Prelegenci 2025

Jakub Wątor

Dziennikarz

Dziennikarz, pracował w Gazecie Wyborczej, Wirtualnej Polsce, Spider’s Web i w Gońcu. Od kilku lat śledzi świat influencerów, co jakiś czas ujawniając mniejsze i większe dramy. Od jego materiału zaczęła się afera Pandora Gate. Autor książki “Influenza. Mroczny świat influencerów”. Najlepiej śledzić go na X.com (@10kubawator), TikToku (@10kubawator) lub Instagramie (@watorjakub).

Damian Ziąber

Polskie Stowarzyszenie Public Relations

Od ponad dwudziestu lat zajmuje się szeroko pojętą komunikacją w biznesie.
W trakcie swojej kariery pracował dla wielu organizacji, w tym w branży ubezpieczeniowej, bankowej, FMCG, hotelarskiej, IT. Był jednym z pierwszych rzeczników klientów w Polsce, a w swojej roli profesjonalnego komunikatora przeszedł wszystkie szczeble kariery zawodowej – od asystenta i specjalisty po dyrektora biura komunikacji i rzecznika największej grupy finansowej w tej części Europy. Studiował prawo oraz zarządzanie w Uniwersytecie Warszawskim, a także prawo UE w Europejskim Instytucie Uniwersyteckim we Florencji i komunikację w Quadriga University w Berlinie. Jest aktywnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i działającego przy nim Klubu rzeczniczek i rzeczników prasowych, a także panelistą i prelegentem wielu wydarzeń poświęconych komunikacji.

W przeszłości był jurorem branżowych konkursów (Effie, PR Wings). Prowadzi zajęcia ze studentami specjalizacji PR na Wydziale Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Miłośnik (historii) rodzinnego Dolnego Śląska oraz (historii) Bliskiego Wschodu, a także rocka i muzyki w ogóle. Na co dzień jest rzecznikiem prasowym Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.

Karolina Łuczak

Dyrektorka Komunikacji, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, Prezeska PSPR

Od początku swojej kariery zawodowej zaangażowana w tematy komunikacyjne spółek z branży finansowej.

W Provident Polska od 2013 roku, gdzie najpierw odpowiadała za projekty PR, następnie została Communications Managerem, a od stycznia 2018 roku jest odpowiedzialna za pracę biura prasowego i komunikację wewnętrzną, włącznie z komunikacją sprzedażową. Zaangażowana w liczne projekty z obszarów media relations, social media, komunikacji korporacyjnej, analityki mediów, employer brandingu, public affairs, sustainability. Bliskie jej sercu są kwestie związane z aktywizacją i rozwojem kobiet na rynku pracy i równouprawnieniem kobiet i mężczyzn. Członkini Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, w latach 2023-25 była szefową działającego w jego strukturach Klubu Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych. W marcu 2025 została wybrana na prezeskę stowarzyszenia.

Wcześniej przez ponad 5 lat odpowiadała za PR, komunikację wewnętrzną i CSR w ING Lease, ING Car Lease, ING Commercial Finance. Pierwsze kroki w finansach stawiała w towarzystwie ubezpieczeniowym Generali.

Absolwentka Dziennikarstwa i PR i Marketingu Politycznego. Uczestniczka licznych szkoleń i kursów związanych z komunikacją, rozwojem kompetencji menedżerskich i zarządzaniem. Lubi ludzi, poznawanie nowych zakątków Europy, zawsze chętnie wraca do Hiszpanii, bacznie obserwuje trendy związane z komunikacją, równowagę pozwala jej osiągnąć codzienna praktyka jogi.

Arkadiusz Szczepański

Dyrektor Generalny Jacobs & Schwartz

Jest wykładowcą na poznańskiej uczelni COLLEGIUM DA VINCI. Prowadzi zajęcia z Crisis Managementu i Designu relacji – to jego fun. Zawodowo, zajmuje się budowaniem strategii i komunikacją kryzysową, dokonuje analiz medialnych. Tworzy zespoły kryzysowe, dokumentację – manuale kryzysowe. Zarządza i wdraża rozwiązania IT, które pomagają mu dywersyfikować zagrożenia w komunikacji kryzysowej. Współpracuje z kancelariami prawnymi specjalizującymi się w prawie mediowym i psychologami bądź socjologami posiadającymi praktyczną wiedzę na temat skutków hejtu na zachowania ludzkie. Tworzy “personal branding” managementu, szkoli i buduje pozycję przewagi. Pracuje przy kryzysach, tam gdzie zwykle ludzie tracą życie, aktywa, wizerunek, rzadziej z markami. 

