Anna Jadwiga ORZECH, Dyrektorka Komunikacji Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy
W Fundacji WOŚP zajmuje się kierowaniem działem komunikacji, tworzeniem społeczności i tym jak ułatwić wspieranie WOŚP za pomocą nowych technologii (29. Finał WOŚP to rekord wpłat na wplacam.wosp.org.pl – 26 mln PLN i eSkarbonce WOŚP – 17 mln PLN). #GirlBoss kolektywu Láska nebeská, z którym współpracuje z licznymi organizacjami pozarządowymi, którym doradza i szkoli w zakresie komunikacji internetowej, employer brandingu w NGO i nowych technologii w działaniach HR. Razem z zespołem zdobywczyni PRotona, 10 nagród w konkursie Złote Spinacze, 2 Złotych Effie oraz wyróżnienia Golden Arrow. Z III sektorem związana od dwudziestu lat. Od 2010 roku dzięki seminarium The New Media in the Middle East na Uniwersytecie Karola w Pradze fascynuje się wpływem nowych mediów na zmiany społeczne i działania społeczne. Z wykształcenia i zamiłowania filozofka i socjolożka. Kocha książki i czeską Pragę. Ma słabość do krajów Bliskiego Wschodu.
Agnieszka SOBUCKA, Menedżer ds. Komunikacji i PR, Rzeczniczka Prasowa w Emitel S.A.
Posiada 20 letnie doświadczenie w obszarze komunikacji i public relations. Przed dołączeniem do Emitel pracowała w PGE EJ 1, gdzie odpowiadała za kontakty z mediami oraz komunikację ze społecznościami lokalnymi mającą na celu budowanie poparcia dla budowy pierwszej polskiej elektrowni jądrowej na Pomorzu. Wcześniej w Allianz Polska odpowiadała za komunikację korporacyjną i relacje z mediami, pełniąc jednocześnie funkcję zastępcy rzecznika prasowego. Pracowała również dla takich ubezpieczycieli jak InterRisk, Gothaer, Aegon i PZU. Absolwentka studiów o specjalizacji przywództwo i komunikacja społeczna w Wojskowej Akademii Technicznej. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.
Bartosz STANISZEWSKI, Prezes Brandfeed
Uwielbia życie z pasją! Absolwent Zarządzania ze specjalnością marketing na Uniwersytecie Gdańskim. Strateg i ekspert medialny, od lat wspierający komunikację największych marek w agencji Brandfeed.i i nie tylko. Jego pasją są nowe technologie i formaty contentowe. Pomysłodawca i producent prestiżowego Likes Festival – pierwszego festiwalu dla blogerów i vlogerów. Menadżer wielu gwiazd, wykreował wizerunek takich grup muzycznych jak „Leszcze” czy „Neo Retros”. Prywatnie pasjonat sportu, maratończyk i zapalony kolarz. Właściciel marki Bike Storme, która zrodziła się z zamiłowania do rowerów.
Marcin DOMAGAŁA, Video Marketing Manager OTOMOTO.PL
Pomysłodawca, twórca i prowadzący kanału YouTube marki OTOMOTO.PL. Od 3 lat swoimi produkcjami video doradza Polakom w zakupie samochodów używanych. Zdołał przekonać już ponad 116 tysięcy osób do subskrybowania kanału, a jego filmy generują ponad milion wyświetleń miesięcznie. Absolwent kierunku Transport Drogowy na Politechnice Poznańskiej. Miłośnik motoryzacji, muzyki i szachów.
Przemysław PRZYBYLSKI, Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej, Rzecznik Prasowy Credit Agricole Bank Polska S.A.
Od 2017 r. pełni funkcję Dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego banku Credit Agricole. Wcześniej był rzecznikiem i kierownikiem Działu Public Relations Lotniska Chopina w Warszawie, a także rzecznikiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i Lasów Państwowych. Przez ponad 10 lat był dziennikarzem, m.in. w RMF FM, Telewizji Polskiej i Ekspresie Wieczornym. W latach 2001-05 był członkiem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. W latach 2014-15 dwukrotnie wybierany był do trójki najlepszych rzeczników prasowych w branżowym konkursie Protony.
Alina KUCHARZEWSKA, Rzeczniczka Prasowa, Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Absolwentka polonistyki i komunikacji społecznej oraz prawa i administracji na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Reporterka „Dziennika Zachodniego” oraz wieloletnia dziennikarka i redaktor naczelna Regionalnej Telewizji TVT. Autorka setek artykułów oraz reportaży. Przez blisko 15 lat zajmowała się głównie tematami społecznymi oraz polityką samorządową. W 2016 r. została rzecznikiem prasowym wojewody śląskiego Jarosława Wieczorka oraz Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach. Jej zadaniem jest przede wszystkim kształtowanie wizerunku wojewody, zapewnianie wymiany informacji pomiędzy wojewodą a Premierem oraz ministrami, a także stała współpraca z Centrum Informacyjnym Rządu oraz mediami. Przygotowuje także wizyty i konferencje prasowe Prezydenta RP, Premiera oraz ministrów w województwie śląskim.
