Mateusz MARTYNIUK, Rzecznik Prasowy Prokuratury Generalnej

Aktualnie kieruje Wydziałem Informacji i Kontaktu z Mediami Prokuratury Generalnej. Odpowiada za współpracę Prokuratury Generalnej i Prokuratora Generalnego z mediami, a także  koordynuje i nadzoruje działalność informacyjną prokuratur apelacyjnych i okręgowych. Inicjator powstania strategii wizerunkowej Prokuratury Generalnej. Realizował szereg projektów komunikacyjnych, w tym związanych z komunikacją kryzysową. W przeszłości Rzecznik Prasowy Prokuratury Okręgowej w Warszawie i pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Prawa i Administracji UMCS w Lublinie. W 2013 r. nominowany do nagrody PRotony.

Joanna MALINOWSKA-PARZYDŁO, CEO Personal Brand Institute

Prekursorka tematyki zarządzania kapitałem reputacji w oparciu o koncepcję marki osobistej w Polsce. Twórca unikalnego procesu BrandYourName®, programów zarządzania marką lidera, marką zespołu, marką przywództwa oraz marką kobiecego przywództwa w firmach. Autorka bloga „Jesteś marką”. Doradca strategiczny w obszarze zarządzania kapitałem intelektualnym przedsiębiorstw, zintegrowanej komunikacji, skutecznego rozwijania przywództwa i wdrażania zmian w zakresie strategii i kultury organizacyjnej. Wcześniej odpowiedzialna za strategiczną komunikację marketingową, następnie za strategie personalne w polskich mediach. Ostatnio – Dyrektor Personalny TVN S.A. Obecnie CEO Personal Brand Institute. Założycielka i Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Mentoringu. Mentorka w polskiej edycji programu Fundacji Hillary Clinton Vital Voices. Ambasadorka Przedsiębiorczości Kobiet. Trener biznesu. Wykładowca akademicki. Mama Jaśka i Olka.

Magdalena BUGAJŁO, Kierownik ds. Komunikacji Wewnętrznej, Netia

Marketingowiec, ekspert z zakresu Komunikacji Wewnętrznej, PR-owiec z zamiłowania. Doświadczenie zdobywała również prowadząc liczne projekty z zakresu HR, szkoleń i rozwoju w branżach: telekomunikacyjnej, kosmetycznej i kulturalno-edukacyjnej. Współtwórca i Redaktor Naczelna magazynu „@mazing” nagradzanego w konkursach Content Marketingowych w Europie i USA. Odpowiedzialna za proces komunikacji firmowej w procesie zmian związanych z fuzjami i zmianami organizacyjnymi. Zainteresowana nowatorskim wsparciem komunikacyjnym działań mających na celu budowanie kultury organizacyjnej.

Arkadiusz GROCHALA, Dyrektor ds. Szkoleń, Rozwoju i Komunikacji Wewnętrznej, Netia

Ponad 17 lat doświadczenia w prowadzeniu i rozwijaniu procesów HR, szkoleniach i programach rozwojowych dla pracowników. Ponad 6 lat doświadczenia we wdrażaniu i prowadzeniu projektów z zakresu Komunikacji Wewnętrznej i PR. Doświadczenie zdobyte w wielu branżach: farmaceutycznej, szkoleniowej, budowlanej oraz telekomunikacyjnej. Współtwórca i Redaktor Prowadzący „@mazing” – magazynu dla pracowników wielokrotnie nagradzanego w polskich i międzynarodowych konkursach Content Marketingowych. Od dwóch lat zaangażowany w programy Organisational Development (OD) i Organisational Effectiveness (OE). Ekspert w dziedzinie komunikacji, kultury organizacyjnej i procesów HR wspomagających realizację strategii firmowej.

Sander SCHROEVERS, PhD, Prezes Zarządu European Institute for International Business Communication

Autor blisko 70 pozycji książkowych z zakresu public relations oraz komunikacji międzynarodowej. Na uniwersytecie w Amsterdamie prowadzi wykłady dotyczące komunikacji międzynarodowej w biznesie. Wykłada również na uczelniach w: Korei Południowej, Indiach, Dani i Malezji. Dzięki  zabawnej, a zarazem ciekawej formie prezentacji jest częstym gościem na międzynarodowych konferencjach. Biegle włada dziesięcioma językami. Jest także założycielem agencji zajmującej się ogólnoeuropejskim doradztwem w zakresie PR – Press Easy Ltd. z siedzibą w Mediolanie. Jego niemiecka publikacja pt.: „Grenzüberschreitende PR- Arbeit” została nominowana do German Public Relations Book Award. Ponadto otrzymał prestiżową nagrodę ICPR za swoją działalność w branży public relations.

