Organizator sesji naukowej: Katedra komunikacji społecznej i PR WDIB UW

Partner publikacyjny:

Podczas Kongresu Profesjonalistów Public Relations 2022 odbędzie się sesja naukowa pt. „To zmienia wszystko? Pandemia, wojna i nowe technologie w public relations. Pytania o etykę, praktyki i normy“. Sesja zostanie przeprowadzona w dniu 16.09.2022 r. w godzinach 9.00-14.00 w Bristol Tradition & Luxury Hotel w Rzeszowie.
Ostatnie dwa lata to arcyciekawe czasy dla nas wszystkich, także dla branży PR. Z jednej strony, mamy już nieco dość tematyki pandemii, ale też wiemy, że nie da się przejść obok tego złożonego problemu obojętnie. Dziwny czas zagrożenia, jaki wywołała w społeczeństwie pandemia COVID-19 spowodował liczne zmiany zarówno społeczne, jak i ekonomiczne. Inaczej podchodzi się także do kwestii związanych z public relations i komunikacją. I gdy już myśleliśmy, że nieco wyhamowująca pandemia pozwoli nam odetchnąć, napaść Rosji na Ukrainę zdestabilizowała względną normalność w każdej dziedzinie życia. Co na to PR? Czas wojny wymaga innego podejścia do działań komunikacyjnych i strategicznego zarządzania. Na co zwrócić uwagę, kto dziś dobrze sobie radzi, a kogo nie warto naśladować? Jakie są w tym wszystkim miejsce i rola nowych technologii? Jak zmieniają one public relations i jak są przez PR wykorzystywane? Jednakże czy, nawiązując do tytułu książki Naomi Klein, to zmienia wszystko? W tym jakże zmiennym i nieprzewidywalnym, także pod względem biznesowym, świecie warto znaleźć constans, na którym powinniśmy się oprzeć. Normy i zasady profesjonalizmu branży są niezmienne, a etyka – jak nigdy wcześniej – winna być fundamentem działań public relations. Warto tu w Rzeszowie, gdzie spotykają się nasze dwa PR-owskie światy – biznesowy i naukowy – zderzyć nasze spojrzenia i dogłębniej przyjrzeć się tym istotnym kwestiom. Poniżej znajdą Państwo kilka szczególnie ważnych – moim zdaniem – problemów, które chciałbym, byśmy poruszyli podczas sesji naukowej na Kongresie. Nie jest to lista zamknięta, zapraszam do jej uzupełniania i dodawania kolejnych tematów, związanych z public relations i etyką w wyjątkowo trudnych czasach. „Miłość staje się głębsza i szlachetniejsza w nieszczęściu” (Marquez). Czy PR także taki się staje w tych wymagających okolicznościach?
- Wyzwania dla polskiej (i nie tylko) branży public relations
- Jak przekonać klientów, że PR to must-have na trudne czasy?
- Nowy model public relations w pandemii, po niej, na czasy powracającego zagrożenia?
- Nowy model PR na czas wojny?
- Czy dziś powinniśmy uczyć PR-u inaczej? Nowe kompetencje studentów i absolwentów studiów z zakresu public relations?
- Nowe technologie w komunikowaniu – jak innowacje technologiczne zmieniają public relations? Jak public relations wykorzystuje je w praktyce?
- Zdalnie znaczy lepiej i łatwiej? Jak zmienił się paradygmat organizowania komunikacji w branży?
- Czy w trudnych czasach należy ograniczyć wydatki na PR? Nowa perspektywa ekonomiczna organizacji?
- Jak pandemia, wojna i korzystanie z nowych technologii zmieniają finanse organizacji i jakie ma to przełożenie na jej wizerunek i komunikację?
- Jeśli wszystko ciągle się zmienia, to co pozostaje niezmienne? Miejsce i rola etyki oraz standardów profesjonalnego public relations w trudnych czasach.
Zapraszam do przesyłania propozycji swoich wystąpień na adres: naukakongres21@gmail.com
NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
- Format wystąpienia podczas sesji naukowej: prezentacja PPT (lub równoważna, możliwa do odtworzenia na miejscu). Maksymalnie 10 slajdów
- Czas wystąpienia: 20 minut
- Struktura wystąpienia:
Problem – przyczyny – możliwe rozwiązanie
Na końcu prezentacji obligatoryjnie 1-3 pytań do dyskusji
Proszę, by zaczynali Państwo swoje wystąpienia od odniesienia się do pytania głównego: Czy to (pandemia, wojna, nowe technologie itp.) zmienia w PR wszystko? - Abstrakt: Do 500 słów
- Zgłoszenia:
Do udziału w sesji naukowej należy zgłosić się najpóźniej do 2 września poprzez kontakt mailowy z dr Łukaszem Przybyszem, pod adresem: naukakongres21@gmail.com. Każde zgłoszenie zostanie zweryfikowane przez organizatorów i potwierdzone do dnia 5 września 2022 r.
Oprócz wypełnienia danych w formularzu, wymagane jest zapoznanie się z treścią klauzuli informacyjnej, z zapisami dot. RODO oraz zaznaczenie stosownych zgód. Wymagane jest także przesłanie tytułu i abstraktu wystąpienia na podany powyżej adres e-mail. - Koszt udziału w sesji naukowej:
- całkowity koszt udziału w sesji naukowej wynosi 890 zł netto + 23% VAT,
- opłata za publikację wynosi 690 zł netto + 23% VAT.
Warunkiem publikacji jest uzyskanie pozytywnych recenzji. Przyjęte referaty po spełnieniu kryteriów będą opublikowane:
- w czasopiśmie „Studia Medioznawcze” – tekst artykułu przygotowanego zgodnie z instrukcją dla autorów wraz z wypełnioną metryką tekstu oraz skanem podpisanego własnoręcznie oświadczenia (trzecia strona metryki tekstu), a także abstrakty z opisem wystąpienia należy przesłać na maila naukakongres21@gmail.com.
- kwartalniku Financial Internet Quarterly – podstawowym warunkiem opublikowania artykułu ww. kwartalniku jest powiązanie go z tematyką finansową. Informacje dla autorów znajdują się w poniższym linku https://finquarterly.com/for-authors/
Przewodniczący Panelu Naukowego Kongresu PR
dr Łukasz Przybysz, Uniwersytet Warszawski
DANE KONTAKTOWE:
- Sprawy organizacyjne, zgłoszeniowe: dr Łukasz Przybysz, mail: naukakongres21@gmail.com, tel.: 502 531 373
- Sprawy finansowe: Małgorzata Wydrzyńska, mail: mwydrzynska@newsline.pl, tel: 692 079 870;
Adres miejsca Kongresu i Sesji Naukowej:
Bristol Tradition & Luxury Hotel
ul. Mikołaja Kopernika 12 35-069 Rzeszów
Wypełnij formularz zgłoszeniowy, klikając w poniższe pole