Janusz SCHWERTNER, Dziennikarz Onetu

Dziennikarz Onetu. Publikował m.in. na łamach „Playboya” i tygodnika Esquire”. Wcześniej związany z miesięcznikiem „?dlaczego”, tygodnikiem „Bloomberg Businessweek Polska” i „Przeglądem Sportowym”. Pomysłodawca projektu „Smoleńsk. 96 wspomnień”. Zdobywca Grand Press 2018 w kategorii „News”. Laureat Nagrody im. Fikusa za dziennikarstwo najwyższej próby i finalista Nagrody im. Torańskiej. Dwukrotnie zdobywał Grand Prix Nagrody Dziennikarzy Małopolski oraz trzykrotnie zwyciężał w konkursie „People Awards” Ringier Axel Springer Polska. Nominowany do Grand Press i Mediatorów za tekst o mobbingu w „Szlachetnej Paczce”. Prowadzi zajęcia z dziennikarstwa internetowego na SWPS.

Małgorzata MEJER, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej

Z firmą P&G związana od 1995, pełniła w niej różne funkcje związane z komunikacją. Obecnie w jej zakresie obowiązków znajduje się ochrona i budowanie wizerunku firmy na 9 rynkach europejskich. Jest współtwórczynią projektów takich jak „Podaruj dzieciom słońce”, największa kampania marketingu społecznego w Polsce, „Czysta Ziemia”, czy „Dziękuję Ci, Mamo”. Wieloletnia jurorka największego konkursu PR w Polsce, Złote Spinacze, w którym pełniła też funkcje przewodniczącej komisji jurorskiej i Przewodniczącej Jury. Wcześniej pracowała m.in. na Uniwersytecie Warszawskim i w polskim Biurze Informacji Technicznej Kodak. Jest członkiem Rady Uczelni SGH i Rady Marketingu Polskiego Komitetu Olimpijskiego.  

Olivia DROST, Managing Partner at Spotlight Agency

Absolwentka Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego i studiów magisterskich na London School of Economics and Political Science. W ramach stypendium Ministerstwa Nauki i Kultury Indonezji studiowała język indonezyjski na dżakarckiej politechnice. Otrzymała wyróżnienie President’s Education Awards Program za osiągnięcia naukowe od prezydenta USA Baracka Obamy (2012). Laureatka nagrody głównej w konkursie TVN i Grupy Polska Press na reportaż im. Macieja Szumowskiego (2015) oraz wyróżnienia w konkursie Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich za najlepszy reportaż w kategorii dziennikarstwo społeczne (2016). Współpracowała z Onetem, indonezyjskim CNN, Wprost.pl, „Gazetą Wyborczą” i National Geographic Poland. Od stycznia 2019 roku pełni stanowisko partnerki zarządzającej w Spotlight Agency, a od sierpnia pracuje jako mentor ds. mediów i marketingu dla zagranicznych startupów w Startup Hub Poland. Odwiedziła 24 państwa na 4 kontynentach. Zakochana w Azji Południowo-Wschodniej, a szczególnie w Indonezji, gdzie mieszkała przez rok.

Arkadiusz MIERZWA, Head of Communications, Jeronimo Martins Polska

Od sierpnia 2017 r. na stanowisku Corporate Communications Senior Managera w Jeronimo Martins Polska odpowiada za relacje sieci Biedronka z mediami oraz kształtowanie pozytywnego wizerunku lidera polskiej branży handlowej. Wcześniej prowadzący i członek grona ekspertów programu „Firmowe ewolucje”, emitowanego na antenie TVP1. W latach 2013-2016 dyrektor ds. komunikacji i PR oraz rzecznik prasowy platformy nc+ i CANAL+ w Polsce. Wcześniej, od 2008 r. do 2013 r., rzecznik prasowy oraz dyrektor biura relacji z mediami i komunikacji zarządu Banku Pekao SA. Dwukrotnie w tym okresie znalazł się na podium prestiżowego konkursu branżowego „Protony” w kategorii „Najlepszy rzecznik prasowy”. W latach 2003-2008 jako dziennikarz ekonomiczny i reporter TVN24, a także TVN CNBC Biznes, relacjonował wydarzenia ekonomiczne i biznesowe z całego świata, m. in. z Kazachstanu, Brazylii, USA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich oraz Forum Ekonomiczne w szwajcarskim Davos. Absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego, a także American Studies Center tej samej uczelni. W 2019 roku ukończył Advanced Management Programme IESE Business School w Barcelonie.