Sebastian BYKOWSKI, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Generalny PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Wiceprezes zarządu, dyrektor generalny agencji informacyjnej PRESS-SERVICE Monitoring Mediów Sp. z o.o. – największej w Polsce firmy zajmującej się kompleksowym monitoringiem mediów i analizami medialnymi, jednej z największych firm w Europie w tej branży, nagrodzonej tytułem Gazeli Biznesu 2011; współtwórca i przewodniczący rady nadzorczej CafeNews S.A., członek kapituły nagród Dni Marketingu Sportowego oraz Konkursu Aktywne Miasto; doradca i konsultant. Absolwent Politechniki Poznańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu na kierunku Prawo Gospodarcze. Od 2000 roku, gdy budował pierwszą w Polsce firmę analityczną Media Navigator, zajmującą się nowoczesnym podejściem do raportowania w media relations, stale uczestniczy w tworzeniu i rozwijaniu analiz oraz metod pomiaru efektów działań media relations dla największych firm polskich i zagranicznych. Wykłada tematy związane z monitoringiem mediów, zarządzaniem informacją oraz zmianami na rynku mediów na wielu uniwersytetach i uczelniach niepublicznych w całej Polsce, m.in.: Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu i Uniwersytecie Wrocławskim. Współautor opracowań i publikacji naukowych z dziedziny marketingu sportowego, public relations, zarządzania.

Marcin SZCZUPAK, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

Współtworzył pierwszą w Polsce agencję specjalizującą się w analizie mediów – Media Navigator. Specjalista w zakresie badań mediów – ma ponad jedenastoletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Konsultant medialny, autor analiz marketingowych i badań public relations. Pracował nad projektami dla kilkuset korporacji międzynarodowych, ministerstw, urzędów, agencji marketingowych i PR. Absolwent Wyższej Szkoły Umiejętności Społecznych w Poznaniu na kierunku public relations oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu na kierunku zarządzanie i marketing. Interesują go nowe media, rozwój i wykorzystanie technologii w przekazie informacji, zagadnienia public relations i marketingu, sprzedaży i zarządzania. Występował w charakterze eksperta opracowującego standard kompetencji dla zawodu: analityk informacji i raportów medialnych oraz jako ewaluator i członek komisji dla zawodów: analityk ruchu na stronach internetowych, broker informacji (researcher), menedżer zawartości serwisów internetowych i specjalista zarządzania informacją.

Tomasz MACHAŁA, Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl

Redaktor naczelny i dyrektor zarządzający naTemat.pl. Przez 14 lat dziennikarz radiowy (BBC, Eska), telewizyjny (TVN24, Polsat) i prasowy (Wprost, Newsweek). Obecnie skupiony na zarządzaniu 25 osobowym zespołem naTemat i rozwoju projektu, którego ambicją jest zmiana zasad tworzenia treści w internecie i przedefiniowanie reguł reklamy internetowej. Kominek napisał o nim na blogu: Przebojem wdarł się na rynek, zepchnął konkurencję na margines i przyciągnął dziesiątki blogerów, którzy tworzą jego serwis. Stał się jedną z najważniejszych, najbardziej wyrazistych i wpływowych postaci w szeroko pojętej blogosferze w znacznym stopniu przyczyniając się do wzrostu znaczenia słowa „bloger”. Nikt i nigdy nie miał takiego wejścia jak on.

Karolina ŁUCZAK, Koordynator ds. Projektów PR w Provident Polska

W Provident Polska odpowiedzialna przede wszystkim za e-PR, raporty i analizy medialne. Wcześniej przez ponad 5 lat odpowiedzialna za PR, komunikację wewnętrzną i CSR w spółkach ING Commercial Finance, ING Lease i ING Car Lease. Wcześniej pracowała między innymi w towarzystwie ubezpieczeniowym Generali. Absolwentka Dziennikarstwa i PR oraz Marketingu Politycznego w Wyższej Szkole Humanistycznej w Pułtusku.

