Anna KLIMCZUK, Dyrektor Komunikacji w polskim oddziale Microsoft
Ponad 26 lat doświadczenia w obszarze komunikacji. Od 15 lat związana z sektorem IT. W Microsoft odpowiada za strategię komunikacji, rozwój kluczowej kampanii na rzecz inwestycji w Polską Dolinę Cyfrową, relacje z mediami oraz za współpracę z sektorem największych przedsiębiorstw, edukacją czy jednostkami administracji publicznej. Jest absolwentką Politologii na Uniwersytecie Warszawskim oraz studiów podyplomowych z Public Relations także na tej uczelni. Wolny czas spędza w otoczeniu przyrody i zwierząt najczęściej przemierzając drogi Puszczy Kampinoskiej wspólnie z ukochanym Malusem, koniem czystej krwi arabskiej.
Monika BORZDYŃSKA, Członek Zarządu operatora PGE Narodowego
Monika jest absolwentką Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada blisko 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji i marketingu. Od lutego 2021 roku pełni funkcję członka zarządu operatora PGE Narodowego. Na co dzień jest również wykładowcą akademickim na Wydziale Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego, w Collegium Humanum oraz na Uczelni Łazarskiego. Specjalizuje się w budowie strategii komunikacyjnych i marketingowych, zarządzaniu komunikacją kryzysową, kształtowaniu społecznej odpowiedzialności biznesu oraz wprowadzaniu standardów etyki biznesu w przedsiębiorstwach. Jest autorką specjalistycznych artykułów naukowych poświęconych zagadnieniom Public Relations oraz CSR.
Małgorzata BAJER | Dyrektor ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu, Rzecznik Prasowy, PGE Narodowy
Ze spółką PL.2012+, będącą operatorem PGE Narodowego w Warszawie, związana od 2022 roku. Jako Dyrektor ds. Komunikacji, Promocji i Marketingu odpowiada za nadzór nad realizacją strategii komunikacyjnej i marketingowej największej areny wielofunkcyjnej w Polsce. Pełni także rolę Rzecznika Prasowego spółki. Wcześniej pracowała w firmie Synthos na stanowisku Dyrektora Komunikacji Korporacyjnej. W okresie 2010-2020 związana z PG SILESIA, gdzie pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Komunikacji i PR. Posiada wykształcenie kierunkowe – jest absolwentką studiów podyplomowych Public Relations – nowoczesna komunikacja w praktyce oraz Marketingu i Zarządzania na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Zwolenniczka niestandardowych rozwiązań i myślenia ‘out of the box’. W pracy ceniąca otwartość na nowe pomysły, spontaniczność i zaangażowanie.
Tomasz KUŁAKOWSKI | Rzecznik prasowy Krynica Vitamin, były korespondent Polsatu w Moskwie
PR-owiec, rzecznik prasowy Krynicy Vitamin SA, spółki giełdowej produkującej napoje. Zajmuje się komunikacją wewnętrzną i zewnętrzną, relacjami inwestorskimi i działaniami z obszaru ESG. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W 2020 roku reporter „Czarno na Białym” w TVN24, w latach 2012-2019 korespondent Polsat News w Moskwie, wcześniej dziennikarz IAR Polskiego Radia. Współpracował m.in. z „Tygodnikiem Powszechnym”. Kilkanaście lat przepracował w mainstreamowych mediach – prasie, radiu i telewizji.
Deniz RYMKIEWICZ, Rzecznik Prasowy, PR&Community Manager w Grupie eSky
CEE Communications Manager w największym w Europie szwedzkim banku z pogranicza retail i fintech – Klarna. Odpowiada za budowę i implementację strategii komunikacji korporacyjnej i konsumenckiej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej. Do jego zadań należały m.in. prowadzenie działań media relations, komunikacji kryzysowej i koordynacja pracy agencji PR na wybranych rynkach. Poprzednio, przez ponad 2 lata, był związany z Grupą eSky, gdzie pełnił funkcję Group PR Managera i Rzecznika prasowego spółki na rynku polskim, rumuńskim, bułgarskim i słowackim. Wcześniej był związany z agencją Mediadem Consulting, pracując dla Unibail-Rodamco-Westfield oraz PR Koordynatorem w polskim oddziale Chantelle Groupe, gdzie odpowiadał za komunikację konsumencką.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz Akademii Leona Koźmińskiego. Posiada ponad 7-letnie doświadczenie w prowadzeniu działań z obszaru komunikacji.
