energa, Metro, Pekaes, Budimex, Generalna Dyrekcja Lasów Państwowych, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa i wiele innych. Wykładowca Wyższej Szkoły Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie i Uniwersytetu Warszawskiego. Jest jednym z autorów „Leksykonu public relations”. Jako ekspert regularnie komentuje pod kątem wizerunkowym bieżące wydarzenia, wypowiadając się m.in. dla TVP, TVN24, Polsat News. Współtworzyła dwie polskie firmy public relations (dla obu zaprojektowała specjalistyczne narzędzia autorskie). W 2006 roku wybrana Osobowością Miesiąca przez trójmiejską Gazetę Wyborczą.  W 2007 roku brała udział w pracach najwęższego kręgu Sztabu Wyborczego jednej z partii politycznych w wyborach do Sejmu i Senatu RP, a w 2010 roku – w prezydenckich.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Publicon, PSPR

Właściciel, specjalista ds. komunikacji i strateg w Publiconie. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations bieżącej kadencji, w zarządzie stowarzyszenia od 2008. Członek Rady Etyki Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day, promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Założyciel i prezes Stowarzyszenia OpenGov.pl – zajmującego się transparentnością komunikacji instytucji publicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Pomysłodawca i główny organizator cyklu PR Regionów. Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie „Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

Mateusz KROGULEC, Livebrand PR Communications

Pracował w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz w agencji social media Społem, gdzie pełnił funkcję PR Managera. Przez ostatnie dwa lata związany z Socializer SA, firmą specjalizującą się w produkcji aplikacji webowych na platformy społecznościowe (Facebook, NK, YouTube). Od początku był odpowiedzialny za wizerunek agencji, współpracę z partnerami agencji, działania new businessowe, wizerunek prezesa i komunikację debiutu spółki na rynku NewConnect. Obecnie rozwija struktury Livebrand PR Communications działającej w grupie komunikacji marketingowej Livebrand, w skład której wchodzi agencja interaktywna oraz specjalizująca się w social media. Prywatnie miłośnik zdrowego i aktywnego trybu życia.

Agnieszka PISKAŁA, Nutrition and Brand PR Specialist, Nestlé Polska S.A.

Koordynuje działania komunikacyjne dla wszystkich marek Nestlé Polska S.A. jako Nutrition and Brand PR Specialist w Dziale Komunikacji i Usług Marketingowych. Współtworzy komunikację żywieniową dla produktów firmy oraz prowadzi szkolenia w zakresie zdrowego żywienia. Liderka I edycji projektu żywieniowego skierowanego do studentów dietetyki w całej Polsce, realizowanego w ramach międzynarodowej strategii Nutrition, Health&Wellness. Uczestniczka, w roli prelegenta, szeregu konferencji poświęconych żywieniu i zdrowiu człowieka w całej Polsce. Z zawodu dietetyk. Ukończyła Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej  Gospodarstwa Wiejskiego oraz podyplomowe studia pedagogiczne. Należy do wąskiego grona diet coach’ów certyfikowanych w Polsce przez Instytut Psychoimmunologii Wojciecha Eichelbergera. Autorka wielu artykułów nt. żywienia w prasie kobiecej i parentingowej. Jako ekspert, często gości w porannych programach telewizyjnych i radiowych. Współautorka książki „Mama i tata to my”, na łamach której obala wiele żywieniowych mitów.

Krzysztof JAKUBIAK, Corporate PR Director Polpharma Group

Posiada prawie 20-letnie doświadczenie w branży PR, przede wszystkim na rynku polskim, realizował także projekty w innych krajach Europy Środkowej i Wschodniej. Członek Stowarzyszenia IPR. Aktualnie pracuje jako konsultant, współpracując z wieloma podmiotami i prowadząc własną firmę Sparkhouse. Jest członkiem Akademiii Ekspertów PRoto. Ma na swoim koncie wiele przeprowadzonych szkoleń z zakresu komunikacji publicznej, wykorzystania internetu do działań Public Relations, od kilku lat prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego.