Roman JAMIOŁKOWSKI, Rzecznik Prasowy i Dyrektor PR w Provident Polska

Wcześniej był rzecznikiem koncernu energetycznego Fortum w Polsce. Przed pracą w sektorze energetycznym kierował komunikacją Grupy BRE Banku. Karierę zaczynał w British American Tobacco Polska w Warszawie, a następnie w Brukseli gdzie zajmował się kwestiami regulacyjnymi oraz CSR. Absolwent Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.

Agata MOCZULSKA, Naczelnik Wydziału Projektów Multimedialnych i Komunikacji Wewnętrznej, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Aktualnie kieruje Wydziałem Projektów Multimedialnych i Komunikacji Wewnętrznej w PKP Polskich Liniach kolejowych S.A. 10-letnie doświadczenie w Spółce zdobywała pracując przy wielu projektach wizerunkowych. Odpowiada za wdrażanie procesów z obszaru komunikacji wewnętrznej, kultury organizacji i identyfikacji pracowników z firmą oraz za realizację planu komunikacji i promocji w obszarze sieci internetowej. W przeszłości Rzecznik Prasowy PKP Intercity S.A. i Komendy Głównej Straży Ochrony Kolei w Warszawie. Absolwentka Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Zainteresowana nowymi narzędziami z obszaru e-PR.

Konrad NAFALSKI, Ekspert z zakresu komunikacji korporacyjnej i marketingu

Jego pasją są zagadnienia związane z przywództwem i strategicznym zarządzaniem. Zanim objął stanowisko dyrektora w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A., zajmował się komunikacją korporacyjną w PKP Energetyce. Doświadczenie zawodowe zdobywał także w takich firmach jak: Deloitte, Ernst & Young (obecnie EY), Klub Polskiej Rady Biznesu, CC Group oraz PAP, gdzie zajmował się sprawami związanymi z marketingiem, PR-em (wewnętrznym i zewnętrznym), rozwojem biznesu, relacjami inwestorskimi czy polityką międzynarodową.

Barbara CZYŻOWICZ-LOREK, Social Media Manager, DELOITTE

Komunikacją wewnętrzną zajmuje się od prawie dekady. Po zakończeniu pracy w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych przeszła do Deloitte, gdzie w dziale marketingu i PR zajmuje się zintegrowaną komunikacją marketingową, współtworząc kompleksowe kampanie oparte o content management i lead generation. Jako doświadczony redaktor polskiego intranetu, tworzyła i wdrażała podobne platformy na Litwie, Łotwie i Estonii. Obecnie jest odpowiedzialna za skuteczną komunikację Deloitte Polska w mediach społecznościowych, zarówno na płaszczyźnie Employer Brandingowej jak i korporacyjnej. Z tarczą wyszła z kilku sytuacji kryzysowych i chętnie dzieli się wiedzą. Od trzech lat wdraża aplikację Yammer w polskim oddziale firmy.

Bogdan WĘGRZYNEK, Prezes Zarządu Agencji Budowania Wizerunku Sp. z o.o.

Posiada doświadczenie jako konsultant w doskonaleniu procesów innowacyjnych oraz tworzeniu strategii przy pomocy Blue Ocean Strategy™. Ekspert Public Relations i Public Management – Golden Class Manager. Współpracował z pionierskimi projektami: Szkoła Milionerów, Business Is For You, Youth Business Poland. Posiada doświadczenie w pracy z członkami zarządów oraz wyższą kadrą zarządzającą prowadząc coaching indywidualny i grupowy. Mentor dla młodych przedsiębiorców. Stworzona przez niego Agencja Budowania Wizerunku Sp. z o.o. prowadzi szeroką współpracę z podmiotami gospodarczymi o dużym potencjale międzynarodowym w Polsce i za granicą. Jest firmą doświadczoną w budowaniu świadomości marki i zarządzaniu jej wizerunkiem, budowaniu prestiżu szefów firm, kształtowaniu wizerunku osób publicznych, w tym także ze świata kultury, sportu i polityki, w mediach i środowiskach branżowych. ABW Sp. z o.o. prowadzi innowacyjny program zarządzania marką. Specjalizuje się w Public Relations, organizacji eventów, kampaniach PRowych i marketingowych wraz z obsługą medialną w najnowszych technikach i standardach europejskich, tworzeniu strategii komunikowania, pełnej obsłudze IT oraz biznesowych programach szkoleniowych. W ostatnim czasie zajmował się organizacją takich imprez jak PGNIG Super Mecz Polska vs Reszta Świata – meczu zorganizowanego na zakończenie kariery zawodowej Artura Siódmiaka w Ergo Arenie w Gdańsku; Zakończenie kariery – Walka Saleta vs Gołota, Regaty Klastrów, Kongres Klastrów Polskich w Sejmie RP. Na co dzień jako Prezes Agencji Menu Group koordynującej Ogólnopolski Klaster Innowacyjnych Przedsiębiorstw zajmuje się tworzeniem kampanii promocyjnych, PR, dla projektów i członków OKIP.

