Prelegenci 2025

Damian Ziąber
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Od ponad dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w biznesie.
W trakcie swojej kariery pracował dla wielu organizacji, w tym w branży ubezpieczeniowej, bankowej, FMCG, hotelarskiej, IT. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce, a w swojej roli profesjonalnego komunikatora przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej – od asystenta i specjalisty po dyrektora biura komunikacji i rzecznika największej grupy finansowej w tej części Europy. Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo UE w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczniczek i rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji.
W przeszłości był jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji PR na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu, a także rocka i muzyki w ogóle. Na co dzień jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Karolina Łuczak
Dyrektorka Komunikacji,
Rzeczniczka Prasowa Provident Polska
Od początku swojej kariery zawodowej zaangażowana w tematy komunikacyjne spółek z branży finansowej.
W Provident Polska od 2013 roku, gdzie najpierw odpowiadała za projekty PR, następnie została Communications Managerem, a od stycznia 2018 roku jest odpowiedzialna za pracę biura prasowego i komunikację wewnętrzną, włącznie z komunikacją sprzedażową. Zaangażowana w liczne projekty z obszarów media relations, social media, komunikacji korporacyjnej, analityki mediów, employer brandingu, public affairs, sustainability. Bliskie jej sercu są kwestie związane z aktywizacją i rozwojem kobiet na rynku pracy i równouprawnieniem kobiet i mężczyzn. Jest aktywną członkinią Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i szefową działającego w jego strukturach Klubu Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych. Wcześniej przez ponad 5 lat odpowiadała za PR, komunikację wewnętrzną i CSR w ING Lease, ING Car Lease, ING Commercial Finance. Pierwsze kroki w finansach stawiała w towarzystwie ubezpieczeniowym Generali. Absolwentka Dziennikarstwa i PR i Marketingu Politycznego. Uczestniczka licznych szkoleń i kursów związanych z komunikacją, rozwojem kompetencji menedżerskich i zarządzaniem. Lubi ludzi, poznawanie nowych zakątków Europy, zawsze chętnie wraca do Hiszpanii, bacznie obserwuje trendy związane z komunikacją, hobbystycznie przygląda się strategiom komunikacyjnym firm z branży fashion.

Arkadiusz Szczepański
Dyrektor Generalny Jacobs & Schwartz
Jest wykładowcą na poznańskiej uczelni COLLEGIUM DA VINCI. Prowadzi zajęcia z Crisis Managementu i Designu relacji – to jego fun. Zawodowo, zajmuje się budowaniem strategii i komunikacją kryzysową, dokonuje analiz medialnych. Tworzy zespoły kryzysowe, dokumentację – manuale kryzysowe. Zarządza i wdraża rozwiązania IT, które pomagają mu dywersyfikować zagrożenia w komunikacji kryzysowej. Współpracuje z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie mediowym i psychologami bądź socjologami posiadającymi praktyczną wiedzę na temat skutków hejtu na zachowania ludzkie. Tworzy “personal branding” managementu, szkoli i buduje pozycję przewagi. Pracuje przy kryzysach, tam gdzie zwykle ludzie tracą życie, aktywa, wizerunek, rzadziej z markami.

Dariusz Tworzydło
Ekspert ds. Public Relations
Profesor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego w latach 2019-2024. Ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych, systemów informatycznych oraz public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University oraz Politechnice Rzeszowskiej. Obecnie zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim. Pracował m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, PWSZ w Oświęcimiu oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.