Magdalena BRZEZIŃSKA, Kierownik Działu Korporacyjnego Grupy Żywiec

Senior Corporate Affairs Manager w Grupie Żywiec S.A., gdzie odpowiada za budowanie reputacji firmy, relacje z interesariuszami, komunikację korporacyjną i społeczną odpowiedzialność biznesu. Z branżą public relations związana od 15 lat. Ekspert z doświadczeniem w zakresie tworzenia i realizacji strategii komunikacji korporacyjnej, CSR oraz komunikacji wewnętrznej dla firm z sektora FMCG, finansowego, transportowego i energetycznego. Przed objęciem stanowiska Szefa Działu Spraw Korporacyjnych Grupy Żywiec S.A., kierowała zespołem specjalizującym się w komunikacji korporacyjnej, CSR i employer branding w agencji HAVAS PR Warsaw. Stworzone przez nią programy były wielokrotnie nagradzane w konkursach Złote Spinacze i Content Marketing Awards. Prowadziła również szkolenia z zakresu komunikacji korporacyjnej m.in. we współpracy z Institute for International Research oraz Francuską Izbą Przemysłowo-Handlową. Mentorka Vital Voices. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

Cyprian MACIEJEWSKI, Główny specjalista w Urzędzie Miejskim w Gdańsku, Członek Zarządu PSPR

Praktyk PR z kilkunastoletnim doświadczeniem – zarówno po stronie klienta jak i agencji. Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations oraz członek zwyczajny Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej. Pracuje w gdańskim magistracie oraz jako niezależny doradca. Specjalizuje się w komunikowaniu i budowaniu relacji dla takich branż opresyjnych jak energetyka, gospodarka odpadami, budownictwo infrastrukturalne czy ciepłownictwo. Był rzecznikiem prasowym i odpowiadał za PR oraz CSR jednego z największych zakładów zagospodarowania odpadów w Polsce (ZU Sp. z o.o.), wprowadzając spółkę do „Rankingu Odpowiedzialnych Firm” i Raportu „Odpowiedzialny Biznes w Polsce. Dobre Praktyki”, a także inicjując pierwszy w Polsce raport GRI G4 wśród podmiotów publicznych z sektora gospodarki odpadami. Przez sześć lat PR Manager w trójmiejskiej agencji Ambermedia odpowiedzialny przede wszystkim za strategie i plany komunikacyjne, obsługę klienta, new business.

Adam BURAK, Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN

Absolwent stosunków międzynarodowych Uniwersytetu Wrocławskiego, studiów podyplomowych w WSE im. ks. Józefa Tischnera w Krakowie na kierunku dziennikarstwo i PR, posiada również tytuł MBA. W Grupie ORLEN, jako Członek Zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, nadzoruje realizację skonsolidowanej strategii komunikacyjnej w obszarze komunikacji korporacyjnej, marketingowej i sponsoringowej jak również rozwój kanałów komunikacji digitalowej w Polsce oraz na rynkach zagranicznych. Jest odpowiedzialny za budowę struktur i modelu biznesowego agencji mediowej powołanej we współpracy z PZU S.A. Wcześniej związany z branżą paliwowo-energetyczną oraz sektorem finansowym. Pełnił m.in. funkcję dyrektora komunikacji i marketingu w największych polskich spółkach z WIG20, tworząc i wdrażając strategię komunikacji korporacyjnej, marketingowej i sponsoringowej. Posiada również szerokie doświadczenie w marketingu sportowym i dziennikarstwie. W latach 2012-2016 pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu i PR oraz rzecznika prasowego Stadionu Wrocław, natomiast w latach 2008-2012, jako dziennikarz, związany był z telewizją Polsat. Juror branżowego konkursu Złote Spinacze oraz członek kapituły programu 50 Kreatywnych w Biznesie magazynu BRIEF.

Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon

Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Pełnił funkcję doradcy zarządu m.in. Association of Business Service Leaders (ABSL), Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, WKS Śląsk Wrocław. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl) – promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom oraz Zawartosci (zawartosci.com) – skupionej na insightach i foresightach strategicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, SWPS, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Wykładowca na studiach MBA (m.in. na WSH we Wrocławiu). Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie “Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów. Więcej: szymonsikorski.pl 

Stefan BOGUCKI, PR & Community Manager Poland, Revolut

Stefan Bogucki dołączył do zespołu Revolut 1 czerwca 2018 roku jako PR & Community Manager. Jest odpowiedzialny za działania komunikacyjne związane z wejściem na lokalny rynek i budową marki w Polsce i regionie CEE. Ma ponad 11 lat doświadczenia w komunikacji na rzecz spółek z sektora finansów, usług profesjonalnych i nowych technologii. Zanim dołączył do Revolut przez 5 lat był konsultantem PR w Partner of Promotion, następnie 5 lat w polskim biurze Grayling, a kolejne 2 lata jako Senior Associate doradzał klientom Hill+Knowlton Strategies (WPP). Jego doświadczenie obejmuje m.in. tworzenie strategii komunikacyjnej spółki, koordynowanie pracy agencji PR w krajach CEE, zarządzanie sytuacjami o potencjale kryzysowym, audyt kampanii PR, wprowadzanie na rynek nowych usług finansowych oraz komunikowanie transakcji fuzji i przejęć. Realizował działania PR dla firm takich jak Luno, Twino, Facebook, Chubb, Innova Capital, GE Capital, AIG, ING, BNY Mellon, BZ WBK, Erste, Provident i Wonga. Wspierał klientów biorących udział w procesie konsultacji społecznych ustaw i wdrażania nowych regulacji w sektorze bankowym, ubezpieczeniowym i pożyczkowym.

Kamil BOLEK, Chief Marketing Officer, LifeTube

Dyrektor marketingu w LTTM, największej w Polsce grupie świadczącej usługi z zakresu wideo i influencer marketingu, w skład której wchodzą LifeTube, TalentMedia, HubYT i Mellon Media. Po kilkudziesięciu konferencjach, na których występował i kilkuset godzinach szkoleń, które poprowadził, Kamil doszedł do wniosku, że pisanie własnego bio (i do tego w trzeciej osobie!) jest nieco dziwne i chyba czas z tym coś zrobić. Całe swoje doświadczenie postanowił więc skrócić do: „Dzielę się wiedzą o YouTube, youtuberach i influencer marketingu. Chętnie podzielę się również z Tobą :)”

dr hab. Karina STASIUK-KRAJEWSKA, profesor Uniwersytetu SWPS

Zajmuje się etyką public relations oraz teorią komunikacji i mediów. Kierownik Katedry Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na U SWPS we Wrocławiu, inicjatorka i autorka programów studiów w obszarze komunikacji wizerunkowej, w  tym zwłaszcza public relations. Ekspertka i autorka niemal stu publikacji (naukowych i popularyzatorskich) w zakresie jakościowych i ilościowych badań komunikacji (w tym zwłaszcza teorii dyskursu) oraz aksjologii mediów (zwłaszcza w kontekście etyki PR i dziennikarstwa).

Monika KRAJEWSKA, była Dyrektor Departamentu Zarządzania Komunikacją i Marketingiem PGE Polska Grupa Energetyczna S.A.