Urszula RADZIŃSKA, Prezes Stowarzyszenia Prasy Firmowej

Swoją przygodę z mediami firmowymi rozpoczęła 14 lat temu od prowadzenia magazynu dla pracowników firmy Unilever. Z wykształcenia dziennikarz i muzykolog (Uniwersytet Warszawski). Od 2002 roku szefowa agencji content marketing Aude, której prace doceniane są nie tylko przez klientów, ale również jurorów polskich i międzynarodowych konkursów komunikacyjnych i marketingowych. W 2008 roku założyła Stowarzyszenie Prasy Firmowej, które stawia sobie za cel edukację i rozszerzanie rynku content marketing w Polsce. Aktywnie reprezentuje Polskę w międzynarodowym International Content Marketing Forum.

Justyna SZAFRANIEC, Dyrektor ds. Public Relations, PROAMA

Od października 2011 r. odpowiada za PR nowego ubezpieczyciela na polskim rynku – Proama. Przed rozpoczęciem pracy w Proama pełniła funkcje Wicedyrektora Departamentu Sprzedaży w Krajowej Izbie Rozliczeniowej S.A., gdzie odpowiadała za marketing i wsparcie sprzedaży. Uczestniczyła również we wprowadzaniu na rynek firmy doradztwa finansowego Finamo, w której zarządzała Departamentem Komunikacji i Analiz. Wcześniej zajmowała stanowisko dyrektora ds. marketingu i PR-u w Superfund TFI SA. Była też Dyrektorem Biura Rzecznika Banku Polskiej Spółdzielczości SA, PR Managerem w Gospodarczym Banku Południowo-Zachodnim SA (w którym odpowiadała m.in. za proces komunikacji podczas fuzji 6 banków regionalnych) oraz rzecznikiem prasowym Lubelskiego Banku Regionalnego SA. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations i laureatem nagrody Lwy PR Biznesu 2012.

Marcin KANDEFER, Manager ds. kluczowych klientów, Ideo Sp. z o.o.

Od ponad 10 lat związany z branżą technologii internetowych. Specjalizuje się w projektowaniu, wdrażaniu oraz rozbudowie intranetów i innych systemów komunikacynych, ze szczególnym uwzględnieniem systemów obiegu dokumentów. Zajmuje się także doradztwem w zakresie wykorzystania technologii internetowej do celów marketingowych oraz biznesowych. Prowadził oraz współuczestniczył w projektach dla takich marek jak: Asseco Poland SA, DnB Nord Polska S.A, Ernst &Young, AXA Polska, Śnieżka, AD Polska.

Aleksander SALA, Prezes Zarządu KOLIBRO - Intranet Experts, Partner zarządzający Sala&Co; Dyrektor Generalny INTERNALE

Jest dyrektorem generalnym INTERNALE – konkursu na najlepszy intranet i komunikację wewnętrzną w Polsce. Ekspert w obszarze Komunikacji Wewnętrznej i Zarządzania. Od 14 lat zajmuje się komunikacją wewnętrzną, intranetami oraz wiedzą organizacji. Brał udział w ponad stu projektach komunikacji wewnętrznej w Polsce i Europie. Prekursor wdrożeń systemów komunikacji wewnętrznej i realizacji audytu komunikacyjnego w Polsce. Pomysłodawca i współtwórca pierwszego polskiego Intranetu w gotowym do wdrożenia pakiecie modułów. Bada uwarunkowania sukcesów i porażek wdrożeń systemów komunikacji wewnętrznej.

