Ryan SOCASH, USA, Founder & Managing Director Mediakraft TV

Jest absolwentem fotografii na Columbia College w Chicago, gdzie pracował również jako asystent legendarnego jazzmana – Williama Russo. W 2012 roku Ryan rozpoczął pracę w Polskim Radiu jako prowadzący serii wywiadów „Socash and the Stars” oraz współgospodarz porannego programu „Bed and Breakfast” na kanale czwartym Polskiego Radia. Ryan był członkiem obsady programów online „Pollywood” oraz „Socash” wyprodukowanych przez Wirtualną Polskę, a jego doświadczenie w branży muzycznej pomogło mu nawiązać współpracę z Piotrem Roguckim oraz zespołem COMA w charakterze konsultanta PR podczas wydawania albumu “Don’t Set Your Dogs on Me”. W 2012 zaczął budować fundamenty dla polskiej jednostki międzynarodowej sieci MCN — Mediakraft Networks. która ma ponad 100 mln wyświetleń miesięcznie. Aktualnie Ryan pracuje jako dyrektor zarządzający w Mediakraft TV, jest też gospodarzem programu „Kult America” – jego autorskiej produkcji, poświęconej odkrywaniu kulturowych tożsamości XXI w.

Michał LEKSIŃSKI, Dyrektor PR, CEC Government Relations, Rzecznik Prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2

Dyrektor ds. PR związany z firmą CEC Government Relations. Z wykształcenia politolog, absolwent 5 kierunków studiów podyplomowych: psychologia społeczna (SWPS), psychologia motywacji (SWPS), Szkoła mistrzów pióra (Collegium Civitas), Strategiczny Wywiad Biznesowy (Akademia Koźmińskiego), London School of PR (ZFRP). Pomysłodawca unikatowego kierunku studiów podyplomowych (Collegium Civitas) – Marketing Sportów Ekstremalnych, gdzie zgromadził wykładowców ze świata sportu, mediów i biznesu powiązanych ze sportami wysokiego ryzyka. Zwiedził ponad 45 krajów świata. Wspinał się na 5 kontynentach. Kolekcjoner najwyższych skoków świata na bungee. Twórca charytatywnego projektu „7 Happy Summits” – Korony Ziemi dla Fundacji Happy Kids. Prywatnie miłośnik alpinizmu. Manager projektu i rzecznik prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2 17/18. Pomaga i współtworzy serwisy dla twórców (Patronite.pl – największa platforma e-mecenatu w kraju), dla podróżników (sharemap.org – serwis mapowy do planowania i prezentowania podróży).

Wojciech JABCZYŃSKI, Szef biura prasowego i rzecznik Orange Polska

Od 2008 roku rzecznik Orange Polska i szef biura prasowego firmy. Z branżą PR związany od 1999 roku. Wcześniej przez 5 lat dziennikarz i redaktor Gazety Wyborczej. Realizował wiele projektów z zakresu PR korporacyjnego, produktowego i zarządzania kryzysowego. Jeden z pierwszych rzeczników, który w Polsce prowadził blog korporacyjny. Entuzjasta i praktyk wykorzystania social mediów w komunikacji PR. 

Kamila BAWOLSKA, Dyrektor ds. komunikacji, Artgeist

Posiada wieloletnie, praktyczne doświadczenie w tworzeniu oraz wdrażaniu strategii komunikacyjnych. Od lat zajmuje się wprowadzaniem oraz efektywnym realizowaniem procesów z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz zewnętrznej. Tworzy oraz wdraża efektywne strategie z zakresu PR, komunikacji kryzysowej, employer brandingu oraz CSR. Swoje doświadczenie zdobywała jako Specjalista ds. marketingu, a następnie PR Manager m.in. w strukturach PGNiG, Work Service, Impela. Obecnie pełni funkcje Dyrektora ds. komunikacji w firmie artgeist, jednego z globalnych producentów i dystrybutorów artykułów wyposażenia wnętrz. Od lat dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem szkoląc i ucząc. Przez lata współpracowała z Uniwersytetem Wrocławskim, na którym prowadziła zajęcia z zakresu PR. Z szeroko pojętą komunikacją związana jest nie tylko jej aktywność zawodowa ale i pasja.