Dariusz Tworzydło

Ekspert ds. Public Relations

Profesor nauk społecznych w dyscyplinie nauki o komunikacji społecznej i mediach. Dr hab. nauk społecznych w dyscyplinie nauki o mediach. Profesor Uniwersytetu Warszawskiego w latach 2019-2024. Ekspert z zakresu ekonomii, badań społecznych, systemów informatycznych oraz public relations. Absolwent UMCS w Lublinie, a także studiów podyplomowych na Akademii Ekonomicznej w Krakowie, WSB-National Louis University oraz Politechnice Rzeszowskiej. Obecnie zatrudniony na Uniwersytecie Warszawskim. Pracował m.in. na Uniwersytecie Wrocławskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, PWSZ w Oświęcimiu oraz w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Prezes zarządu Exacto sp. z o.o. oraz Newsline sp. z o.o. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego. Wiceprezes Zarządu Związku Pracodawców „Klastry Polskie”.

Marcin Szczupak

CEO Mediaboard Polska

Marcin Szczupak to wykładowca akademicki, współpracujący z takimi uczelniami jak Uniwersytet Jagielloński, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Wyższa Szkoła Bankowa. Jego działalność dydaktyczna obejmuje tematy związane z public relations, marketingiem i zarządzaniem informacją.

Jest współtwórcą i autorem kilku mierników wykorzystywanych w branży marketingu i PR, które pomagają w ocenie efektywności działań komunikacyjnych. Jest także autorem licznych publikacji dotyczących komunikacji, zarządzania informacją i komunikacji kryzysowej w firmach.
Jest również ekspertem w branżowych konkursach takich jak PR Wings, organizowanych przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Jako juror i konsultant, przyczynia się do wyznaczania standardów w branży i oceny najlepszych praktyk w zakresie public relations.
Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów. Dzięki jego doświadczeniu i wiedzy, agencja stała się liderem na rynku analizy mediów, oferując zaawansowane usługi dla klientów z różnych sektorów. Jako specjalista w zakresie badań mediów, pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Jego analizy i badania stały się fundamentem strategicznych decyzji komunikacyjnych wielu organizacji.

Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu, gdzie ukończył kierunek public relations, oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Solidne wykształcenie oraz wieloletnie doświadczenie praktyczne sprawiają, że jest jednym z czołowych ekspertów w Polsce w dziedzinie public relations i zarządzania informacją.

Jego zainteresowania obejmują nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, a także zagadnienia związane z public relations, marketingiem, sprzedażą i zarządzaniem. Występuje jako ekspert w projektach mających na celu opracowanie standardów kompetencji zawodowych. Brał udział w tworzeniu standardów dla takich zawodów jak analityk informacji i raportów medialnych, analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych oraz specjalista zarządzania informacją. Jego praca w tych obszarach znacząco przyczyniła się do rozwoju i profesjonalizacji rynku informacji i analiz medialnych w Polsce.

 

Katarzyna Kopeć-Ziemczyk

Doktor nauk społecznych

Dr Katarzyna Kopeć-Ziemczyk od lat działa w obszarze PR, koncentrując się przede wszystkim na branży sportowej. Jest kierowniczką ds. komunikacji i PR w Polskiej Agencji Antydopingowej oraz dwukrotną laureatką tytułu jednej z 50 najbardziej wpływowych kobiet w polskim biznesie sportowym.

Jej osiągnięcia w komunikacji i PR zostały docenione w prestiżowych konkursach, takich jak Złote Spinacze, PR Wings, SportBiz Awards czy Sport Biznes Polska.

Jako mówczyni i trenerka wystąpień publicznych, łączy praktyczne doświadczenie z wiedzą naukową. Posiada tytuł doktora nauk społecznych, a jej dysertacja dotycząca polaryzacji mediów w Polsce została uznana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji za najlepszą pracę doktorską w dziedzinie mediów elektronicznych.