Menadżer z ponad dwudziestoletnim doświadczony i lider zespołu w obszarze komunikacji i marketingu. Jest ekspertem w obszarze zarządzania strategicznego, public affairs, media relations. Absolwentka Nauk Politycznych na Uniwersytecie Gdańskim, studiów doktoranckich na kierunku finanse publiczne na Uniwersytecie Szczecińskim, uczestnik studiów MBA na Politechnice Warszawskiej. Pracowała w Ministerstwie Finansów, PKN Orlen, Sygnity, a od 2017 w PGE SA. Wieloletnia właścicielka agencji PR obsługującej klientów korporacyjnych i instytucjonalnych. Realizowała projekty doradcze, komunikacyjne i marketingowe w kraju i za granicą. Zarządzała wielomilionowymi budżetami oraz zespołem ponad 120 osób w rozproszonej strukturze macierzowej. Zdobywczyni wielu nagród i branżowych wyróżnień. Prywatnie mama Szymona, miłośniczka podróży, biegania oraz właścicielka psa Akity Inu.

Damian Ziąber, Rzecznik Prasowy, Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny

Od niemal 20 lat zajmuje się komunikacją w biznesie, z czego większość w finansach osobistych i ubezpieczeniach. W ciągu swojej kariery pracował dla wielu uznanych marek, takich jak Philip Morris, Ambra SA, d. Sygma Bank (obecnie BNP Paribas Polska), czy Link4. Pełnił wiele ról związanych z komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną, przechodząc przez wszystkie szczeble kariery zawodowej. W Sygma Banku był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce w sektorze bankowym. W latach 2014-2019 prowadził własną działalność w obszarze PR dla kilku firm z różnych sektorów – Betacom, Promedica24, Hotel Bayjonn, Sygma Bank, British American Tobacco Augustów – na stale będąc związanym z Prudential Polska jako jego PR manager i rzecznik prasowy. W latach 2019-2020 kierował biurem komunikacji korporacyjnej Grupy PZU, pełniąc również rolę jej rzecznika prasowego. Projekty, które realizował i wspierał zdobywały nagrody w polskich (Effie, Golden Arrow) i międzynarodowych konkursach brażnowych (Magellan Awards i Spotlight Awards). Od kwietnia 2020r. jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i juror konkursu Effie Awards 2020.

Rafał Rudzki, Partner Associate, Deloitte Polska, Sustainability Consulting Central Europe

Rafał jest ekspertem w obszarze zarządzania, zrównoważonego rozwoju społecznego, gospodarczego i środowiskowego. Posiada kilkunastoletnie doświadczenia zawodowego, zarówno w środowisku korporacyjnym, publicznym jak i pozarządowym. W zespole doradztwa ds. zrównoważonego rozwoju w Deloitte Central Europe doradza polskim i zagranicznym klientom i odpowiada za koordynację działań Deloitte w tych obszarach w 19 krajach Europy Środkowej. Koncentruje się na doradztwie klientom w zakresie strategii i transformacji biznesowej; analiz rynkowych i ekonomicznych, w tym raportowanie wpływu oraz raportowania danych pozafinansowych oraz zarządzanie reputacją; komunikacją i angażowaniem interesariuszy. Rafał jest absolwentem Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Erasmus University w Rotterdamie oraz University of Cambridge. Publikuje m.in. w tygodniku POLITYKA i uczy strategii społecznej odpowiedzialności biznesu na Uniwersytecie im. Leona Koźmińskiego w Warszawie. Ponadto aktywnie promuje Social Progress Index, a także jest członkiem Rady Towarzystwa Ekonomistów Polskich

prof. Bolesław Rok, Dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu, Katedra Przedsię-biorczości i Etyki w Biznesie, ALK