Maksymilian PAWŁOWSKI, Group PR and External Communications Manager
Ekonomista, absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada blisko 20 lat doświadczenia w obszarze komunikacji korporacyjnej, marketingu oraz zarządzania, które zdobywał w spółkach giełdowych, międzynarodowych koncernach oraz firmach konsultingowych. Uczestniczył w projektach związanych z tworzeniem oraz wdrożeniem strategii z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej, a także transformacji cyfrowej i budowania doświadczeń pracowników. Doświadczenie zdobywał w firmach JMC, Orbis/Accor, DTZ/Cushman & Wakefield, Leroy Merlin Polska/Adeo, a obecnie pracuje w Grupie Teknos, innowacyjnym fińskim przedsiębiorstwie w branży chemicznej. Jest autorem licznych publikacji i warsztatów poświęconych tematyce komunikacji, marketingu i nowych technologii.
Magdalena GROCHALA, Ekspertka w zakresie komunikacji i public relations
Z branżą PR związana od 2006 roku. Specjalizuje się w tematyce nowych technologii, ze szczególnym naciskiem na cyberbezpieczeństwo. Wykładowczyni, trenerka, autorka branżowych artykułów, współautorka badań. Absolwentka Filologii Polskiej oraz Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Jagiellońskim, a także studiów podyplomowych z zakresu cyberbezpieczeństwa na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Wspólniczka w agencji Symetria Public Relations.
Mariusz PROCIEWICZ, CISO w Silky Coders, Grupa Kapitałowa LPP
Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytety Gdańskiego (kierunek Informatyka). Od ponad 20 lat związany z branżą IT. Współtworzył i nadzorował obszary zarządzania ciągłością działania i bezpieczeństwa informacji w instytucjach finansowych. Obecnie pełni funkcję CISO w Silky Coders oraz nadzoruje obszar bezpieczeństwa informacji w LPP SA.
Anna OLSZEWSKA, Dyrektor Departamentu Komunikacji, Krajowa Izba Rozliczeniowa S.A.
Doświadczenie marketingowo-komunikacyjne zdobywała w firmach z branży FMCG, farmaceutycznej oraz finansowej (Danone, Wella, PepsiCo, Eli Lilly, GlaxoSmithKline, KIR). Specjalizuje się w marketingu strategicznym, komunikacji korporacyjnej i produktowej. Obecnie jest rzeczniczką KIR – technologicznego huba usług wspólnych dla sektora finansowego. Odpowiada za działania PR wspierające m.in. usługi zaufania (zdalne potwierdzanie tożsamości mojeID, mobilny podpis elektroniczny mSzafir), rozwiązania automatyzujące procesy biznesowe i obieg informacji w sektorze publicznym i prywatnym (split payment, e-paragon, Tarcza PFR) oraz produkcyjne wdrażanie nowych technologii (sandbox blockchain, trwały nośnik). Współautorka sukcesu „Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży »Mam Haka na Raka«” realizowanego na zlecenie GlaxoSmithKline przez Hill+Knowlton Strategies, we współpracy z Polską Unią Onkologii oraz Fabryką Komunikacji Społecznej, uznanego za Kampanię PR XX-lecia.
Sebastian BYKOWSKI, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Absolwent Zarządzania i Marketingu na Politechnice Poznańskiej oraz Prawa Gospodarczego na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu, public relations i zarządzania, uhonorowany wyróżnieniem za zasługi na rzecz rozwoju nauki i praktyki public relations. Z pasją wykłada zagadnienia monitoringu mediów i zarządzania informacją na uczelniach w całej Polsce. Prowadzi warsztaty oraz prezentacje na kongresach i konferencjach branżowych.
Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications
Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Tomasz POPIELAWSKI, Menedżer ds. PR i komunikacji korporacyjnej, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż
Absolwent Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Wrocławskiego. Ukończył także Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi oraz był uczestnikiem programu MOST na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie. Praktyk i entuzjasta nowych technologii, członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Z obszarem komunikacji korporacyjnej i PR związany od 2004 roku. W Ceramice Paradyż odpowiada za tworzenie strategii i koordynację działań PR, wsparcie komunikacyjne zarządu, menedżerów i poszczególnych zespołów, komunikację wewnętrzną, CSR oraz media relations.
dr hab. Jarosław FLIS, prof. UJ, socjolog
Jarosław Flis, prof. UJ, jest socjologiem zajmującym się komunikowaniem politycznym, w szczególności zaś jego społecznymi i instytucjonalnymi uwarunkowaniami. Jest autorem książek Złudzenia wyboru (2014) oraz Samorządowe public relations (2007). Ma w swoim dorobku współpracę z instytucjami publicznymi – od małych gmin do Sejmu, KPRM i Kancelarii Prezydenta RP. W latach 1993-1997 pracował jako rzecznik prasowy Prezydenta Miasta Krakowa.