Dominik MODRZEJEWSKI, PR Director, GOG
PR Manager z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją korporacyjną i strategiczną dla firm z sektora finansowego i technologicznego. Pracował m.in. dla PKO Banku Polskiego, Paypala, MCI Capital i Ingenico. Obecnie kieruje zespołem odpowiedzialnym za PR i Customer Relations na rynkach międzynarodowych w firmie GOG należącej do Grupy CD PROJEKT. Absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim oraz ekonomii w Szkole Głównej Handlowej.
Bartosz MATEJA, Prezes Zarządu, PROGRAFIX
Wizjoner, nieustający w poszukiwaniu nowych wyzwań. Studiował na wydziale architektury. Umiejętnie łączy kreacje z inżynierią produkcji. Skutecznie wykorzystuje najnowsze technologie do łączenia światów off/online, w wielokanałowej komunikacji one to one. Założyciel Prografix i agencji Raczej Inaczej, zintegrował kompetencje zespołów w obszarze marketingu, kreacji, IT, nowych technologii, druku danych zmiennych i logistyki. Wykorzystuje posiadane zasoby do tworzenia aplikacji dla swoich nowych marek jak coverlover.com, targetdruk.pl, sendy.pl. Opowie o tym, że offline jest już digital – papier nie umiera oraz czego w komunikacji marketingowej COVID nie zmieni.
Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications
Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów
Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce.
Marek KACPRZAK, Były dziennikarz, Specjalista ds. komunikacji
Jego dewizą jest stwierdzenie, że drogą do każdego sukcesu jest skuteczna komunikacja. Uczy jak dopasować środki przekazu do konkretnego odbiorcy, pomaga budować strategie i je później skutecznie wdrażać. Szkoli menadżerów, rzeczników prasowych i dziennikarzy. Z wykształcenia jest humanistą i magistrem kulturoznawstwa ze specjalnością komunikacji społecznej i ekonomiki kultury. Posiada tytuł Executive MBA. Z zawodu dziennikarz, trener i menadżer wielu zespołów redakcyjnych. Wykładowca, szkoleniowiec i mówca motywacyjny. Przeprowadził wiele godzin szkoleniowych z zakresu komunikacji, budowania wizerunku, występów publicznych, prowadzenia skutecznych kanałów informacyjnych w tym social mediów.
Ziemowit NOWAK, Rzecznik Prasowy Wodociągów Kieleckich
Od 2011 r. pełni funkcję Rzecznika Prasowego Wodociągów Kieleckich. Jest specjalistą public relations. Wcześniej manager liniowy w grupie radiowej Agora SA. Przez 20 lat pracował jako dziennikarz i redaktor, najpierw w prasie polonijnej w USA, a następnie w latach 1993-2011 w „Gazecie Wyborczej” w Kielcach. Studiował na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach, gdzie uzyskał dyplom magistra historii. Absolwent kursów The Reuters Foundation “Writing Business News” i „Master Class Journalism Workshop”, a także stypendysta German Marshall Fund of the United States. Laureat nagród dziennikarskich, m.in. Wybitny Dziennikarz Gazety Wyborczej, Ostre Pióro – nagroda Business Centre Club, Złote Pióro Marszałka – nagroda Marszałka Województwa Świętokrzyskiego.
Wojciech JABCZYŃSKI, Rzecznik Prasowy w Orange Polska
Od 2008 roku rzecznik Orange Polska i szef biura prasowego firmy. Z branżą PR związany od 1999 roku. Wcześniej przez 5 lat dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Jeden z pierwszych rzeczników, który w Polsce prowadził blog korporacyjny. Entuzjasta i praktyk wykorzystania social mediów w komunikacji PR.
Mieszko SIBILSKI | Menedżer ds. PR, NEONET S.A.
PR manager marki Neonet, odpowiedzialny za relacje z prasą i kierowanie zespołem social media. W latach 2017-2020 kierował biurem prasowym Eobuwie.pl i pełnił funkcję rzecznika. W tej samej organizacji nadzorował zespół social media i produkcję contentu foto/wideo. Wcześniej odpowiedzialny za kierowanie in-house’owym zespołem wideo dla marki Cinkciarz.pl.