Koordynator studiów podyplomowych „CSR. Cele Zrównoważonego Rozwoju w strategii firmy”. Dyrektor Centrum Badań Przedsiębiorczości Pozytywnego Wpływu, Katedra Przedsiębiorczości i Etyki w Biznesie, Akademia Leona Koźmińskiego. Koordynator programu „Climate Leadership powered by UN Environment” realizowanego w ramach UNEP/GRID Warszawa. Członek rad programowych w wielu organizacjach pozarządowych, juror w konkursach branżowych. Od ponad 30 lat związany z biznesem jako przedsiębiorca, doradca, rzecznik etyki i promotor społecznej odpowiedzialności biznesu. Współautor corocznego Rankingu Odpowiedzialnych Firm i Startupów Pozytywnego Wpływu dla Kozminski Business Hub, współzałożyciel Forum Odpowiedzialnego Biznesu, uczestnik wielu polskich i międzynarodowych projektów z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, neutralności klimatycznej biznesu, przygotowywania i wdrażania programów etyki, odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju.

Krzysztof OLSZEWSKI, Rzecznik Prasowy, mBank S.A.

Piarowiec z 15-letnim doświadczeniem w pracy dla firm z branży finansowej. Od 10 lat w roli rzecznika prasowego mBanku. Odpowiada za komunikację z mediami i crisis management na rynkach, na których obecny jest bank (Polska, Czechy, Słowacja). Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów podyplomowych z marketingu internetowego w Szkole Głównej Handlowej. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Luiza JURGIEL-ŻYŁA, Prezeska PSPR

Prezeska zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i PR Manager w Cresa Polska, międzynarodowej firmie doradczej w branży nieruchomości komercyjnych. Wcześniej przez siedem lat pracowała w agencji FIRST Public Relations, ostatnio na stanowisku Account Director, gdzie pracowała dla takich klientów jak Cushman & Wakefield, Turner Broadcasting System (w szczególności CNN International, Cartoon Network, Boomerang i TCM) i A+E Networks (marki: Lifetime, HISTORY, CI Polsat). Absolwentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej (spec. Public Relations i Corporate Identity) i Socjologii (spec. Komunikacja społeczna i badanie rynku) na Uniwersytecie Wrocławskim. Na rzecz branży PR działa od 2008 roku, kiedy była menadżerką ogólnopolskiego cyklu seminariów PR Regionów organizowanego przez PSPR.

Krzysztof MOCZULSKI, Zastępca Dyrektora Biura Komunikacji, Rzecznik Prasowy, PLL LOT

Rzecznik prasowy i z-ca Dyrektora Biura Komunikacji jest związany z PLL LOT od 2014 roku. Od początku swojej kariery w spółce realizuje projekty związane z projektowaniem i wdrażaniem standardów obsługi pasażera oraz pozycjonowaniem marki.
W czasie ostatnich 5 lat pracował na stanowisku zastępcy dyrektora Biura Produktu, gdzie odpowiadał m.in.: za standard produktu pokładowego PLL LOT, czy konfigurację wnętrz nowych samolotów. Przed dołączeniem do zespołu LOT-u Krzysztof Moczulski odpowiadał za marketing i komunikację w takich firmach, jak Iveco czy BP, pracując m.in. dla marki Castrol.

Adam JAROSZ, Managing Partner, General Manager, Be Communications, Prezes Zarządu Związku Firm Public Relations

Kieruje firmą od jej powstania w 2010 roku. W branży pracuje 23 lata, współtworząc i realizując programy zintegrowanej komunikacji dla podmiotów reprezentujących praktycznie wszystkie sektory rynku, m.in. technologię, telekomunikację, finanse, zdrowie, przemysł obronny, konsulting biznesowy oraz fmcg i produkty luksusowe. Zajmuje się obszarem komunikacji korporacyjnej i kryzysowej, a także doradztwem w zakresie działań dla marek, CSR i Public Affairs. Jest certyfikowanym coachem MLC, jako mentor prowadzi także projekty doradztwa dla kadry menedżerskiej zarządów polskich i międzynarodowych spółek. W aktualnej kadencji jest Prezesem Związku Firm Public Relations w Polsce.