Jarosław RECZEK, Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego

Dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Woj. Podkarpackiego. Z sukcesem realizował wiele kampanii w tym przed referendum europejskim w 2003 roku. Przez lata związany z Podkarpackim Urzędem Woj. na stanowiskach: Zastępca Dyrektora Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, Dyrektor Wydziału Zarządzania Funduszami Europejskimi/ Dyrektor Biura Integracji Europejskiej. W latach, gdy pełnił funkcję Dyrektora oddziału RMF FM, dzięki inicjowaniu i prowadzeniu różnorodnych działań marketingowych, stacja na Podkarpaciu osiągnęła najwyższą słuchalność w historii swojej obecności w tej części Polski.

Marek WRÓBEL, Prezes, Neuron Agencja Public Relations

18 lat w public relations i 5 lat w dziennikarstwie prasowym i telewizyjnym. Prowadzi szkolenia, wykłady i warsztaty. Prezes zarządu fundacji internetPR.pl, wiceprezes zarządu Fundacji Republikańskiej. Sygnatariusz i członek Rady Etyki Public Relations, członek Rady Nadzorczej PSPR. W latach 2006-2007 był szefem gabinetu politycznego Ministra Gospodarki.

Łukasz SZYMAŃSKI, Specjalista ds. e-Marketingu, Ideo Sp. z o.o.

Z branżą interaktywną związany od 2003r. Doświadczenie zdobywał projektując serwisy internetowe jako freelancer. Od 2006 r. związany z firmą Ideo Sp. z o.o., początkowo jako kierownik projektów. Obecnie odpowiada za budowanie kompleksowych strategii związanych z obecnością firm w Internecie. Pozwala mu to często zastanawiać się „co by było gdyby…” w internetowej rzeczywistości. Brał udział w projektach realizowanych m.in. dla: Raiffeisen Bank Polska S.A., Nestlé Polska S.A., D-LINK Europe Ltd., FFiL ŚNIEŻKA S.A., mPunkt Polska SA, BPH TFI S.A., Commercial Union PTE S.A., PW „Rzeczpospolita” S.A., NFZ. Czasem szkoli, czasem opowiada, czasem też pisze na temat szeroko pojętego „bycia marek” on-line.

Rafał CZECHOWSKI, Dyrektor Zarządzający, Imago Public Relations

W komunikacji społecznej pracuje od ponad dwóch dekad. Jest ekspertem z zakresu zarządzania sytuacją kryzysową i strategicznego PR, szkoleniowcem i autorem publikacji specjalistycznych. Poza zarządzaniem firmą, którą założył przed 15 laty, Rafał Czechowski angażuje się w projekty prowadzone przez wszystkie zespoły agencji dbając o poziom rozwiązań strategicznych, a także o odpowiednią jakość usług. Swoimi doświadczeniami dzieli się ze studentami wyższych uczelni, m.in. uniwersytetów ekonomicznych w Katowicach i w Poznaniu, na którym sam ukończył Publicystykę Ekonomiczną i Public Relations.  Wcześniej studiował też na Tilburg University (Holandia). W latach 2005-2007 był prezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a później członkiem Rady Nadzorczej. Jest też członkiem International Public Relations Association oraz European Public Relations Education and Research Association.

Magdalena SKARŻYŃSKA, Account Director, Monday PR

Magdalena Skarżyńska związana jest z branżą public relations od 11 lat. Specjalizuje się w strategiach wizerunkowych, komunikacji kryzysowej, programach rozwojowych oraz szkoleniach z szeroko pojętej komunikacji w biznesie. Wykształcenie trenerskie zdobyła w Szkole Trenerów Biznesu Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów i Zarządzania Matrik. Prowadziła kampanie komunikacyjne oraz szkolenia m.in. dla: Huawei, ASUS, Groupon, Software AG, D-Link, Trend Micro, BOSSG, APC, Disney Channel, Grupa Żywiec, NSZZ Solidarność, Europlant Phytopharm. Jedna z kampanii realizowanych przez Magdalenę Skarżyńską otrzymała międzynarodowe nagrody – SABRE Award, Mercury Excellence Awards, Magellan Award.