Katarzyna WILCZEWSKA, Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej, PEPCO Poland

Specjalista z kilkunastoletnim doświadczeniem w zakresie komunikacji korporacyjnej i zarządzania marką.  Prowadziła projekty z zakresu szeroko rozumianego PRu dla branż takich jak: FMCG, retail, sektora energetycznego i elektrotechnicznego. Między innymi, przez kilkanaście lat kierowała kluczowymi aktywnościami z zakresu komunikacji nastawionej na realizację strategii biznesowej w Kompanii Piwowarskiej. Obecnie pracuje w firmie PEPCO – europejskiej sieci dyskontów, na stanowisku Corporate Communication Manager, gdzie odpowiada za kreowanie marki korporacyjnej, projekty w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz zarządzanie kryzysowe na każdym z 10 rynków, gdzie obecnie firma prowadzi swą działalność.

Adam BURAK, Dyrektor Wykonawczy ds. Komunikacji Korporacyjnej PKN ORLEN

Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej w PKN ORLEN S.A. oraz członek Rady Nadzorczej Unipetrol, a.s. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie komunikacji, public affairs i marketingu. Menedżer w spółkach giełdowych z branży energetycznej i finansowej. Były dziennikarz radiowy i telewizyjny. Wykładowca akademicki, szkoleniowiec i doradza ds. wizerunku. Absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera na kierunku dziennikarstwo i PR oraz studiów Executive MBA organizowanych przez GFKM.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce.

Adam ŁASZYN, Prezes Zarządu ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu i strateg w Agencji PR Publicon

Były Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Pełnił funkcję doradcy zarządu m.in. Association of Business Service Leaders (ABSL), Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej, WKS Śląsk Wrocław. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day (socialmediaday.pl) – promującej rewolucje jaka dokonuje się dzięki nowym mediom oraz Zawartosci (zawartosci.com) – skupionej na insightach i foresightach strategicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, SWPS, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Wykładowca na studiach MBA (m.in. na WSH we Wrocławiu). Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie “Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Pracował i pracuje przede wszystkim dla największych firm z branży finansowej, nieruchomości, FMCG, BPO/BSS, sektora publicznego, gmin i samorządów. Więcej: szymonsikorski.pl 

Aleksandra WITKOWSKA, Senior PR Manager w Agencji PR Publicon

Absolwentka kulturoznawstwa na Uniwersytecie Łódzkim, studentka komunikacji wizerunkowej na Uniwersytecie Wrocławskim. Finalistka konkursu “PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów, wyróżniona za strategię dla marki IKEA w konkursie Young Creatives Cannes (KTR). Prowadząca kierunku “Communication Design” dla fundacji Uniwersytet Dzieci. Pracowała i pracuje m.in. dla marek takich, jak Skanska, NOKIA, Polski Związek Firm Deweloperskich, Mobile Vikings Polska, East Studio (komunikacja filmu “Broad Peak”) czy XEOS (joint venture Lufthansa Technik i GE Aviation). Odpowiada m.in. za relacje z mediami, doradztwo strategiczne, prowadzenie kanałów społecznościowych czy organizację eventów. Realizowała strategie z zakresu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, PR korporacyjnego, produktowego, zarządzania kryzysowego i CSR.

Marta PIETRANIK-PACUŁA, Head of Communication XEOS, joint venture Lufthansa i GE

Ekspert z dwudziestoletnim doświadczeniem w obszarze komunikacji, Public Relations, marketigu i CSR w różnych branżach (lotnictwo, telekomunikacja, e-commerce, medycyna, HORECA). Od dwóch lat tworzy od podstaw wizerunek XEOS – pierwszego w Polsce centrum naprawy silników lotniczych zbudowanego pod Wrocławiem przez joint venture Lufthansa Technik i GE Aviation. Wykładowca i współpracownik Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Z wykształcenia filolog hiszpański, z zamiłowania – uczestnik rajdów i wypraw offroadowych.

Bartosz STANISZEWSKI, Head of Sales Mediakraft TV

Uwielbia życie z pasją! Absolwent Zarządzania ze specjalnością Marketing na Uniwersytecie Gdańskim. Pomysłodawca prestiżowego Likes Festival – pierwszego festiwalu dla blogerów i vlogerów, na którym wystąpili wszyscy wielcy polskiej sceny – Ponki, Abstrachuje, Maffashion, Topowa Dycha, Łukasz Jakóbiak i setki innych. Menadżer gwiazd, wykreował wizerunek takich grup jak „Leszcze” czy „Neo Retros”. Specjalista od influencer marketingu, fascynują go media. Prywatnie pasjonat sportu, maratończyk i zapalony kolarz.

Michał GEMBAL, CMO, Spokesman ARCUS S.A.