Marcin Szczupak
CEO Mediaboard Polska
Marcin Szczupak to wykładowca akademicki, współpracujący z takimi uczelniami jak Uniwersytet Jagielloński, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Bankowa. Jego działalność dydaktyczna obejmuje tematy związane z public relations, marketingiem i zarządzaniem informacją.
Jest współtwórcą i autorem kilku mierników wykorzystywanych w branży marketingu i PR, które pomagają w ocenie efektywności działań komunikacyjnych. Jest także autorem licznych publikacji dotyczących komunikacji, zarządzania informacją i komunikacji kryzysowej w firmach.
Jest również ekspertem w branżowych konkursach takich jak PR Wings, organizowanych przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Jako juror i konsultant, przyczynia się do wyznaczania standardów w branży i oceny najlepszych praktyk w zakresie public relations.
Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów. Dzięki jego doświadczeniu i wiedzy, agencja stała się liderem na rynku analizy mediów, oferując zaawansowane usługi dla klientów z różnych sektorów. Jako specjalista w zakresie badań mediów, pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Jego analizy i badania stały się fundamentem strategicznych decyzji komunikacyjnych wielu organizacji.
Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu, gdzie ukończył kierunek public relations, oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Solidne wykształcenie oraz wieloletnie doświadczenie praktyczne sprawiają, że jest jednym z czołowych ekspertów w Polsce w dziedzinie public relations i zarządzania informacją.
Jego zainteresowania obejmują nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, a także zagadnienia związane z public relations, marketingiem, sprzedażą i zarządzaniem. Występuje jako ekspert w projektach mających na celu opracowanie standardów kompetencji zawodowych. Brał udział w tworzeniu standardów dla takich zawodów jak analityk informacji i raportów medialnych, analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych oraz specjalista zarządzania informacją. Jego praca w tych obszarach znacząco przyczyniła się do rozwoju i profesjonalizacji rynku informacji i analiz medialnych w Polsce.

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk
Doktor nauk społecznych
Dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk od lat działa w obszarze PR, koncentrując się przede wszystkim na branży sportowej. Jest kierowniczką ds. komunikacji i PR w Polskiej Agencji Antydopingowej oraz dwukrotną laureatką tytułu jednej z 50 najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym.
Jej osiągnięcia w komunikacji i PR zostały docenione w prestiżowych konkursach, takich jak Złote Spinacze, PR Wings, SportBiz Awards czy Sport Biznes Polska.
Jako mówczyni i trenerka wystąpień publicznych, łączy praktyczne doświadczenie z wiedzą naukową. Posiada tytuł doktora nauk społecznych, a jej dysertacja dotycząca polaryzacji mediów w Polsce została uznana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji za najlepszą pracę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych.
Współpracując z Fundacją „Graj z Głową”, aktywnie angażuje się w upowszechnianie tematyki zdrowia psychicznego w polskim środowisku sportowym, wprowadzając ten istotny temat do debaty publicznej.

Por. SG Sylwia Wojtowicz
Naczelnik Wydziału Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej
Z wykształcenia dziennikarz i specjalista ds. public relations. Kieruje Wydziałem Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej, odpowiadając za kształtowanie wizerunku oraz komunikację wewnętrzną formacji. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji kampanii społeczno-informacyjnych, realizując projekty także dla Departamentu Porządku Publicznego MSWiA.
W 2022 roku w odpowiedzi na wybuch wojny w Ukrainie, przygotowała autorską międzynarodową kampanię „NIE UFAJ BEZGRANICZNIE. Nie stań się ofiarą handlu ludźmi” realizowaną dla MSWiA. W 2024 roku opracowała materiał dotyczący problematyki pracy przymusowej „Zatrudnieni w niewolę”, który jest prezentowany m.in. podczas spotkań i oficjalnych wydarzeń związanych z prezydencją Polski w Radzie UE.
Posiada doświadczenie w pracy w służbach prasowych Straży Granicznej, współpracy z rzecznikami prasowymi służb porządku publicznego oraz w działaniach realizowanych bezpośrednio z Departamentem Komunikacji Społecznej MSWiA.

Insp. Katarzyna Nowak
Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Policji
Służbę w Policji rozpoczęła 26 lat temu na jednym z poznańskich komisariatów, przez lata służąc głównie w pionie kryminalnym i kontrolnym. W latach 2020-2023 pełniła funkcję koordynatora ds. przestępstw z nienawiści w Biurze Kryminalnym Komendy Głównej Policji.
Była pierwszym rzecznikiem Centralnego Biura Śledczego Policji. Od grudnia 2023 roku pełni natomiast funkcję rzecznika prasowego Komendanta Głównego Policji i Dyrektora Biura Komunikacji Społecznej Komendy Głównej Policji.
Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także studiów podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