Współpracując z Fundacją „Graj z Głową”, aktywnie angażuje się w upowszechnianie tematyki zdrowia psychicznego w polskim środowisku sportowym, wprowadzając ten istotny temat do debaty publicznej.

Por. SG Sylwia Wojtowicz

Naczelnik Wydziału Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej

Z wykształcenia dziennikarz i specjalista ds. public relations. Kieruje Wydziałem Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej, odpowiadając za kształtowanie wizerunku oraz komunikację wewnętrzną formacji. Specjalizuje się w tworzeniu i realizacji kampanii społeczno-informacyjnych, realizując projekty także dla Departamentu Porządku Publicznego MSWiA.

W 2022 roku w odpowiedzi na wybuch wojny w Ukrainie, przygotowała autorską międzynarodową kampanię „NIE UFAJ BEZGRANICZNIE. Nie stań się ofiarą handlu ludźmi” realizowaną dla MSWiA. W 2024 roku opracowała materiał dotyczący problematyki pracy przymusowej „Zatrudnieni w niewolę”, który jest prezentowany m.in. podczas spotkań i oficjalnych wydarzeń związanych z prezydencją Polski w Radzie UE.

Posiada doświadczenie w pracy w służbach prasowych Straży Granicznej, współpracy z rzecznikami prasowymi służb porządku publicznego oraz w działaniach realizowanych bezpośrednio z Departamentem Komunikacji Społecznej MSWiA.

Insp. Katarzyna Nowak

Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Policji

Służbę w Policji rozpoczęła 26 lat temu na jednym z poznańskich komisariatów, przez lata służąc głównie w pionie kryminalnym i kontrolnym. W latach 2020-2023 pełniła funkcję koordynatora ds. przestępstw z nienawiści w Biurze Kryminalnym Komendy Głównej Policji.

Była pierwszym rzecznikiem Centralnego Biura Śledczego Policji. Od grudnia 2023 roku pełni natomiast funkcję rzecznika prasowego Komendanta Głównego Policji i Dyrektora Biura Komunikacji Społecznej Komendy Głównej Policji.

Absolwentka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego, a także studiów podyplomowych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

St. bryg. Karol Kierzkowski

Rzecznik Prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej
Absolwent Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie, gdzie w 2005 roku uzyskał tytuł inżyniera na Wydziale Inżynierii Bezpieczeństwa Pożarowego. Następnie kontynuował edukację w Akademii Finansów w Warszawie, zdobywając tytuł magistra na kierunku ekonomika i organizacja ratownictwa.

Karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej m. st. Warszawy. W latach 2005-2009 pełnił funkcję dowódcy zastępu oraz dowódcy sekcji w Jednostce Ratowniczo-Gaśniczej PSP nr 1. Równocześnie w latach 2006-2009 pełnił funkcję oficera łącznikowego Specjalistycznej Grupy Poszukiwawczo-Ratowniczej (SGPR), uczestnicząc w licznych szkoleniach w ramach Mechanizmu Wspólnotowego Unii Europejskiej oraz NATO. W 2010 roku jako członek HUSAR POLAND brał udział w misji ratowniczej po trzęsieniu ziemi na Haiti.

Od 2009 roku związany jest z Komendą Wojewódzką PSP w Warszawie. Od 2010 roku pełni również funkcję nieetatowego oficera prasowego mazowieckiego komendanta wojewódzkiego PSP, udzielając informacji mediom oraz koordynując działania komunikacyjne na terenie województwa mazowieckiego, w tym podczas licznych działań ratowniczych.

W listopadzie 2021 roku rozpoczął pracę w Komendzie Głównej PSP w Wydziale Prasowym, a od 2022 roku pełni funkcję rzecznika prasowego komendanta głównego PSP. Odpowiada za koordynację działań komunikacyjnych oraz współpracę ze środkami masowego przekazu, zapewniając skuteczny przepływ informacji dotyczących działalności Państwowej Straży Pożarnej.

