Informacje na temat sesji naukowej

Organizator sesji naukowej: Katedra komunikacji społecznej i PR WDIB UW

Partner publikacyjny:

Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2022 odbędzie się sesja naukowa pt.To zmienia wszystko? Pandemia, wojna i nowe technologie w public relations. Pytania o etykę, praktyki i normy“.  Sesja zostanie przeprowadzona w dniu 16.09.2022 r. w godzinach 9.00-14.00 w Bristol Tradition & Luxury Hotel w Rzeszowie.

Ostatnie dwa lata to arcyciekawe czasy dla nas wszystkich, także dla branży PR. Z jednej strony, mamy już nieco dość tematyki pandemii, ale też wiemy, że nie da się przejść obok tego złożonego problemu obojętnie. Dziwny czas zagrożenia, jaki wywołała w społeczeństwie pandemia COVID-19 spowodował liczne zmiany zarówno społeczne, jak i ekonomiczne. Inaczej podchodzi się także do kwestii związanych z public relations i komunikacją. I gdy już myśleliśmy, że nieco wyhamowująca pandemia pozwoli nam odetchnąć, napaść Rosji na Ukrainę zdestabilizowała względną normalność w każdej dziedzinie życia. Co na to PR? Czas wojny wymaga innego podejścia do działań komunikacyjnych i strategicznego zarządzania. Na co zwrócić uwagę, kto dziś dobrze sobie radzi, a kogo nie warto naśladować? Jakie są w tym wszystkim miejsce i rola nowych technologii? Jak zmieniają one public relations i jak są przez PR wykorzystywane? Jednakże czy, nawiązując do tytułu książki Naomi Klein, to zmienia wszystko? W tym jakże zmiennym i nieprzewidywalnym, także pod względem biznesowym, świecie warto znaleźć constans, na którym powinniśmy się oprzeć. Normy i zasady profesjonalizmu branży są niezmienne, a etyka – jak nigdy wcześniej – winna być fundamentem działań public relations. Warto tu w Rzeszowie, gdzie spotykają się nasze dwa PR-owskie światy – biznesowy i naukowy – zderzyć nasze spojrzenia i dogłębniej przyjrzeć się tym istotnym kwestiom. Poniżej znajdą Państwo kilka szczególnie ważnych – moim zdaniem – problemów, które chciałbym, byśmy poruszyli podczas sesji naukowej na Kongresie. Nie jest to lista zamknięta, zapraszam do jej uzupełniania i dodawania kolejnych tematów, związanych z public relations i etyką w wyjątkowo trudnych czasach. „Miłość staje się głębsza i szlachetniejsza w nieszczęściu” (Marquez). Czy PR także taki się staje w tych wymagających okolicznościach?

  1. Wyzwania dla polskiej (i nie tylko) branży public relations
  2. Jak przekonać klientów, że PR to must-have na trudne czasy?
  3. Nowy model public relations w pandemii, po niej, na czasy powracającego zagrożenia?
  4. Nowy model PR na czas wojny?
  5. Czy dziś powinniśmy uczyć PR-u inaczej? Nowe kompetencje studentów i absolwentów studiów z zakresu public relations?
  6. Nowe technologie w komunikowaniu – jak innowacje technologiczne zmieniają public relations? Jak public relations wykorzystuje je w praktyce?
  7. Zdalnie znaczy lepiej i łatwiej? Jak zmienił się paradygmat organizowania komunikacji w branży?
  8. Czy w trudnych czasach należy ograniczyć wydatki na PR? Nowa perspektywa ekonomiczna organizacji?
  9. Jak pandemia, wojna i korzystanie z nowych technologii zmieniają finanse organizacji i jakie ma to przełożenie na jej wizerunek i komunikację?
  10. Jeśli wszystko ciągle się zmienia, to co pozostaje niezmienne? Miejsce i rola etyki oraz standardów profesjonalnego public relations w trudnych czasach.

Zapraszam do przesyłania propozycji swoich wystąpień na adres: naukakongres21@gmail.com

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE ORGANIZACYJNE:

  1. Format wystąpienia podczas sesji naukowej: prezentacja PPT (lub równoważna, możliwa do odtworzenia na miejscu). Maksymalnie 10 slajdów
  2. Czas wystąpienia: 20 minut
  3. Struktura wystąpienia:
    Problem – przyczyny – możliwe rozwiązanie
    Na końcu prezentacji obligatoryjnie 1-3 pytań do dyskusji
    Proszę, by zaczynali Państwo swoje wystąpienia od odniesienia się do pytania głównego: Czy to (pandemia, wojna, nowe technologie itp.) zmienia w PR wszystko?
  4. Abstrakt: Do 500 słów
  5. Zgłoszenia:
    Do udziału w sesji naukowej należy zgłosić się  najpóźniej do 2 września poprzez kontakt mailowy z dr Łukaszem Przybyszem, pod adresem: naukakongres21@gmail.com. Każde zgłoszenie zostanie zweryfikowane przez organizatorów i potwierdzone do dnia 5 września 2022 r.
    Oprócz wypełnienia danych w formularzu, wymagane jest zapoznanie się z treścią klauzuli informacyjnej, z zapisami dot. RODO oraz zaznaczenie stosownych zgód. Wymagane jest także przesłanie tytułu i abstraktu wystąpienia na podany powyżej adres e-mail.
  6. Koszt udziału w sesji naukowej:
  • całkowity koszt udziału w sesji naukowej wynosi 890 zł netto + 23% VAT,
  • opłata za publikację wynosi 690 zł netto + 23% VAT.

Warunkiem publikacji jest uzyskanie pozytywnych recenzji. Przyjęte referaty po spełnieniu kryteriów będą opublikowane:

  1. w czasopiśmie „Studia Medioznawcze” – tekst artykułu przygotowanego zgodnie z instrukcją dla autorów wraz z wypełnioną metryką tekstu oraz skanem podpisanego własnoręcznie oświadczenia (trzecia strona metryki tekstu), a także abstrakty z opisem wystąpienia należy przesłać na maila naukakongres21@gmail.com.
  2. kwartalniku Financial Internet Quarterly – podstawowym warunkiem opublikowania artykułu ww. kwartalniku jest powiązanie go z tematyką finansową. Informacje dla autorów znajdują się w poniższym linku https://finquarterly.com/for-authors/

Przewodniczący Panelu Naukowego Kongresu PR
dr Łukasz Przybysz, Uniwersytet Warszawski

DANE KONTAKTOWE:

Adres miejsca Kongresu i Sesji Naukowej:
Bristol Tradition & Luxury Hotel
ul. Mikołaja Kopernika 12 35-069 Rzeszów

Wypełnij formularz zgłoszeniowy, klikając w poniższe pole