Agnieszka JASZKANIEC, Kierownik Działu Strategii i Komunikacji oraz Rzecznik Prasowy Katowickich Wodociągów S.A.

Odpowiada za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną firmy oraz monitorowanie realizacji strategii Spółki i projektów strategicznych. Kierowała zespołem ds. opracowania strategii Katowickich Wodociągów S.A., a następnie wdrożenia systemu zarządzania opartego na metodologii Balanced Scorecard oraz systemu zarządzania projektami. Jest redaktorem naczelnym Magazynu Pracowników Katowickich Wodociągów S.A. PILOT WODNY, który w konkursie Szpalty Roku w 2012 roku otrzymał Srebrne Szpalty, a w 2013 roku zdobył tytuł Okładka Roku. W 2013 roku za artykuł opublikowany w Magazynie PILOT WODNY w konkursie Pióra Roku zdobyła nagrodę główną w kategorii Publikacja dla pracowników – Człowiek – artykuł o ludziach w firmie. Ukończyła na Uniwersytecie Śląskim politologię oraz wychowanie plastyczne. Jest absolwentką studiów podyplomowych z public relations na Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz London School of Public Relations. Ukończyła również studia podyplomowe Zarządzanie wartością firmy w Wyższej Szkole Biznesu w Dąbrowie Górniczej. Przez kilka lat była współpracownikiem miesięcznika społeczno-kulturalnego „Śląsk” oraz dzienników i czasopism wydanych na Śląsku. Jest autorką tekstów kilku multimedialnych przewodników po większych miastach Polski.

Hubert STĘPNIEWICZ, prezes zarządu VIS Media Sp. z o.o. oraz VIS Systems Sp. z o.o.

VIS Media Sp. z o.o. specjalizuje się w komunikacji zintegrowanej, natomiast VIS Systems Sp. z o.o. zajmuje się designem oraz projektowaniem pojazdów szynowych. W latach 2005–2008 prezes zarządu ZNLE S.A. odpowiedzialny za restrukturyzację spółki, wcześniej w okresie 2002–2005 lider wykupu menedżerskiego i prezes zarządu Hygienika S.A., od 2004 roku notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W latach 1995–2002 dyrektor inwestycyjny funduszy private equity. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi. Autor zdjęć do filmów fabularnych, dokumentalnych i promocyjnych. Jest również współrealizatorem reportażu dla TVP „Moja wolność” nagrodzonym w konkursie „Tak!Pomagam” 2010 organizowanego przez Providenta oraz filmu edukacyjnego „Giga”, który otrzymał główną nagrodę podczas Festiwalu Filmów Edukacyjnych EDUKINO 2012. Wyróżniony w konkursie Pióra Roku 2012. Członek Zarządu Stowarzyszenia Filmowców Śląskich.

Ewa STĘPNIEWICZ, wiceprezes VIS Media sp. z o.o.

Prowadzi firmę VIS Media sp. z o.o. specjalizującą się w komunikacji zintegrowanej. Realizuje projekty mediowe dla: Agros-Wrońscy (Srebrne Szpalty za komunikację elektroniczną), Katowickich Wodociągów (Srebrne Szpalty dla „Pilota Wodnego” oraz Złoty Kopernik za film „Giga”), Górnośląskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów (edukacyjny film fabularny „Przystanek Zawada” emitowany w TVP oraz prezentowany podczas wielu festiwali filmowych), gminy Gierałtowice (Pióra Roku za teksty dotyczące zmian w „rewolucji śmieciowej”, Oskar Ludowy za słuchowisko o muzeum regionalnym) oraz Syngenta, Carrefour Polska, SKOK Jaworzno, Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Jaworznie, Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego i samorządów. Dyplom scenarzysty uzyskała na Wydziale Reżyserii, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Od 18 lat związana z TVP. Jest prezenterką, autorką i wydawcą cykli telewizyjnych. Laureatka konkursów dziennikarskich i filmowych. Autorka książki „Podwodna Polska”, literackiej wersji cyklu telewizyjnego realizowanego dla ogólnopolskiej anteny TVP. Prowadzi treningi z zakresu autoprezentacji i wystąpień publicznych. Jest rzecznikiem prasowym katowickiej Fundacji Młodzi Twórcy.