Marek WRÓBEL, Prezes Zarządu Fundacji Republikańskiej

Prezes i współzałożyciel Fundacji Republikańskiej, konserwatywnego think-tanku i środowiska politycznego. Wcześniej przez ćwierć wieku pracował najpierw jako dziennikarz, a potem PR-owiec. Prowadził m. in. agencję Neuron, fundację internetPR.pl, był członkiem Rady PSPR, Rady Etyki PR, jurorem nagrody Złote Spinacze. Przez lata był branżowym działaczem, publicystą, edukatorem, a przez chwilę nawet raperem.

Joanna SADZIK, Prezeska Stowarzyszenia WIOSNA

Prezeska zarządu i dyrektorka zarządzająca Stowarzyszenia WIOSNA. Od kilkunastu lat buduje skuteczne zespoły, które pamiętając o celu, nie tracą człowieka z oczu. Prowadzi szkolenia z zakresu CSR, zarządzania, pracy projektowej, komunikacji w zespole. Wykłada na SWPS oraz prowadzi warsztaty dla dzieci i rodziców na Uniwersytecie Dzieci. Z WIOSNĄ związana od 2012 roku, także w roli wolontariuszki Szlachetnej Paczki. Przez lata tworzyła merytorykę Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości, w ostatnich latach zarządzała działem programów społecznych oraz działem komunikacji i budowania relacji.

Konrad KRUCZKOWSKI, Dyrektor ds. komunikacji Stowarzyszenia WIOSNA

Dyrektor marketingu i komunikacji w Stowarzyszeniu WIOSNA. Od 10 lat zajmuje się komunikacją: był dyrektorem kreatywnym agencji 1000ideas i dyrektorem artystycznym w OPCOM, Od listopada 2017 roku zarządzał działem komunikacji w Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. Autor bloga haloziemia.pl, gdzie realizuje złożone projekty społeczne. Wydał dwie książki reporterskie: Halo Człowiek. Rozmowy o tym co ważne (2016) i Halo Tato. Reportaże o dobrym ojcostwie (2017). Za projekt „Halo Tato” otrzymał główną nagrodę w konkursie „Kampania Społeczna 2016” a rok później Złotego Spinacza. Jest także laureatem Nagrody „Newsweeka” im. Teresy Torańskiej, nagród Blog Roku 2013, Blog Blogerów 2013 i Blog Roku 2013 w kategorii „Polityka, publicystyka i społeczeństwo” oraz Blog Forum Gdańsk Award dla Blogera Odpowiedzialnego Społecznie (2015, 2016).

Łukasz ŚWIERŻEWSKI, członek Zarządu, Polska Agencja Prasowa

Obecnie Członek Zarządu Polskiej Agencji Prasowej. W latach 2016-2018 Dyrektor Biura Komunikacji i Promocji Ministerstwa Finansów. W latach 2013 – 2016 związany był z PKO BP, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Departamentu Komunikacji Korporacyjnej oraz Rzecznika Prasowego. W latach 1999-2004 był dziennikarzem „Pulsu Biznesu”; pracował też jako zastępca Redaktora Naczelnego „Harvard Business Review Polska” i Drektor ICAN Research.

Maciej KRZYSZTOSZEK, Rzecznik Prasowy, LINK4 oraz Koordynator Klubu Rzeczników PSPR

Od 2017 roku Rzecznik Prasowy LINK4, gdzie odpowiada za komunikację korporacyjną, w tym działania PR, relacje z mediami i komunikację wewnętrzną. Od 2018 roku członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i koordynator Klubu rzeczników prasowych PSPR. Wcześniej związany z Urzędem Komisji Nadzoru Finansowego, w którym realizował kampanie społeczne i odpowiadał za kontakty z mediami. Ma także ponad 8-letnie doświadczenie dziennikarskie, które przez lata zdobywał w redakcjach biznesowych, m.in. TVN CNBC, TV Biznes, Bloomberg Businessweek Polska i Rzeczpospolita. Jest absolwentem Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Maria ANDRZEJEWSKA, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa

Z UNEP/GRID-Warszawa związana od ponad dwudziestu lat, organizacją kieruje od roku 2008 r. Geograf z ponad 25 letnim doświadczeniem w projektach środowiskowych. Ekspert UN Environment Programme, zaangażowana w opracowanie raportu Global Environment Outlook 6 oraz zakresu merytorycznego World Environment Situation Room. Inicjatorka Partnerstwa na rzecz realizacji środowiskowych Celów Zrównoważonego Rozwoju „Razem dla środowiska” (2016), platformy współpracy partnerów (administracja publiczna, ambasady, instytucje naukowe, biznes, samorządy, NGOs i inne) w tematyce dotyczącej zrównoważonego rozwoju. Współinicjatorka i koordynatorka. Programu Climate Leadership powered by UN Environment. Zaangażowana w szereg działań wspierających zrównoważony rozwój oraz podnoszących świadomość ekologiczną.  

Marzena STRZELCZAK, Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Prezeska Zarządu i Dyrektorka Generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Od 2016 roku odpowiada także za rozwój Karty Różnorodności i współpracę z Platformą Diversity Charters przy Komisji Europejskiej. Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, zarządzania różnorodnością, członkini jury wielu konkursów: Verba Veritatis, LGBT+,Business Awards, Gwiazdy Dobroczynności, Pióro odpowiedzialności, Ludzie którzy zmieniają biznes. Na co dzień zarządza Zespołem FOB, uczestnicząc w kształtowaniu wszystkich projektów i programów łącząc to z pracą w Zarządzie nad strategicznym rozwojem organizacji. Ekspertka związana wcześniej z sektorem biznesowym, branżą finansowo-ubezpieczeniową i energetyczną, gdzie odpowiadała za projekty komunikacji korporacyjnej, dialogu ze społecznościami lokalnymi oraz tworzenie strategii zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu w dużych grupach kapitałowych.

Magdalena PRZYSŁUPSKA, Rzecznik Prasowy, Fundacja DKMS

Absolwentka Dziennikarstwa i Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Marketing Medialny i Public Relations. Od ponad 10 lat w branży, jako specjalista public relations oraz szeroko rozumianej komunikacji sektora medycznego i ochrony zdrowia. Obecnie Rzeczniczka Prasowa w Fundacji DKMS, odpowiedzialna za planowanie strategii komunikacji zewnętrznej organizacji oraz długofalowych działań komunikacyjnych. Wcześniej Manager ds. Komunikacji Zewnętrznej w międzynarodowym koncernie farmaceutycznym, w którym zajmowała się planowaniem i realizacją strategii komunikacyjnej i marketingowej dla marek OTC, crisis management oraz wsparciem działań Public Affairs i Market Access. Miłośniczka radia, która z rozrzewnieniem wspomina cztery intensywne i arcyciekawe lata pracy w Polskim Radio.

Katarzyna BRONIAREK, Dyrektorka ds. komunikacji, IKEA Retail Sp. z o.o.

Dyrektorka ds. Komunikacji IKEA, odpowiada za strategię komunikacji Grupy Ingka w Polsce, z firmą związana od prawie siedmiu lat. Wcześniej pracowała m.in. w Westwing Home & Living oraz agencji United PR. Absolwentka stosunków międzynarodowych w Collegium Civitas oraz Podyplomowego Studium Komunikacji Korporacyjnej w SGH. Prywatnie lubi podróżować, praktykuje i uczy jogi.

Arkadiusz BRULIŃSKI, Dyrektor Biura Komunikacji i Marketingu Lechii Gdańsk oraz Rzecznik Prasowy klubu

Dyrektor Biura Komunikacji i Marketingu Lechii Gdańsk oraz Rzecznik Prasowy klubu. Z komunikacją w branży ubezpieczeniowej pożegnał się jako szef biura PR i nowych mediów Grupy PZU, a wcześniej przez osiem lat pracował w Grupie ERGO Hestia jako Rzecznik Prasowy oraz Dyrektor Biura Komunikacji. Komunikacją zajmuje się od 2007 roku, kiedy rozpoczął pracę jako rzecznik prasowy spółki GPEC. Bruliński z wykształcenia jest tłumaczem języka niemieckiego (Uniwersytet Warszawski), ukończył studia podyplomowe na kierunku Public Relations (Uniwersytet SWPS) oraz uzyskał tytuł MBA (GFKM/ Rotterdam School of Management).