Paweł BYLICKI | CEO, Public Dialog
CEO w agencji Public Dialog, Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, International Branding Association (IBA) oraz Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej pod SKM SAR i IAB Poland. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w PR. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim, w Szkole Strategii Marki oraz Collegium Civitas. W latach 2018-2019 Prezes Zarządu IPRN (International Public Relations Network) Specjalista ds. komunikacji korporacyjnej oraz pozycjonowania firm na rynku, autor książki: „Marka korporacyjna i jej komunikacja – Przewodnik po teorii i praktyce”. Prowadzi szkolenia w zakresie zasad współpracy z mediami i wystąpień publicznych.
Karolina ŁUCZAK, Kierownik Biura Prasowego i Komunikacji Wewnętrznej, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska
Od kilkunastu lat związana zawodowo z public relations i szeroko rozumianą komunikacją. W swojej karierze angażuje się w projekty związane z media relations, komunikacją korporacyjną, social media, monitoringiem i mierzeniem mediów mediów. Odpowiada za przygotowywanie i wprowadzanie strategii PR, komunikacji wewnętrznej i social media uwzględniających m.in. media relations, komunikację kryzysową, CSR, employer branding, public affairs. Z Providentem związana od 2013 roku – najpierw odpowiadała za obszar PR, następnie zajęła się również komunikacją wewnętrzną, a od marca 2020 roku dodatkowo pełni funkcję rzeczniczki prasowej. Wcześniej pracowała jako PR, CSR and marketing officer w faktoringowej i leasingowych spółkach Grupy ING. Pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiała w PTK Centertel i Generali.
Joanna KĄCKA | Rzeczniczka Prasowa Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi
Od 21 lat w służbach prasowo-informacyjnych Policji choć drogę zawodową zaczynała w pionie kryminalnym. Od 10 lat pełni funkcję Rzecznika Prasowego Komendanta Wojewódzkiego Policji w Łodzi. Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego oraz Wyższej Szkoły Policji w Szczytnie. W codziennych kontaktach z mediami stawia na wiarygodność. Cały czas kieruje się zasadą przekazaną na początku przygody z PR „Dobry rzecznik wie co mówi, a nie mówi co wie”. Szukająca rozwiązań optymistka, która zawsze , nawet przy największym kryzysie, stara się widzieć szklankę do połowy pełną .
Justyna ORACZ | Head of communications, Fantasyexpo Sp. z o.o., członkini PSPR
Head of communications w Fantasyexpo Sp. z o.o, a także Szefowa Grupy Roboczej Gry i Esport IAB Polska i zastępca Szefa Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Potrafi skutecznie łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów. Współpracuje z wieloma markami dbając, by ich projekty były odpowiednio nagłośnione zarówno w mediach, jak i w społecznościach.
Żaneta CZYŻNIEWSKA | Członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, doktorantka SGH
Od marca 2021 r. członkini zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Starsza specjalistka ds. współpracy z mediami w Muzeum POLIN i doktorantka Szkoły Doktorskiej w Szkole Głównej Handlowej. Tworzy rozprawę doktorską o orientacji na markę muzeów w Polsce, trenerka wizerunku w mediach tradycyjnych i online. Wcześniej odpowiadała za całość wizerunku partii politycznej Nowoczesna w mediach społecznościowych, wspierała obszar media relations ugrupowania. Współpracowała ze Stowarzyszeniem Kongres Kobiet, Fundacją Szkoła Liderów Politycznych, Fundacją im. Lesława A. Pagi. Pracowała również w biurze public relations z rzecznikiem Poczty Polskiej, była także dziennikarką redakcji telewizyjnych, prasowych i radiowych.
Beata KOPCZYŃSKA | Regionalna rzeczniczka prasowa ZUS województwa śląskiego, członkini PSPR
Regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego, absolwentka politologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, specjalista ds.public relations. Wieloletni rzecznik prasowy, zajmująca się budowaniem pozytywnego wizerunku instytucji m.in. poprzez utrzymywanie stałych i dobrych relacji z mediami oraz otoczeniem zewnętrznym, przygotowywaniem informacji prasowych, organizacją wydarzeń. Wcześniej przez 10 lat etatowy dziennikarz w mediach regionalnych. Współpracuje z agencją Trzy Znaki.
Joanna PIWOWARCZYK | Ekspert ds. Komunikacji Marketingowej, Orange Polska, Członkini PSPR
PR-owiec z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną, organizacją eventów krajowych i międzynarodowych oraz prowadzeniu projektów marketingowych, sponsoringowych i wizerunkowych. Szczególnie zainteresowana zagadnieniami budowania marki osobistej i Employee Advocacy oraz przywództwa kobiet. Pasjonatka LinkedIna, z którego prowadzi autorskie szkolenie o wykorzystywaniu tego narzędzia w biznesie, przekonując, że silna marka osobista pracowników przekłada się na silną markę organizacji. Od kilkunastu lat związana z Orange Polska. Absolwentka UW, SGH oraz projektu edukacyjnego „Dialog w praktyce” w oparciu o Nonviolent Communication realizowanego przez Komitet Dialogu Społecznego Krajowej Izby Gospodarczej. Prywatnie rzeczniczka i Dyrektor ds. Komunikacji imprezy biegowej, niestrudzona eksploratorka Ameryki Łacińskiej, jako była dziennikarka – uzależniona od pisania.