Absolwent Szkoły Głównej Handlowej oraz podyplomowych studiów Zarządzania Firmą w Warunkach Nowej Ekonomii (SGH oraz Institut Francais de Gestion w Paryżu). Praktyk zarządzania strategicznego, doradztwa IT, marketingu oraz zarządzania kryzysowego. Adherent wartości w życiu prywatnym i zawodowym. Miłośnik kuchni z różnych stron świata, siatkówki, książek historycznych i turystyki górskiej.
Doświadczenie: Wydawnictwo Prawnicze PWN, Reed Elsevier, LexisNexis, Hubert Burda Media, IT AUDIT, GRUPA ARCUS.

Adam KASPRZYK, Dyrektor PR LOTOS S.A.

Rzecznik prasowy oraz dyrektor ds. komunikacji Grupy LOTOS S.A. Wcześniej zatrudniony w Grupie ENERGA, gdzie również pełnił funkcję rzecznika prasowego. Przedtem przez półtora roku pracował jako dyrektor programowy i dyrektor ds. rozwoju i studia telewizyjnego w Polskim Radiu Koszalin. Przez wiele lat zawodowo związany z ogólnopolskimi stacjami radiowymi i telewizyjnymi.

Adam AMBROZIK, Corporate Affairs Manager VELUX

Menadżer ds. Korporacyjnych VELUX Polska, Prezes Związku Pracodawców Firm Produkcyjnych. Prawnik, ekonomista, absolwent Advanced Management Program (AMP) na IESE Business School. W firmie VELUX odpowiada za obszar regulacji prawnych, współpracę z sektorem publicznym oraz organizacjami pracodawców i innymi organizacjami biznesowymi. Wcześniej pracował w Ministerstwie Skarbu Państwa jako Radca Ministra oraz Dyrektor Departamentu Restrukturyzacji i Pomocy Publicznej. Odpowiedzialny był za nadzór nad spółkami w restrukturyzacji. Członek rad nadzorczych, m.in. Orlen, Polimex – Mostostal, PAIIZ. Wcześniej doświadczenie zdobywał w prywatnej grupie kapitałowej IMCG, na stanowisku Wiceprezesa Zarządu i menadżera ds. korporacyjnych. Przez 7 lat pracował też w organizacji pozarządowej Pracodawcy RP, gdzie na stanowisku Zastępcy Dyrektora Generalnego odpowiadał za cały merytoryczny obszar aktywności organizacji.

Olaf KRYNICKI, Director of Communications, Samsung Electronics Polska

Pasjonat nowych technologii, a przede wszystkim tego, co przed nami. Praktyk i teoretyk public relations. Wychowanek profesora Jerzego Olędzkiego, którego darzy niezwykłą estymą. Swoją pracę magisterską poświęcił tematyce manipulacji w polityce, polityce którą uważa za niezwykłe pole doświadczeń w dziedzinie komunikacji. Od ponad 7 lat rzecznik prasowy Samsung Electronics w Polsce.

Aida BELLA, Dyrektor Biura Rzecznika Prasowego, Rzecznik Prasowy Totalizatora Sportowego Sp. z o.o.

Absolwentka Politechniki Opolskiej oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Marketing Sportu. Aktualnie kończy studia MBA – SGH. Swoje doświadczenie z zakresu komunikacji zdobywała pracując m.in. dla Telewizji Polskiej S.A. Polskiego Związku Piłki Nożnej oraz GKS Katowice. Komentatorka sportowa oraz prezenterka telewizyjna. Całe życie zawodowo związana ze sportem, a od 3 lat z Totalizatorem Sportowym. Wielokrotna mistrzyni Polski w short tracku i medalistka Mistrzostw Europy.

Adrian KUBICKI, Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej i Rzecznik prasowy PLL LOT

Z LOT związany od 2014 roku, gdy w ramach struktur komunikacji korporacyjnej tworzył zręby PR na rynkach międzynarodowych. Od listopada 2015 roku pełni funkcję dyrektora biura komunikacji korporacyjnej i rzecznika prasowego LOT-u. Na tym stanowisku jest odpowiedzialny za tworzenie i realizację polityki medialnej, sponsoringowej, działania wizerunkowe oraz komunikację kryzysową spółki. Odpowiada też za wydawanie magazynu pokładowego Kaleidoscope. W swojej pracy promuje intensywny rozwój  LOT-u, który w ciągu ostatnich dwóch lat otworzył ponad 40 nowych połączeń, w tym nowe połączenia z Warszawy do Los Angeles i Newark oraz z Krakowa do Chicago i Rzeszowa do Newark. 
Ukończył Instytut Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku socjologia ze specjalizacją w zakresie negocjacji, mediacji i rozwiązywania konfliktów. Przez ponad pięć lat był dziennikarzem newsroomu Grupy Radiowej TIME, gdzie oprócz pracy reporterskiej był autorem oraz prowadzącym autorskiej audycji o tematyce podróżniczej oraz wydawcą wieczornych pasm publicystycznych. 