Por. SG Piotr Zakielarz

Rzecznik Prasowy Komendanta Bieszczadzkiego Oddziału SG

Jako rzecznik kieruje działaniami Zespołu Prasowego Komendanta BiOSG.  Jest absolwentem AWF w Poznaniu oraz studiów podyplomowych w zakresie Public Relations na UJ w Krakowie, jak również Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Międzynarodowego na UAM w Poznaniu. W działaniach komunikacyjnych wykorzystuje kilkunastoletnie doświadczenie służby granicznej. Koordynował misje przedstawicieli służb granicznych i policyjnych delegowanych na Podkarpacie. Sam uczestniczył też w działaniach międzynarodowych organizowanych przez Agencję Frontex w Grecji, Włoszech i Hiszpanii. Za komunikację w Bieszczadzkim Oddziale SG odpowiada od początku 2018 roku, z kolei funkcję rzecznika prasowego objął w lutym 2022 roku. W służbie i pracy motywują go wyzwania. Pasjonat paralotniarstwa, nurkowania i żeglarstwa.

Bp Artur Ważny

Biskup Diecezji Sosnowieckiej

Podczas Kongresu będzie uczestnikiem dyskusji na temat: „Otwarta komunikacja w czasach kryzysu: doświadczenia Diecezji Sosnowieckiej i polskiego kościoła”.

Absolwent studiów doktoranckich z teologii pastoralnej na kierunku teologia małżeństwa i rodziny na UKSW w Warszawie. Pełnił funkcję diecezjalnego duszpasterza akademickiego oraz diecezjalnego koordynatora Światowych Dni Młodzieży. Był dyrektorem Wydziału ds. Nowej Ewangelizacji Kurii Diecezjalnej w Tarnowie. Jako duszpasterz młodzieży i akademicki dostrzegał konieczność głoszenia Ewangelii za pomocą nowych środków wyrazu, dlatego był członkiem zespołu redakcyjnego pisma „Winda” – tarnowskiego dodatku do tygodnika „Droga” oraz współprowadził audycje dla młodzieży „Na strychu” w diecezjalnym radiu RDN. Przez kilkanaście lat uczestniczył w Ogólnopolskiej Inicjatywie Ewangelizacyjnej „Przystanek Jezus”, mającej na celu ewangelizację uczestników „Przystanku Woodstock”. Autor wielu książek. W Konferencji Episkopatu Polski pełni funkcję Przewodniczącego Zespołu KEP ds. Nowej Ewangelizacji oraz jest członkiem Rady Biskupów ds. Duszpasterstwa Młodzieży.

Agnieszka Mosór

Dziennikarka

Reporterka, dziennikarka i trenerka medialna. Ma ponad 20 letnie doświadczenie pracy w telewizji jako reporterka, prezenterka Wydarzeń TV Polsat oraz gospodyni wielu programów publicystycznych (Graffiti, Gość Wydarzeń).

Jako korespondentka FRI (Radio France Internationale) przez trzy lata relacjonowała wydarzenia z Polski. Stypendystka Departamentu Stanu USA i Parlamentu Europejskiego. Wykładowczyni sztuki wystąpień publicznych na studiach MBA. Absolwentka podyplomowych studiów z Komunikacji bez Przemocy (NVC).

Pasjonatka prostej komunikacji, opartej na empatii oraz zrozumieniu potrzeb nadawcy i odbiorcy. Na YouTube prowadzi kanał “Diginomia-świat cyfrowego rozwoju”, którego misją jest „Nie bójmy się technologii, nauczmy się jej”. Szkoli i doradza liderom biznesu w zakresie komunikacji.

Renata Poreda

Rzeczniczka Prasowa ASTOR, Wiceprezeska PSPR

Ekspertka PR z ponad 20 letnim doświadczeniem. Od ponad 10 lat związana z branżą przemysłową i nowoczesnych technologii. 

Obecnie łączy funkcję rzeczniczki prasowej FAIRP oraz ASTOR, który jest jednym z członków założycieli Związku Pracodawców Forum Automatyki i Robotyki Polskiej. Wspiera działania CSR, sponsoringowe oraz współtworzy koncepty kreatywne kampanii komunikacyjnych. Redaktor naczelna pisma Biznes i Produkcja w latach 2018-2024. Prowadzi także Biznes i Produkcja Podcast.  