Karolina ŁUCZAK, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska
Od kilkunastu lat związana zawodowo z public relations i szeroko rozumianą komunikacją. W swojej karierze angażuje się w projekty związane z media relations, komunikacją korporacyjną, social media, monitoringiem i mierzeniem mediów. Odpowiada za przygotowywanie i wprowadzanie strategii PR, komunikacji wewnętrznej i social media uwzględniających m.in. media relations, komunikację kryzysową, CSR, employer branding, public affairs. Z Providentem związana od 2013 roku – najpierw odpowiadała za obszar PR, następnie zajęła się również komunikacją wewnętrzną, a od marca 2020 roku dodatkowo pełni funkcję rzeczniczki prasowej. Wcześniej pracowała jako PR, CSR and marketing officer w faktoringowej i leasingowych spółkach Grupy ING. Pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiała w PTK Centertel i Generali.
Łukasz ŚWIERŻEWSKI | Członek Zarządu Polskiej Agencji Prasowej
Obecnie Członek Zarządu Polskiej Agencji Prasowej. W latach 2016-2018 Dyrektor Biura Komunikacji i Promocji Ministerstwa Finansów. W latach 2013 – 2016 związany był z PKO BP, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznika Prasowego. W latach 1999-2004 był dziennikarzem „Pulsu Biznesu”; pracował też jako zastępca Redaktora Naczelnego „Harvard Business Review Polska” i Drektor ICAN Research.
Anna KULBICKA - TONDEL | Rzeczniczka Prasowa Prezydenta Miasta Torunia
Dotychczas reporter telewizyjny i radiowy w największych grupach medialnych w Polsce. Obecnie Rzecznik Prasowy Prezydenta Miasta Torunia. Swoją karierę zaczynała w grupie RMF FM w Krakowie i Warszawie, następnie zdobywała doświadczenie w lokalnej stacji TVN Warszawa, by po roku dostać propozycję pracy w stacji TVN24. Była autorem reportaży do programu „Czarno na białym” pod redakcją Tomasza Sekielskiego oraz reporterem lajfowym we wszystkich pasmach stacji. Dziś wykorzystuje 8 lat spędzonych w telewizji informacyjnej, by lepiej zrozumieć media, które obsługuje. Zarządza kryzysem, tworzy kampanie informacyjne, dba o wizerunek, jest PRowcem i Rzecznikiem Prasowym Prezydenta Miasta Torunia.
dr Katarzyna Kopeć - Ziemczyk | Kierowniczka komunikacji w POLADA
Kierowniczka komunikacji w POLADA, odpowiedzialna za komunikację zewnętrzną i PR. Prowadzony przez nią projekt „Biegam z czystą przyjemnością”, został wyróżniony nagrodą PR Wings w kategorii „Zmiana biznesowa – komunikacyjny game changer”, a także został najlepszym Sportowym Projektem Społecznym 2021 roku według kapituły konkursu „Nagrody Sport Biznes Polska”. Wcześniej dziennikarka telewizyjna z 10 – letnim stażem. Doktor nauk społecznych UW. Wykładowca. Od blisko dekady związana z branżą sportową. Autorka artykułów naukowych dotyczących PR w sporcie, komunikacji i mediów, polaryzacji w mediach. Należy do Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Marta ANDREASIK | PR Manager w Huuuge Games
PR Manager w Huuuge Games, globalnego producenta gier free-to-play i wydawcy gier online, notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych. Ekspertka komunikacji i PR z 15-letnim doświadczeniem, której pasją jest CSR. Przez 9 była związana z Kompanią Piwowarską, gdzie pełniła rolę kierownika ds. komunikacji zewnętrznej. Prawdziwe zwierzę sceniczne! W KP miała występowała m.in. jako rzecznik marki Lech na scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata czyli Pol’and’Rock oraz w materiałach telewizyjnych. Przed dołączeniem do KP pracowała w agencji PR Weber Shandwick a jej klientami byli m.in.: The Walt Disney Company, USP Zdrowie czy Nespresso. Jest absolwentką ekonomii i dziennikarstwa w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz studiów licencjackich w University of Salford, Manchester i na Uniwersytecie SWPS (Certified Translations).
Nell PRZYBYLSKA| Dyrektor ds. PR i Komunikacji w Fundacji Digital Poland
Dziennikarka z wieloletnim doświadczeniem. Od pięciu lat odpowiada za strategię oraz komunikację Fundacji Digital Polska. Doświadczenie dziennikarskie zdobyła pracując m.in. w Teleexpressie i Panoramie TVP. Fascynacja tematyką ekonomiczną to zasługa pracy w TVN CNBC. Od 2013 roku związana z Ringier Axel Springer Polska. Pracując w redakcji Onet Biznes, prowadziła m.in. autorski program o finansach osobistych „Po prostu o pieniądzach”. Współpracuje także z Forbes.pl.