Łukasz OSUCH, Prezes Zarządu Prosferi Sp. z o.o.

Współwłaściciel i Prezes Zarządu Spółki Prosferi. Autor systemu elastycznego zarządzania procesami biznesowymi i komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwach Offigo.pl oraz pierwszego w Polsce systemu do rozliczania delegacji w modelu SaaS – Delegowany.pl. Był autorem i współtwórcą portalu intranetowego w jednej z dużych grup kapitałowych branży retail na rynku RTV-AGD. Odpowiadał za definicje nowych procesów biznesowych, a także optymalizacje istniejących. Zaprojektował i wdrożył wiele narzędzi dedykowanych z zakresu optymalizacji procesów biznesowych oraz komunikacji wewnętrznej. Z zamiłowania akwaterrarysta.

Wojciech MURZYN, Konsultant, Unify Sp. z o.o.

Jest konsultantem doradzającym na temat budowania systemów komunikacyjnych, contact center i CRM. Od kilkunastu lat pracuje w branży IT. Zajmuje się tworzeniem założeń i koncepcji oraz prowadzeniem projektów. Doradza przy planowaniu i wdrażaniu rozwiązań Unified Communications i ich wykorzystaniu w codzienności biznesowej. Zajmuje się także marketingiem i komunikacją w biznesie. Prowadzi zajęcia na Politechnice Warszawskiej oraz szkolenia z technik prezentacji, sztuki pisania i komunikacji. Uczestniczy w projektach związanych z diagnozą i poprawą sytuacji komunikacyjnej w organizacji, prowadzi szkolenia na temat komunikacji w sprzedaży i obsłudze klienta, szczególnie w branży IT.

Marek WRÓBEL, Prezes, Neuron Agencja Public Relations

18 lat w public relations i 5 lat w dziennikarstwie prasowym i telewizyjnym. Prowadzi szkolenia, wykłady i warsztaty. Prezes zarządu fundacji internetPR.pl, wiceprezes zarządu Fundacji Republikańskiej. Sygnatariusz i członek Rady Etyki Public Relations, członek Rady Nadzorczej PSPR. W latach 2006-2007 był szefem gabinetu politycznego Ministra Gospodarki.

Bohdan PAWŁOWICZ, Członek Rady Nadzorczej IAA, Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce oraz sędzia KER

Od blisko 20 lat związany z rynkiem komunikacji marketingowej w Polsce. Członek zarządu IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce. Wykładowca Public Relations na UW, marketingu sportowego w SGH oraz komunikacji marketingowej i zarządzania kryzysowego na Uniwersytecie Wrocławskim (IDiKS). Tam również prowadzi anglojęzyczne wykłady z zakresu corporate identity oraz brandingu. Od 2004 roku szef agencji konsultingowej PBS – Pawłowicz Business Solutions (wcześniej Pawłowicz i partnerzy). Wiceprezes zarządu Fundacji ASK – Akademia Sztuki Komunikacji. W latach 2006–2011 był również prezesem zarządu Aart Design Sp. o.o. – polskiego oddziału francuskiej agencji specjalizującej się w tworzeniu systemów identyfikacji wizualnej i broadcast designu. W latach 2008–2010 był również dyrektorem marketingu KPS Skry Bełchatów (dziś doradca zarządu), jednego z najlepiej zorganizowanych klubów sportowych w Polsce, dwukrotnego klubowego wicemistrza świata, sześciokrotnego Mistrza Polski, zdobywcy nagrody marketingu sportowego – Złotego Demesa. W latach 2003–2007 pracował jako Dyrektor Generalny IAA – Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce, gdzie współtworzył i nadzorował realizację długofalowego programu „Marketing dla przyszłości”, w ramach którego prowadzona jest kampania „Pij mleko! Będziesz wielki”. Z ramienia IAA współtwórca Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy i KER. Wielokrotny członek rozmaitych jury, a także członek i założyciel akademii Webstar Festiwal i uczestnik Akademii Impactora – nagród przemysłu reklamowego. Członek i przewodniczący (2009) jury Złotych Orłów. Członek jury akademii marketingu sportowego DEMES. Prowadzi gościnne wykłady dotyczące strategii, marketingu i PR na różnych uczelniach m.in.: WSB-NSLU w Nowym Sączu, Uniwersytecie Jagiellońskim, KUL-u i Uniwersytecie Śląskim. Współpracuje od 4 lat z MRR jako ekspert ds. komunikacji.