Od 2024 należy do Rady Programowej Studiów Podyplomowych Public Relations i Brand Management w Instytucie Ekonomii, Finansów i Zarządzania UJ, których PSPR jest partnerem. Wykładowczyni na Uniwersytecie Jagiellońskim. W PSPR, po kilkuletniej przerwie, od 2019 roku. W kadencji 2023-2025 w roli członkini zarządu, a od marca 2025 kontynuuje swoją społeczną misję pracy na rzecz branży PR jako wiceprezeska Stowarzyszenia.

Absolwentka podyplomowych studiów w zakresie Public Relations (UJ) oraz Marketingu w sieci (WSE im. ks. J. Tischnera). Ukończyła również prestiżowy program brytyjskiego instytutu „The Chartered Institute of Marketing, prowadzony w Polsce przez Questus – akredytowane centrum egzaminacyjne.

Zwolenniczka nurtu komunikacji empatycznej i nastawionej na autentyczne historie. Prywatnie interesuje się psychologią, motoryzacją, biografiami i kuchennymi eksperymentami. Uwielbia góry i rower. Biega.

Dagmara Anna Prystacka

Ekspert branży mediów, komunikacji i public relations

Była stypendystką i współpracownikiem Głosu Wielkopolskiego, a następnie redaktorem naczelnym „City Magazine”, miesięcznika Agory. Przez blisko 10 lat, jako reporterka, współwydawca i prezenterka na antenie regionalnej jak i ogólnopolskiej pracowała – najpierw w Telewizji Biznes, później w Telewizji Polskiej. Następnie przez trzy lata była zawodowo związana z Grupą Enea S.A., pełniąc tam funkcję rzecznika prasowego i szefa biura prasowego. W 2015 roku objęła funkcję rzecznika prasowego w Volkswagen Poznań, reprezentując cztery zakłady produkcyjne koncernu w Polsce.

Od ponad 10 lat prowadzi także zajęcia dla studentów na wszystkich trybach kształcenia.

Jest absolwentką politologii na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, London School of Public Relations oraz studiów MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. W 2024 roku obroniła pracę doktorską na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa UAM w dyscyplinie o komunikacji społecznej i mediach. Członek PSPR.

Ewa Dziadyk

Kierownik Zespołu PR i Marketingu Fundacji Anny Dymnej „Mimo Wszystko”

Absolwentka filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz ekonomii społecznej na krakowskim Uniwersytecie Ekonomicznym.

Wraz ze swoim zespołem odpowiada za komunikację organizacji pozarządowej, której misją jest wspieranie dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną. Tworzy również i nadzoruje coroczne projekty, które zmieniają w polskim społeczeństwie wizerunek osób z innymi niepełnosprawnościami. Realizuje m.in.: kampanię 1,5%, Festiwal Zaczarowanej Piosenki, Ogólnopolski Festiwal Twórczości Teatralno-Muzycznej Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną „Albertiana” i Ogólnopolski Konkurs Poezji „Słowa dobrze, że jesteście”.

W wieku nastoletnim poszukiwała wrażeń w „sportach ekstremalnych”. Nauczyło ją to chłodnej oceny sytuacji, logicznego myślenia i szybkiego podejmowania racjonalnych decyzji. Jako kobieta dojrzała zawsze nosi w torebce ołówek, scyzoryk i sznurek. Dodatkowo ma tam dwa telefony, drut, chusteczki, notes, apteczkę, kosmetyczkę, śrubokręt, butelkę wody. Właściwie… zamiast torebki zawsze nosi plecak. Uwielbia biegać. Trwa w uzależnieniu od czytania papierowych książek. Gotuje świetnie i z pasją.

Pracę w PR zaczynała pod koniec XX w., w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. Od 22 lat – początkowo jako wolontariuszka – związana jest z Fundacją Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, która m.in. wybudowała i prowadzi dwa ośrodki terapeutyczno-rehabilitacyjne: „Dolinę Słońca” w podkrakowskich Radwanowicach i Warsztat Terapii Zajęciowej w nadbałtyckim Lubiatowie, a obecnie tworzy nad morzem ośrodek wytchnieniowy dla opiekunów osób z niepełnosprawnościami. Od chwili założenia fundacja wsparła leczenie, rehabilitację i edukację ponad 42 000 osób chorych i z niepełnosprawnościami w całej Polsce.