Martyna WĘGRZYN, Kierownik Działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów, DANONE

Martyna Węgrzyn, Kierownik działu Komunikacji Zewnętrznej, Wizerunku i Eventów na Polskę i Kraje Bałtyckie w DANONE. Z grupą spółek DANONE związana początkowo jako Rzecznik Prasowy Żywiec Zdrój. Pierwsze doświadczenie zawodowe zdobywała w agencjach PR i jako PR Manager w jednej z największych firm farmaceutycznych. Prowadziła projekty nagradzane podczas ważnych konkursów branżowych, jak SABRE, European Excellence Award czy Impactor. W codziennej pracy, stawia na niestandardowe pomysły na działania PR i ich rzetelną realizację oraz konsekwentnie budowane, stałe relacje z interesariuszami. Z relacjami zewnętrznymi związana jest od początku swojej ścieżki zawodowej. Absolwentka ekonomii oraz podyplomowych studiów public relations w Szkole Głównej Handlowej i na Uniwersytecie Warszawskim.

Szymon JANIAK, Managing Director, Co-founder, Czysta3.VC

Współtwórca i Dyrektor Zarządzający funduszu Venture Capital Czysta3.VC inwestującego w spółki technologiczne na wczesnym etapie rozwoju. Ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla podmiotów o zasięgu międzynarodowym.Doświadczenie zdobywał m.in. jako Dyrektor Generalny 1450 S.A., Dyrektor Marketingu i Przewodniczący Rady Nadzorczej notowanej na GPW Grupy Trinity S.A. inwestującej w spółki z obszaru IT i świadczącej usługi z zakresu corporate finance. Dyrektor Marketingu i członek zarządu OORT Inc – jednego z najbardziej znanych start-upów z branży IOT z siedzibą w Dolinie Krzemowej. Członek rad nadzorczych kilku spółek o profilu technologicznym. Autor licznych artykułów branżowych oraz wystąpień na eventach medialnych i konferencjach m.in. w Londynie, Nowym Jorku czy Szanghaju.

Maciej BUDZICH, mediafun.pl

Maciek “mediafun” Budzich. Autor bloga o mediach, marketingu i internecie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Przygląda się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropi nieetyczny marketing “szemrany”, wykorzystuje i testuje większość dostępnych narzędzi społecznościowych. Nadal nie wie czy reklama kłamie. 

Monika KULIK, Ekspert ds. Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, ORANGE Polska

Monika Kulik, która zajmuje się społeczną odpowiedzialnością  biznesu i zrównoważonym rozwojem: biznesowo i praktycznie – w Orange Polska, społecznie – w Forum Odpowiedzialnego Biznesu, naukowo – jako doktorantka Akademii L. Koźmińskiego.

dr Dorota KLESZCZEWSKA, Rzecznik Prasowy, Dyrektor ds. PR Instytutu Matki i Dziecka oraz Prezes Zarządu Fundacji Instytutu Matki i Dziecka

Dr n. o zdrowiu Dorota Kleszczewska – Prezes Fundacji Instytutu Matki i Dziecka. Wieloletni ekspert w obszarach komunikacji korporacyjnej, zarządzania kryzysem oraz public affairs. Doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu rozbudowanych projektów CSR. Jej pasja to kreacja. We wszystkim, co robi, stawia na innowacyjne podejście, niestandardowe rozwiązania oraz synergię płynącą z różnych obszarów i dziedzin. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów współfinansowanych ze środków unijnych, ponad 10-letnie doświadczenie w organizacji programów, konferencji czy imprez masowych. Pełnomocnik Dyrektora ds. PR IMiD. Wieloletni instruktor harcerski.