Marcin SZCZUPAK, Kierownik Działu Raportów Medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Media Navigator. Specjalista w zakresie badań mediów – ma ponad jedenastoletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Konsultant medialny, autor analiz marketingowych i badań public relations. Pracował nad projektami dla kilkudziesięciu korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku public relations oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Obecnie studiuje prawo na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza. Interesują go współczesne media i komunikacja, PR, zarządzanie i marketing. „Po godzinach” spędza czas aktywnie, trenując siatkówkę oraz piłkę nożną. Słucha głównie muzyki rock, najchętniej The Killers i U2.

Adam ŁASZYN, Prezes ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Przewodniczący Rady Związku Firm Public Relations. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Julia KOZAK, Wiceprezes ZFPR, Dyrektor Zarządzający, Fleishman-Hillard Polska

Ukończyła Uniwersytet Warszawski, wydział Orientalistyki – Indologię. Równolegle studiowała Wiedzę o Teatrze w Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza. W latach 1996-1997 studiowała w Indiach. Public Relations zajmuje się od 1997 roku. W 2003 roku otworzyła w Polsce oddział międzynarodowej agencji Fleishman-Hillard, którą obecnie prowadzi jako Dyrektor Zarządzający na Polskę. Od lat zajmuje się działaniami popularyzującymi public relations w Polsce. Od 2003 współuczestniczy w organizacji konkursu „Praktykuj za granicą” biorąc udział w obradach jury i wyborze najlepszych studentów, którym Fleishman-Hillard funduje międzynarodowe praktyki. Prowadzi liczne treningi i warsztaty edukacyjne dla firm z różnych branż. Zajmuje się doradztwem w budowaniu strategii komunikacji dla firm polskich i międzynarodowych oraz komunikacją kryzysową. Ukończyła różnorodne treningi w Polsce i za granicą w zakresie komunikacji, zarządzania, sprzedaży i szkoleń. Wiceprezes Związku Firm Public Relations, członek Rady Ekspertów Think Tank, wykłada w London School of Public Relations.

Józef NATONEK, Prezes Zarządu MPWiK Sp. z o.o. w Jaworznie

Menedżer i pasjonat zarządzania. Absolwent Politechniki Śląskiej, Studiów Executive MBA (Francuski Instytut Zarządzania w Warszawie), studiów podyplomowych z zakresu Zarządzania firmą (Akademia Ekonomiczna w Katowicach), Studiów menedżerskich (Wyższa Szkoła Bankowa). W branży wodociągowej jest liderem i pionierem zmian organizacyjnych w zakresie systemów wynagrodzeń (jako jedyny na Śląsku doprowadził do likwidacji gratyfikacji jubileuszowych i dodatku stażowego). Cały czas wspiera procesy zmian technologicznych i zarządzania – jako inicjator i twórca Śniadań Szefów integruje środowisko wodociągowo – kanalizacyjne, współtworzy analizy branżowe związane z badaniem rynku wynagrodzeń, kształtuje działania związane z tworzeniem pozytywnego wizerunku firmy monopolistycznej.

Paweł CYZ, Rzecznik prasowy Międzynarodowych Targów w Krakowie

Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej, doktorant na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Trener, doradca, wykładowca akademicki. Specjalista Public Relations, sympatyk Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, autor publikacji naukowych. Doświadczenie zdobywał w mediach regionalnych: Radiu Katowice, Dzienniku Zachodnim i Telewizji Silesia. Twórca i dziennikarz bezpłatnego tygodnika Express sosnowiecki. Z PR związany od 2009. Odpowiedzialny głównie za kształtowanie relacji medialnych, działania reklamowe i PR. Od 2010 r. rzecznik prasowy Targów w Krakowie. Obsługiwał bądź obsługuje klientów z branży budowlanej, medycznej, targowej, a także ze sfery kultury. Ponadto obsługa PR instytucji publicznych, urzędów miast, dużych projektów inwestycyjnych w JST, kampanii związanych z innowacyjną gospodarką, edukacją, infrastrukturą, promujących inwestycje. Copywriter. Twórca haseł promocyjnych. Kierownik produkcji, twórca scenariuszy filmów promocyjnych i spotów radiowych, autor treści stron internetowych. Konsultant ds. PR firm i komitetów wyborczych w wyborach samorządowych i parlamentarnych. Prowadzi szkolenia z zakresu relacji medialnych oraz zajęcia i warsztaty z PR na uczelniach wyższych: Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, Wyższej Szkoły Bankowej w Chorzowie, Olsztyńskiej Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Prelegent Międzynarodowego Kongresu Przedsiębiorczości 2012 w Grodzisku Mazowieckim. Prywatnie muzyk – założyciel zespołu Fair Weather Friends.

