http://www.kongresprofesjonalistow.pl/klub-kongresu/relacja-wideo/Organizatorzy Kongresu Profesjonalistów Public Relations udostępnili na stronie internetowej materiał wideo zawierający wystąpienia wielu prelegentów. Wspomniany materiał oraz prezentacje stanowią podsumowanie dwóch dni kongresu, który odbył się w ubiegłym tygodniu we Wrocławiu. Każdy kto chce może pobrać materiały.
Kongres, który odbył się na Uniwersytecie Wrocławskim to wiele ciekawych prezentacji, dyskusje i omówienie wyników badań. Pierwszy dzień kongresu zainaugurował Adam Łaszyn z Alert Media Communications, prezentując subiektywny ranking 10 wydarzeń, które wywarły wpływ na branżę PR w minionym roku. Wśród poruszanych tematów tegorocznej edycji Kongresu znalazły się m.in. skuteczność działań PR w mediach społecznościowych i efektywna komunikacja podczas klęski żywiołowej. Poza wieloma interesującymi wykładami, podczas pierwszego dnia kongresu odbyły się dwie debaty. Jedną z nich poprowadził Krzysztof Kaczmar reprezentujący Fundację Kronenberga, który zainicjował dyskusję z Moniką Kulik z Telekomunikacji Polskiej i Dariuszem Pietrowskim z Centrum Wolontariatu na temat zagrożeń jakie niesie za sobą niezaplanowany i mało zaangażowany wolontariat pracowniczy. W kolejnej dyskusji udział wzięła Małgorzata Mejer z Procter&Gamble, z którą rozmawiał Paweł Trochimiuk, prezes Związku Firm Public Relations.
Drugi dzień kongresu odbywał się pod patronatem fundacji InternetPR. Wykłady oraz debaty zdominowały tematy związane z CSR oraz social mediami. Wojciech Szymański z Ideo Sp. z o.o. przybliżył zgromadzonym zagadnienia dotyczące zarządzania reputacją marki w wyszukiwarkach. Zgromadzeni na kongresie dowiedzieli się wiele o analizie sieci – która to metoda stanowi klucz do zrozumienia mechanizmów działania social media. Opowiadali o tym Jakub Górnicki, kosmoblog.pl, a także Marcin Nagraba ze SmartNet Research&Solutions. Jednak social media to nie tylko komunikacja na linii firma – odbiorcy i działanie na Facebooku: to także blogosfera. O jej pułapkach i ślepych uliczkach opowiadał Artur Kurasiński z AK74. Igor Janke z Rzeczpospolitej i Salonu 24 wskazywał na blogi jako nowe narzędzie kształtowania opinii w debacie publicznej, przybierające formę „lobbingu społecznościowego”. Dr Dariusz Tworzydło z Uniwersytetu Wrocławskiego –  zaprezentował Barometr Komunikacji – narzędzie pozwalające na pomiar działań komunikacyjnych w obszarze zewnętrznym i wewnętrznym. Kongres Profesjonalistów PR zakończył akcent polityczny. Dziennikarz i publicysta, Wiesław Gałązka opowiedział o „brudnych chwytach podczas kampanii samorządowej w Wałbrzychu”.
Przez dwa dni Wrocław stał się miejscem spotkań, merytorycznych dyskusji oraz wymiany doświadczeń zarówno praktyków jak i teoretyków public relations. Okazał się płaszczyzną dialogu oraz okazją do integracji środowiska public relations.

Organizatorami konferencji są Uniwersytet Wrocławski, Związek Firm Public Relations oraz Newsline.

Aby uzyskać dostęp do materiałów należy założyć konto i zalogować się w serwisie, a następnie przejść do Klubu Kongresu.

Dodatkowych informacji udziela:
dr Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu Newsline Sp. z o.o.
e-mail: dariusz@tworzydlo.pl, tel.: 602 44 55 96