Paweł TROCHIMIUK, Prezes Zarządu Partner of Promotion

Ekspert z zakresu komunikacji społecznej, doradztwa strategicznego, relacji inwestorskich oraz zarządzania. Założyciel i Prezes agencji Partner of Promotion. W 2010 roku utworzył United in Partners Group, grupę firm tworzących platformę reklamowo-marketingową, wykorzystującą wszelkie dostępne na rynku narzędzia niezbędne w promowaniu i budowaniu wizerunku marki.  Z jego inicjatywy w 2006 roku powstała pierwsza międzynarodowa sieć firm PR – CEEPRnet, zrzeszająca obecnie 12 agencji z Europy Środkowo-Wschodniej. Wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego na Wydziale Dziennikarstwa oraz London School of Public Relations. Jest autorem i współautorem licznych artykułów z dziedziny public relations i zarządzania oraz 4 książek o tematyce PR. Juror polskich i zagranicznych konkursów branżowych  takich jak:  Złote Spinacze, KTR, Sabre Awards, Cannes Lions. Współzałożyciel i Prezes ZFPR, Członek Rady Etyki PR, a także wieloletni Prezes Federacji Związków Komunikacji Marketingowej.

Adam ŁASZYN, Prezes ALERT MEDIA Communications

Prezes agencji ALERT MEDIA Communications. Wykładowca public relations Wyższej Szkoły Europejskiej im. Ks. Józefa Tischnera w Krakowie, London School of Public Relations, Politechniki Gdańskiej i Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Specjalizuje się w zarządzaniu komunikacją w sytuacjach kryzysowych i media relations. Trener medialny i doradca wizerunkowy osób publicznych, firm i instytucji. Jest absolwentem Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.

Szymon SIKORSKI, Prezes Zarządu Publicon, PSPR

Właściciel, specjalista ds. komunikacji i strateg w Publiconie. Prezes Polskiego Stowarzyszenia Public Relations bieżącej kadencji, w zarządzie stowarzyszenia od 2008 roku. Członek Rady Etyki Public Relations. Założyciel i pomysłodawca cyklu konferencji Social Media Day, promującej rewolucję, jaka dokonuje się dzięki nowym mediom. Założyciel i prezes Stowarzyszenia OpenGov.pl –zajmującego się transparentnością komunikacji instytucji publicznych. Juror krajowych i międzynarodowych konkursów branżowych (Złote Spinacze, Bright Awards). Pomysłodawca i główny organizator cyklu PR Regionów. Absolwent Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Filozofii na Uniwersytecie Wrocławskim. Wykładowca Uniwersytetu Wrocławskiego, WSE im. ks. Tischnera w Krakowie i wielu innych uczelni wyższych. Ekspert i trener w programie Markowa Gmina. Trener w projekcie „Strategicznie dla rozwoju” Ministerstwa Rozwoju Regionalnego.

dr Dariusz TWORZYDŁO, Uniwersytet Wrocławski

Pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Wrocławskiego. Współpracownik Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. W latach 2009–2011 Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. W latach 2008–2012 Członek Rady Etyki Public Relations. Przez trzy kadencje członek Rady Nadzorczej PSPR. Prezes Zarządu Instytutu Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (IRSI) oraz Prezes Zarządu Exacto sp. z o.o. Autor wielu strategii, a także raportów badawczych, analiz, materiałów dydaktycznych, artykułów naukowych i publicystycznych pisanych w języku polskim, ukraińskim, angielskim i francuskim. Autor ponad 200 publikacji, m.in. Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju PWN 2008 oraz Macierz celów wizerunkowych w procesie oceny efektów działań public relations WSIiZ 2008. Współautor książki Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, która ukazała się nakładem Newsline w 2012 roku. Posiada 15-letnie doświadczenie w branży public relations. Trener, doradca i konsultant. W 2007 roku nominowany do nagrody „Łby PR”, w 2010 roku laureat nagrody „PRotony”.

Facebook