Michał SADOWSKI, Prezes Zarządu Brand24 S.A.

Założyciel i Prezes Brand24 S.A. firmy zajmującej się monitoringiem Internetu i jednego z laureatów Aulerów 2012 oraz Ekomersów 2012. Współtwórca serwisów Patrz.pl, PinoTV.pl, Moblo.pl, Slajdzik.pl, Finansosfera.pl – odwiedzanych każdego miesiąca przez ponad 2 miliony unikalnych użytkowników. Programista i grafik. Bloger i komentator zjawisk związanych z Internetem. Autor videocastu technologicznego Digerati.pl. Absolwent studiów magisterskich na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

Ewa MITTELSTAEDT, Managing Director, Monday PR

Ewa Mittelstaedt związana jest z branżą public relations od 15 lat. Jest ekspertem w zakresie doradztwa strategicznego, komunikacji wewnętrznej i employer brandingu. Jako doświadczony trener prowadzi szkolenia dotyczące zarządzania zespołem, wystąpień publicznych, działań public relations, zarządzania kryzysem, oraz skutecznego prowadzenia projektów komunikacyjnych. W 2006 roku wraz z Grzegorzem Millerem założyła agencję Monday PR, w której odpowiada za wyznaczanie strategii, zarządzanie firmą oraz jej rozwój. W trakcie swojej kariery zajmowała się komunikacją korporacyjną kilkudziesięciu firm, takich jak: Citibank, Philip Morris, Ford, SAP Polska, Intel czy Sygnity. Była również Country Managerem polskiego oddziału sieciowej agencji East Side Consulting, specjalizującej się w obsłudze klientów z branży IT. Zdobyła także doświadczenie dziennikarskie w dwutygodniku branży IT – polskiej edycji amerykańskiego pisma CRN.

Zbigniew LAZAR, Wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations

Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Polskiej Telefonii Cyfrowej, odpowiedzialny za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną i CR. Od początku kariery zawodowej związany z szeroko rozumianą komunikacją: był asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, koordynatorem sekcji informacji przy rządzie stanu Victoria w Australii, nauczycielem Business English i Komunikacji Międzykulturowej w prywatnych instytutach w Paryżu. Po powrocie do kraju w 1992 r. zajmował stanowiska dyrektora PR w FSO, General Motors Poland i Opel Polska oraz Lafarge Polska. Absolwent anglistyki UŚ, stypendysta doktorancki British Council na Uniwersytecie Cambridge, akredytowany tłumacz polsko-angielsko-rosyjski przy Instytucie Lingwistów w Londynie oraz Krajowej Radzie Tłumaczy w Canberze. Uzyskał Dyplom Zarządzania Stosowanego (Applied Management) w Australian Insitute of Management w Melbourne specjalizując się w Zarządzaniu Personelem i Marketingu.

Michał ROMANOWSKI, Marketing Manager, Beyond.pl

Związany z branżą marketingową od 8 lat. Doświadczenie zdobywał pracując m.in. na w IDS Scheer: międzynarodowej korporacji informatyczno-konsultingowej oraz w największym polskim holdingu edukacyjnym. Prowadził liczne kampanie promocyjne i edukacyjne.Przez 3 lata, jako Marketing Coordinator w SpeedUP Venture Capital Group był odpowiedzialny za pozyskiwanie projektów pod inwestycje, promocję funduszu, organizację spotkań z potencjalnymi pomysłodawcami oraz promocję spółek z portfela SpeedUp VC Group. Ponadto jest jednym z pomysłodawców i koordynatorem poznańskiej edycji Startup Weekend- unikalnego międzynarodowego programu inkubującego startupy w ciągu 54 godzin. Obecnie czuwa nad marketinigiem beyond.pl oraz e24cloud.com. Prywatnie – miłośnik aktywnego wypoczynku oraz kina niezależnego.