 

Monika Kaczmarek-Śliwińska

Medioznawczyni, profesor UW

Adiunktka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Członkini Polskiej Akademii Nauk (Komitet Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach).

Medioznawczyni, ekspertka i doradczyni w zakresie komunikowania się z mediami i otoczeniem oraz zarządzania sytuacjami kryzysowymi.

Od prawie trzech dekad doradza i szkoli zarządy spółek, przedstawicieli samorządów, instytucji publicznych i innych organizacji. Doradza w sytuacjach trudnych, gdy kryzys przedostanie się do mediów, jak również pomaga konstruować strategie uwzględniające działania prewencyjne minimalizujące ryzyko wystąpienia kryzysu.

Członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej oraz Polskiego Towarzystwa Edukacji Medialnej; ekspertka Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP). Jest biegłą sądową z zakresu mediów i komunikacji społecznej. Pełniła funkcję Wiceprezeski Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations (2011-2013) oraz przez dwie kadencje była członkinią Rady Etyki Public Relations (2010-2014).

Jurorka prestiżowego konkursu branży PR „Złote Spinacze” organizowanego przez Związek Firm Public Relations. Członkini Komisji Copy Advice Rady Reklamy. Laureatka nagród branży PR w kategorii Edukacja: PRoton oraz Lwica PR.

Marta Nowicka 

Dyrektorka w globalnej agencji FleishmanHillard (FH), szefowa zespołu public affairs i komunikacji korporacyjnej

Z komunikacją korporacyjną związana jest ponad 25 lat. Pierwsze zawodowe kroki stawiała w First PR, jednej z pierwszych agencji w Polsce. Zainspirowana cyklem artykułów w Rzeczpospolitej autorstwa Danuty Walewskiej i Almy Kadragic o tym, czym jest PR, postanowiła zadzwonić do „Firsta” i zapytać, czy ją zatrudnią. Zatrudnili. Wcześniej, w Creditanstalt Financial Advisers, pracowała dla raczkujących wówczas funduszy inwestycyjnych.

Początki jej pracy w PR przypadły na czas „sprzed gmaila”, co zawodowo było równie fascynujące – szczególnie w kryzysach, co irytujące, bo wymagało wysyłania informacji faxem w ilościach hurtowych. Przez lata pracowała dla British Airways odpowiadając w Polsce m. in. za komunikację kryzysową. Przełomowym momentem zawodowym był dla niej 11/09.

Do dziś jest związana z akrobacją lotniczą. Pełniła wiele funkcji podczas pokazów lotniczych i zawodów w akrobacji lotniczej o randze międzynarodowej. Lotnictwo uświadomiło jej jak ważne jest zgranie zespołu, nauczyło cierpliwości, pokory i zwracania uwagi na detale. Przede wszystkim jednak nauczyło postrzegania rzeczywistości w kategorii ciągu przyczynowo-skutkowego oraz zbudowało świadomość, że niepowodzeniu można zapobiec na różnych etapach, bo do katastrofy prowadzi łańcuch zdarzeń. Stąd też jej przywiązanie do metody S. Toyody 5 Whys. Prostej i nie zawsze docenianej.

Od 25 lat pracuje po stronie agencji. Ceni agencyjną różnorodność i możliwość pracy w jednym czasie dla firm z różnych sektorów i z różnymi wyzwaniami. Wśród jej klientów były i są największe globalne firmy. Lubi pracować z lokalnymi społecznościami, nawet przy wrażliwych tematach. Angażuje się w prace dla organizacji pozarządowych. Pracuje w międzynarodowym środowisku. Dziś główny zakres jej obowiązków stanowi wspieranie klientów przy zmianach w otoczeniu polityczno-społeczno-ekonomicznym. Specjalizuje się w rzecznictwie i działaniach public affairs, uważa, że nie doceniamy wpływu zjawisk kulturowych na biznes. Ma międzynarodowy certyfikat z zarządzania kryzysowego. Jest też mediatorem.

Bardzo lubi zespół FH i klientów, z którymi pracuje.

Wojtek Kardyś

Ekspert w dziedzinie komunikacji internetowej, social mediów, digital marketingu, e-PR oraz personal brandingu

Jego życie to pasjonująca podróż przez świat social mediowej komunikacji, która uczyniła go czołowym mówcą konferencyjnym w tym temacie.