Joanna KUBIK | Specjalistka w dziedzinie mediów społecznościowych w Urzędzie Miejskim w Gdańsku
Z zawodu nauczycielka, której pasja do pisania stała się sposobem na życie. Tajniki dziennikarstwa zgłębiała w Podyplomowym Studium Dziennikarstwa. Profesji uczyła się pod okiem dziennikarzy lokalnego wydania “Gazety Wyborczej”, “Radia Gdańsk”, “Dziennika Bałtyckiego”, z którym nawiązała dłuższą współpracę. Zanim wzięła pod lupę social media, przez lata pracowała w Wirtualnej Polsce jako redaktorka i wydawczyni serwisu praca.wp.pl oraz finanse.wp.pl. W 2018 nawiązała współpracę z prezydentem Pawłem Adamowiczem. Opiekowała się jego mediami społecznościowymi. W tej chwili wspiera prezydent Aleksandrę Dulkiewicz w obszarze komunikacji na kanałach społecznościowych oraz koordynuje media społecznościowe Gdańska.
Marta ANDREASIK | PR Manager w Huuuge Games
PR Manager w Huuuge Games, globalnego producenta gier free-to-play i wydawcy gier online, notowanego na Giełdzie Papierów Wartościowych. Ekspertka komunikacji i PR z 15-letnim doświadczeniem, której pasją jest CSR. Przez 9 była związana z Kompanią Piwowarską, gdzie pełniła rolę kierownika ds. komunikacji zewnętrznej. Prawdziwe zwierzę sceniczne! W KP miała występowała m.in. jako rzecznik marki Lech na scenie Najpiękniejszego Festiwalu Świata czyli Pol’and’Rock oraz w materiałach telewizyjnych. Przed dołączeniem do KP pracowała w agencji PR Weber Shandwick a jej klientami byli m.in.: The Walt Disney Company, USP Zdrowie czy Nespresso. Jest absolwentką ekonomii i dziennikarstwa w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz studiów licencjackich w University of Salford, Manchester i na Uniwersytecie SWPS (Certified Translations). W trakcie studiów miała przyjemność współtworzyć (wtedy jeszcze) Kongres PR, podczas którego dziś występuje. Prywatnie @mamasubiektywnie – mama Amelki i Tymka, pasjonatka zdrowego życia, biegów, tańca i w zasadzie wszelkich sportów.
Izabela TWORZYDŁO | Dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej, Bank BNP Paribas
Rzeczniczka Prasowa w Banku BNP Paribas, w którym odpowiada za komunikację wewnętrzną, zewnętrzną oraz social media. Z branżą public relations związana od blisko 15 lat. Ekspertka z bogatym doświadczeniem w zakresie tworzenia i realizacji strategii komunikacji korporacyjnej, zarządzania sytuacjami o potencjale kryzysowym oraz komunikowania transakcji fuzji i przejęć. Jest współinicjatorką i liderką programu „Kobiety zmieniające BNP Paribas”, który promuje diversity&inclusion w Banku BNP Paribas.
Kuba ANTOSZEWSKI | Senior PR Manager, Kantar
Socjolog, uczył się m. in. u prof. Nadava Kennana. W 1990 roku współzakładał instytut SMG/KRC (obecnie Kantar), gdzie pracuje do dziś. Przez wiele lat był szefem zespołu badawczego , specjalizował się w badaniach służących tworzeniu strategii marketingowych i komunikacji marketingowej. Od ponad 20 lat odpowiedzialny za współtworzenie wizerunku instytutu, komunikację, marketing oraz kontakty z mediami, a także za badania społeczne.
Jerzy CISZEWSKI | CEO, Hanami Communications
Były dziennikarz sportowy. W 1994 roku założył agencję “Ciszewski Public Relations”, którą z przerwą prowadził do 2011, gdy firma została przejęta przez MSLGroup. W rządzie Marka Belki był wiceministrem edukacji i p. o. ministra sportu. Przez wiele lat prowadził zajęcia na różnych uczelniach w całym kraju. Ciągle czynny zawodowo.
Marek WRÓBEL | Prezes Zarządu, Fundacja Republikańska
Zaczynał jako dziennikarz. W PR od 1995 roku. W latach 2001-2015 prowadził agencję Neuron, z roczną przerwą na pracę szefa gabinetu politycznego w Ministerstwie Gospodarki. Działał w organizacjach branży PR, m.in. prowadził fundację internetPR.pl i współtworzył REPR. Uczył adeptów. Dziś jest prezesem Fundacji Republikańskiej.