Drugi dzień Kongresu PR odbywał się pod patronatem Fundacji internetPR.pl. Piątkowe wykłady oraz debata tematycznie związane były głównie z CSR oraz social media. Piątkowe obrady zainaugurował Wojciech Szymański z Ideo Sp. z o.o, który opowiadał o zarządzaniu reputacją marki w wyszukiwarkach. Wśród innych poruszanych tematów drugiego dnia Kongresu znalazły się m.in. innowacyjne metody pomiaru mediów społecznościowych.
Na konieczność znalezienia równowagi między podejściem ilościowym i jakościowym wskazywali w swych prezentacjach Kuba Antoszewski z Millward Brown SMG/KRC, a także Gabriel Matwiejczyk, Koordynator Badań Jakościowych Nasza-Klasa Sp. z o.o.
Zgromadzeni na Kongresie dowiedzieli się wiele o analizie sieci – która to metoda stanowi klucz do zrozumienia mechanizmów działania social media. Opowiadali o tym Jakub Górnicki, autor Kosmobloga, oraz Marcin Nagraba ze SmartNet.
Jednak social media to nie tylko komunikacja firma – odbiorcy i działanie na Facebooku: to także blogosfera. O jej pułapkach i ślepych uliczkach opowiadał Artur Kurasiński. Igor Janke wskazywał na blogi jako nowe narzędzie kształtowania opinii w debacie publicznej, przybierające formę „lobbingu społecznościowego”. Narzędzie mierzące działania komunikacyjne w obszarze wewnętrznym i zewnętrznym przedstawił dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego – prezentując funkcje Barometru Komunikacji. Kongres Profesjonalistów PR zakończył akcent polityczny. Dziennikarz i publicysta, Wiesław Gałązka opowiedział o „brudnych chwytach podczas kampanii samorządowej w Wałbrzychu”.