Jerzy CISZEWSKI, Prezes Zarządu, Ciszewski PR

Założyciel i Prezes Agencji Ciszewski Public Relations Sp. z o.o. Dziennikarz, z branżą Public Relations związany od początku lat 90tych. Doświadczenie zdobywał między innymi w R.J.R Tobacco Poland jako specjalista ds. special events w dziale marketingu. Od 2003 roku odpowiadał za komunikację medialną polskiego przedstawicielstwa w Iraku we władzach CPA – prof. Marka Belki. W 2004 roku pełnił funkcję doradcy w „zespole doradczo – analitycznym” w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Odpowiadał za działania i kontakty urzędu Prezesa Rady Ministrów z partnerami zewnętrznymi, w tym z NGO. W 2005 roku pełnił funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu oraz sekretarza stanu w nowo sformowanym Ministerstwie Sportu. Do branży Public Relations powrócił w 2006 roku, a od marca 2007 roku ponownie pełni funkcję Prezesa CPR S.A. odpowiadając za rozwój Agencji na rynku polskim i europejskich. Wielokrotnie prowadził szkolenia medialne dla kluczowych osób z największych firm z polski i zagranicy. Obecnie jest wykładowcą na podyplomowym studium PR przy Polskiej Akademii Nauk (strategia PR), London School of Public Relations oraz na Politechnice Gdańskiej (marketing polityczny).Specjalizuje się w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, Public Affairs oraz w marketingu sportowym.

Krystian DUDEK, Dyrektor komunikacji i strategii medialnych Grupy PRC, Członek Rady Nadzorczej PSPR

Członek Rady Nadzorczej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Członek Zarządu (od 2010) i Przewodniczący Zarządu PSPR o. Śląsk (2012-2013). Członek Rady Etyki Public Relations. Absolwent psychologii zarządzania i dziennikarstwa oraz studiów doktoranckich z zakresu nauk humanistycznych (Public Relations) na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Trener, doradca, wykładowca akademicki, konsultant, komentator i praktyk z blisko 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie komunikacji, Public Relations, promocji i reklamy. Autor publikacji naukowych i specjalistycznych. Współautor programu studiów podyplomowych z zakresu komunikacji i PR dla Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Dyplomowany trener biznesu – absolwent Szkoły trenerów Brainstorm we współpracy z KSB MBA Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Prowadzi badania naukowe w dziedzinie rzecznictwa prasowego i media relations. W związku z tym odbył cztery staże w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz Kancelarii Prezydenta RP koncentrując się na analizie roli rzecznika prasowego w kreowaniu wizerunku. Pełnił funkcję rzecznika prasowego dla klientów Grupy PRC: Śląskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Redaktor działu relacji medialnych wortalu info-pr.pl. Wydawca magazynów i czasopism. Były współpracownik mediów. Konsultant sztabów wyborczych. Były pracownik Uniwersytetu Śląskiego, dyrektor ds. komunikacji społecznej organizacji pozarządowej. Laureat programów stypendialnych i konkursu Primus Inter Pares. Wykładowca kilku uczelni wyższych w kraju.

dr Dariusz TWORZYDŁO, Uniwersytet Wrocławski

Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Współpracownik Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 2009-2011 Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008-2012 Członek Rady Etyki Public Relations. Przez trzy kadencje członek Rady Nadzorczej PSPR. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (IRSI) oraz Prezes Zarządu Exacto sp. z o.o.. Autor wielu strategii, a także raportów badawczych, analiz, materiałów dydaktycznych, artykułów naukowych i publicystycznych pisanych w języku polskim, ukraińskim, angielskim i francuskim. Autor ponad 200 publikacji, min. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju PWN 2008, oraz Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów działań public relations WSIiZ 2008. Współautor książki Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, która ukazała się nakładem Newsline w roku 2012. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży public relations. Trener, doradca i konsultant. W 2007 roku nominowany do nagrody „Łby PR”, w 2010 laureat nagrody „PRotony”.

Facebook