Zaczynał od klasycznego PR-u i reklamy by w 2017 roku założyć swoją agencję, która pomaga firmom kształtować ich obecność online i strategie marketingowe. W ciągu lat przekształcił się w cenionego konsultanta digital-marketingowego, szkoleniowca oraz content kreatora. 

Specjalizuje się w marketingu influencerskim, strategiach i kryzysach social mediowych, video contencie oraz szeroko rozumianej komunikacji internetowej. Szkoli z LinkedIN (zajął 6 miejsce w Polsce w rankingu Linkfluencers), Twittera/X, Facebooka oraz z Instagramu.

Wykładowca na dwóch uczelniach wyższych,WH AGH w Krakowie oraz Akademii Leona Kozmińskiego w Warszawie.

Jego znaczący wkład w rozwijanie przestrzeni cyfrowej został doceniony przez Komisję Europejską, która w 2022 roku mianowała go Ambasadorem Cyfrowym UE w Polsce.

Na początku 2023 roku rozpoczął serię comiesięcznych eventów edukacyjnych Social Town w Warszawie, których głównym założeniem jest edukacja i zwiększanie świadomości o wpływie social mediów na nasze życie.

Prowadzi cotygodniowe #NaLajwie, rozmowy, wywiady, dyskusje on-line dotyczące szeroko rozumianych social mediów.  

Zdobywca wielu nagród branżowych (min: Złote Spinacze, Złoty Listek CSR, EB STARS, Siłą Przyciągania, nominacja do Kampani Społecznej Roku 2017) oraz mówca na Ted Talks.

Pracuje z takimi klientami jak Biedronka, JYSK Polska, DHL, Grupa Raben, Velo Bank, Grupa Żywiec, Komisja Europejska w Warszawie, Coca-Cola HBC, OPPO, Provident Polska i wiele innych. 

Hanna Pieczyńska

Rzecznik prasowy Zakładu Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie

Rzecznik prasowy z zamiłowaniem do szeroko rozumianej komunikacji. Dzięki współpracy z największymi spółkami komunalnymi w mieście komunikacja kryzysowa i relacyjna nie ma dla niej tajemnic. Od 2023 roku reprezentuje Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Szczecinie będąc jednocześnie członkiem Zespołu informacji o branży w Izbie Gospodarczej Wodociągi Polskie i Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Wcześniej przez prawie 8 lat odpowiadała za kontakt z mediami z ramienia Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego i spółek komunikacyjnych. Była rzecznikiem prasowym jednej z największych imprez plenerowych w regionie, co roku jest także członkiem biura prasowego wydarzeń żeglarskich (Żagle, Finał Regat The Tall Ships Races) w Szczecinie.

Chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem prowadząc warsztaty i szkolenia, zdarza się jej także rola konferansjera. Współpracowała z lokalnym magazynem pisząc teksty o tematyce lifestylowej. Nie lubi siedzieć w miejscu, aktywna w pracy i poza nią.

Marcin Herman

Doradca zarządu Kaczmarski Group

Ekspert w dziedzinie public relations i komunikacji z ponad 20-letnim doświadczeniem. Specjalizuje się w komunikacji podmiotów z sektora finansowego, ochrony zdrowia i innowacji. Od 2022 r. pełni funkcję doradcy zarządu Kaczmarski Group, polskiego lidera rynku informacji gospodarczej, odzyskiwania należności i finansowania przedsiębiorstw.

Poprzednio pracował jako Dyrektor ds. Strategii i Rozwoju w agencji reklamowej bringMore Advertising oraz Corporate PR Director w agencji PR Big Picture. W 2020 r. dołączył do zespołu funduszu venture capital 4growth VC. Wcześniej był szefem działu komunikacji oraz rzecznikiem prasowym Alior Banku.

Od początku kariery zawodowej przez wiele lat związany z agencją PR Profile. W trakcie pracy jako konsultant obsługiwał takich klientów jak m.in. BRE Bank (mBank), InPost, PZU, Orange, PGNiG, Bunge, Polpharma Biologics. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

Kolejni niebawem

bądź na bieżąco

Od 25 lat najważniejsze wydarzenie
branży w Polsce

warto tam być