Stanisław MYSZKOWSKI, Właściciel Game Over Cycles - Harley-Davidson oraz Yamaha

W 2012 roku założył Game Over Cycles, pierwszą firmę z Polski, która osiągnęła międzynarodowy sukces w branży motocykli typu custom. Działająca w podkarpackiej wsi Lisie Jamy, ekipa GOC jest znana z tworzenia oryginalnych maszyn, takich jak Behemoth Bike, czyli customowy motocykl inspirowany i zbudowany we współpracy z polską i światową i ikoną muzyki metalowej – zespołem Behemoth czy The Recidivist – pierwszy na świecie wytatuowany motocykl. Konstrukcje GOC zdobywały nagrody na najbardziej poważanych konkursach w branży motocyklowej. Firma zdobyła już osiem trofeów na European Bike Week (EBW), w tym cztery razy prestiżową nagrodę publiczności “People’s Choice Award”. W sierpniu 2017 roku GOC jako pierwsza firma z Polski otrzymała nagrodę na Rat’s Hole Custom Bike Show – najstarszym i najbardziej prestiżowym konkursie motocykli customowych na świecie organizowanym na Sturgis Motorcycle Rally  w amerykańskiej miejscowości Sturgis (Południowa Dakota).

Maciej "mediafun" BUDZICH, Autor bloga: blog.mediafun.pl

Autor bloga o mediach, marketingu i internecie – mediafun.pl. Pasjonat, obserwator i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Przygląda się kampaniom reklamowym, działaniom public relations, mniej lub bardziej udanym akcjom wirusowym, tropi nieetyczny marketing „szemrany”,
Przez Onet „Blog Roku” wybrany blogerem dekady, przez blogerów (Blog Forum Gdańsk) wybrany blogerem odpowiedzialnym społecznie. W wolnym chwilach wielki fan Skandynawii i Islandii oraz dobrej whisky. Nadal nie wie czy reklama kłamie.

Wojciech SZYMAŃSKI, Ekspert ds. e-marketingu, e-commerce oraz e-PR.

Prezes Zarządu agencji e-marketingowej Ideo Force Sp. z o.o. oraz dyrektor Działu Marketingu Internetowego w agencji interaktywnej Ideo Sp. z o.o. W firmie oprócz koordynowania pracą zespołu przygotowuje strategie marketingowe, strategie e-PR oraz plany media relations w Internecie. Pracował m.in. dla: BPH TFI, SKOK, Śnieżka, Polpharma, LG, Wirtualna Polska, Black Red White, Wolters Kluwer. Łączy pracę zawodową stricte związaną z e-marketingiem i e-commerce z pasją dzielenia się wiedzą. Jest wykładowcą Wyższej Szkoły Europejskiej, Akademii Leona Koźmińskiego, Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania. Jest autorem wielu książek, artykułów oraz publikacji, między innymi: „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka”, „Content marketing – współczesny poradnik po marketingu treści”, „E-marketing – kompendium dla menadżerów”, „Leksykon pozycjonowania”. W wolnych chwilach jeździ na motocyklu oraz chodzi po polskich górach.

dr Grzegorz HAJDUK, Communication manager, Greinplast Sp. z o.o.

dr Grzegorz Hajduk od 2015 roku pełni funkcję communication managera w firmie Greinplast sp. z o.o., produkującej chemię budowlaną. Od 18 lat pracuje jako wykładowca z zakresu marketingu i public relations na Uniwersytecie Rzeszowskim. Autor kilkudziesięciu publikacji poświęconych problematyce skuteczności komunikacji marketingowej. Ekspert Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Prywatnie – pasjonat biegów długodystansowych. 

 

Marcin SZCZUPAK, Kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Media Navigator. Specjalista w zakresie badań mediów. Konsultant medialny, autor analiz marketingowych i badań public relations. Pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku public relations oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Interesują go nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, zagadnienia public relations i marketingu, sprzedaży i zarządzania. Występował w charakterze eksperta opracowującego standard kompetencji dla zawodu: analityk informacji i raportów medialnych oraz jako ewaluator i członek komisji dla zawodów: analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych i specjalista zarządzania informacją.