St. bryg. Karol Kierzkowski
Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
Karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej m. st. Warszawy. W latach 2005-2009 pełnił funkcję dowódcy zastępu oraz dowódcy sekcji w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej PSP nr 1. Równocześnie w latach 2006-2009 pełnił funkcję oficera łącznikowego Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej (SGPR), uczestnicząc w licznych szkoleniach w ramach Mechanizmu Wspólnotowego Unii Europejskiej oraz NATO. W 2010 roku jako członek HUSAR POLAND brał udział w misji ratowniczej po trzęsieniu ziemi na Haiti.
Od 2009 roku związany jest z Komendą Wojewódzką PSP w Warszawie. Od 2010 roku pełni również funkcję nieetatowego oficera prasowego mazowieckiego komendanta wojewódzkiego PSP, udzielając informacji mediom oraz koordynując działania komunikacyjne na terenie województwa mazowieckiego, w tym podczas licznych działań ratowniczych.
W listopadzie 2021 roku rozpoczął pracę w Komendzie Głównej PSP w Wydziale Prasowym, a od 2022 roku pełni funkcję rzecznika prasowego komendanta głównego PSP. Odpowiada za koordynację działań komunikacyjnych oraz współpracę ze środkami masowego przekazu, zapewniając skuteczny przepływ informacji dotyczących działalności Państwowej Straży Pożarnej.

Por. SG Piotr Zakielarz
Rzecznik Prasowy Komendanta Bieszczadzkiego Oddziału SG
Jako rzecznik kieruje działaniami Zespołu Prasowego Komendanta BiOSG. Jest absolwentem AWF w Poznaniu oraz studiów podyplomowych w zakresie Public Relations na UJ w Krakowie, jak również Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Międzynarodowego na UAM w Poznaniu. W działaniach komunikacyjnych wykorzystuje kilkunastoletnie doświadczenie służby granicznej. Koordynował misje przedstawicieli służb granicznych i policyjnych delegowanych na Podkarpacie. Sam uczestniczył też w działaniach międzynarodowych organizowanych przez Agencję Frontex w Grecji, Włoszech i Hiszpanii. Za komunikację w Bieszczadzkim Oddziale SG odpowiada od początku 2018 roku, z kolei funkcję rzecznika prasowego objął w lutym 2022 roku. W służbie i pracy motywują go wyzwania. Pasjonat paralotniarstwa, nurkowania i żeglarstwa.

Bp Artur Ważny
Biskup Diecezji Sosnowieckiej
Podczas Kongresu będzie uczestnikiem dyskusji na temat: „Otwarta komunikacja w czasach kryzysu: doświadczenia Diecezji Sosnowieckiej i polskiego kościoła”.
Absolwent studiów doktoranckich z teologii pastoralnej na kierunku teologia małżeństwa i rodziny na UKSW w Warszawie. Pełnił funkcję diecezjalnego duszpasterza akademickiego oraz diecezjalnego koordynatora Światowych Dni Młodzieży. Był dyrektorem Wydziału ds. Nowej Ewangelizacji Kurii Diecezjalnej w Tarnowie. Jako duszpasterz młodzieży i akademicki dostrzegał konieczność głoszenia Ewangelii za pomocą nowych środków wyrazu, dlatego był członkiem zespołu redakcyjnego pisma „Winda” – tarnowskiego dodatku do tygodnika „Droga” oraz współprowadził audycje dla młodzieży „Na strychu” w diecezjalnym radiu RDN. Przez kilkanaście lat uczestniczył w Ogólnopolskiej Inicjatywie Ewangelizacyjnej „Przystanek Jezus”, mającej na celu ewangelizację uczestników „Przystanku Woodstock”. Autor wielu książek. W Konferencji Episkopatu Polski pełni funkcję Przewodniczącego Zespołu KEP ds. Nowej Ewangelizacji oraz jest członkiem Rady Biskupów ds. Duszpasterstwa Młodzieży.

Kolejni niebawem
bądź na bieżąco
Od 25 lat najważniejsze wydarzenie
branży w Polsce
• warto tam być