Piotr ŚLUSARCZYK | Product Manager - netPR.pl
Odpowiedzialny za strategię rozwoju usług chmurowych w netPR.pl. Aktywnie zaangażowany w projektowanie narzędzi dla branży PR i marketingu. Jest również jedną z kluczowych osób odpowiedzialnych za projektowanie procesów bezpieczeństwa wewnątrz firmy.
Michał ROSIAK | Ekspert i edukator cyberbezpieczeństwa, bloger – CERT Orange Polska
Psycholog z wykształcenia, dziennikarz z doświadczenia, ojciec z wyboru, edukator z powołania. Dumny członek zespołu CERT Orange Polska, współautor m.in. CyberTarczy i Bezpiecznego Startera. Konsekwentnie edukuje internautów w zakresie bezpieczeństwa w internecie – słowem, obrazem i technologiami. Kolejne gadżety, które testuje, dodają mu energii do życia, a wrażeniami dzieli się na łamach bloga. W wolnym czasie czyta na Kindlu, ogląda seriale, spędza czas z trzema synami. Gdy robi się ciepło, wybiega na boisko i sędziuje futbol amerykański.
Błażej SZYMCZAK | Chief Security Officer w MODIVO S.A.
Chief Security Officer w MODIVO S.A. Od ponad 15 lat związany z tematyką szeroko rozumianego bezpieczeństwa oraz e-commerce. Doświadczenie w obszarze w obszarze bezpieczeństwa informacji, zarządzaniem incydentami oraz security awareness zdobywał m.in. w Grupie Allegro i Huuuge Games. Nieobce są mu tematy audytu, zarządzania ryzykiem czy compliance. Obecnie jako CSO odpowiada za rózwój bezpieczeństwa w eobuwie.com.pl i MODIVO. Miłośnik wszystkiego, co zawiera pierwiastek bezpieczeństwa. Wierzy, że bezpieczeństwo zaczyna się od ludzi, a security culture to więcej niż tylko modny slogan.
Arkadiusz SZCZEPAŃSKI | Dyrektor Generalny Jacobs & Schwartz
Jest wykładowcą na poznańskiej uczelni COLLEGIUM DA VINCI. Prowadzi zajęcia z Crisis Managementu i Designu relacji – to jego fun. Zawodowo, zajmuję się budowaniem strategii i komunikacją kryzysową, dokonuje analiz medialnych. Tworzy zespoły kryzysowe, dokumentację – manuale kryzysowe. Zarządza i wdraża rozwiązania IT, które pomagają mu dywersyfikować zagrożenia w komunikacji kryzysowej. Współpracuje z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie mediowym i psychologami bądź socjologami posiadającymi praktyczną wiedzę na temat skutków hejtu na zachowania ludzkie. Tworzy „personal branding” managementu, szkoli i buduje pozycję przewagi. Pracuje przy kryzysach, tam gdzie zwykle ludzie tracą życie, aktywa, wizerunek, rzadziej z markami.
Łukasz BOROWICZ | Brand & PR manager OLX Praca
W świecie public relations od 2013 roku, wcześniej dziennikarz radiowy i telewizyjny. Większość kariery związany ze światem sportu, były rzecznik prasowy i szef działu komunikacji i mediów klubowych w Lechu Poznań. Od 2019 roku w Grupie OLX, w której przez 3 lata odpowiadał za PR marki OTOMOTO. Od kwietnia pochłonięty – już oficjalnie – nie tylko przez świat komunikacji, ale także brand marketingu. Odpowiada za kategorię Praca w OLX. Fan „dokarmienia” data journalismu i tworzenia własnych mediów.
Bartosz SOWIER | Dyrektor Departamentu Analiz i Legislacji, Pracodawcy RP
Dyrektor Departamentu Analiz i Legislacji Pracodawców RP. Prawnik-legislator z 15-letnim doświadczeniem. Przez blisko 9 lat jako dyrektor Gabinetu RPD nadzorował pracę merytorycznych komórek organizacyjnych tego organu konstytucyjnego. Pracował również w Sejmie RP, pełniąc funkcję wicedyrektora ds. legislacyjno-prawnych i dyrektora KPPO. Doświadczony pracownik administracji państwowej – MON, UdSKiOR, MUW. Prowadził również własny biznes, doradzając i prowadząc działania w zakresie Public Relations, Public Affairs oraz organizacyjno-prawnym.
Monika TENEROWICZ | Kierowniczka wydziału relacji z mediami, Orange Polska
Kierowniczka wydziału relacji z mediami Orange Polska. Z Orange związana od 2014 roku, wcześniej pracowała m.in. w komunikacji Urzędu m.st. Warszawy. W branży od ponad 10 lat. Specjalizuje się w komunikacji korporacyjnej, zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi, ghostwritingu.